dc.contributor.advisor | Teichmann, Dušan | cs |
dc.contributor.author | Lorenz, Filip | cs |
dc.date.accessioned | 2011-07-01T12:05:39Z | |
dc.date.available | 2011-07-01T12:05:39Z | |
dc.date.issued | 2011 | cs |
dc.identifier.other | OSD002 | cs |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/10084/88281 | |
dc.description | Import 04/07/2011 | cs |
dc.description.abstract | Bakalářská práce se zabývá charakteristikou metod, které slouží k vytváření OD matic. OD matice, tzv. matice intenzit přepravních vztahů, jsou nezbytným podkladem pro proces plánování dopravní nabídky. Úvodní kapitoly jsou věnovány významu OD matic v procesu plánování přepravní nabídky a stručné charakteristice metod, které se pro jejich sestavu používají. V teoretické části práce byly vybrány dva přístupy - gravitační a trendový model. Oba typy modelů jsou v práci blíže charakterizovány a následně jsou aplikovány do podmínek zvolených dopravních sítí. S oběma typy modelů byla provedena řada výpočetních experimentů. Výsledky experimentů jsou podrobeny zhodnocení a v závěru práce jsou shrnuty také výhody a nevýhody gravitačního a trendového modelu. | cs |
dc.description.abstract | Bachelor thesis deals with the characterization of methods that serves to create OD matrix. OD matrix, called matrix of intensity transport links, are necessary basis for planning process of transport offers. Introductory chapters are devoted to the significance of the OD matrix in the planning process of transport offers and brief description of the methods, which are used for their compilation. In the theoretical part of the thesis, two approaches have been select – gravity and trend model. Both types of methods are closely characterized in the thesis and then applied to the conditions of selected traffic network. Series of computing experiments have been made with both types of models. Results of experiments are subjected to evaluation and in the end of the thesis the advantages and disadvantages of the gravity and trend model are also summarized. | en |
dc.format.extent | 2202883 bytes | cs |
dc.format.mimetype | application/pdf | cs |
dc.language.iso | cs | cs |
dc.publisher | Vysoká škola báňská - Technická univerzita Ostrava | cs |
dc.subject | OD matice | cs |
dc.subject | gravitační model | cs |
dc.subject | trendový model | cs |
dc.subject | OD matrix | en |
dc.subject | gravity model | en |
dc.subject | trend model | en |
dc.title | Metody pro tvorbu OD matic | cs |
dc.title.alternative | OD Matrix Creation Methods | en |
dc.type | Bakalářská práce | cs |
dc.contributor.referee | Daněk, Jan | cs |
dc.date.accepted | 2011-06-06 | cs |
dc.thesis.degree-name | Bc. | cs |
dc.thesis.degree-level | Bakalářský studijní program | cs |
dc.thesis.degree-grantor | Vysoká škola báňská - Technická univerzita Ostrava. Fakulta strojní | cs |
dc.description.department | 342 - Institut dopravy | cs |
dc.thesis.degree-program | Strojírenství | cs |
dc.thesis.degree-branch | Dopravní technika a technologie | cs |
dc.description.result | výborně | cs |
dc.identifier.sender | S2723 | cs |
dc.identifier.thesis | LOR047_FS_B2341_2301R003_20_2011 | |
dc.rights.access | openAccess | |