dc.contributor.advisor | František, Ondřej | cs |
dc.contributor.author | Maršálek, Pavel | cs |
dc.date.accessioned | 2011-07-01T12:49:47Z | |
dc.date.available | 2011-07-01T12:49:47Z | |
dc.date.issued | 2011 | cs |
dc.identifier.other | OSD002 | cs |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/10084/88368 | |
dc.description | Import 04/07/2011 | cs |
dc.description.abstract | Bakalářská práce se zabývá komplexním pevnostním výpočtem zadní nápravy nákladního automobilu. Největší důraz je kladen na náboj kola, což je nově upravený prvek sestavy. V úvodu práce je popsán princip výpočtu statické úlohy řešené pomocí metody konečných prvků. Kompletní zadaná sestava je poté analyzována komerčním výpočetním softwarem ANSYS Workbench 13.0. Na závěr práce je kritická geometrie náboje upravena za účelem snížení napěťových polí.
Pro vylepšení jízdních vlastností nákladního automobilu jsou předimenzovaná místa odlehčena. Vytvořený prototyp náboje vyhovuje zadaným podmínkám, disponuje menší hmotností než předchozí model a je navrhnut s ohledem na výrobní proces. Upravená geometrie náboje je důkladně popsána. Práce je doplněna četnými přílohami a výkresovou dokumentací analyzované nápravy. | cs |
dc.description.abstract | The thesis deals overall stress analysis of rear axletree of truck. The biggest emphasis is accentuated on wheel hub that is new component of assembly. In introduction of thesis is described static example that is solved by finite element analysis. Complete assembly is analyzed by commercial software ANSYS Workbench 13.0. Critical geometry of wheel hub is modified in order to field of stress be lower in finish. To improve driving properties of truck are hulking places minimized. Prototype of wheel hub meets all requirements. It boasts about lower mass than original model and it is useful for manufacturing. Modify geometry of wheel hub is properly described. Thesis is completed by technical supplement of analyzed assembly. | en |
dc.format.extent | 18887161 bytes | cs |
dc.format.mimetype | application/pdf | cs |
dc.language.iso | cs | cs |
dc.publisher | Vysoká škola báňská - Technická univerzita Ostrava | cs |
dc.subject | TATRA | cs |
dc.subject | zadní náprava | cs |
dc.subject | náprava | cs |
dc.subject | náboj | cs |
dc.subject | prototyp | cs |
dc.subject | MKP | cs |
dc.subject | Metoda konečných prvků | cs |
dc.subject | Analýza | cs |
dc.subject | Maršálek | cs |
dc.subject | Marsalek | cs |
dc.subject | Pavel | cs |
dc.subject | František | cs |
dc.subject | Frantisek | cs |
dc.subject | Ondřej | cs |
dc.subject | Ondrej | cs |
dc.subject | Katedra mechaniky | cs |
dc.subject | Aplikovaná mechanika | cs |
dc.subject | kontaktní úloha | cs |
dc.subject | čtyřstěnný prvek | cs |
dc.subject | nákladní automobil | cs |
dc.subject | TATRA | en |
dc.subject | rear axletree | en |
dc.subject | axletree | en |
dc.subject | wheel hub | en |
dc.subject | prototype | en |
dc.subject | FEM | en |
dc.subject | Finite element method | en |
dc.subject | analysis | en |
dc.subject | Maršálek | en |
dc.subject | Marsalek | en |
dc.subject | Pavel | en |
dc.subject | František | en |
dc.subject | Frantisek | en |
dc.subject | Ondřej | en |
dc.subject | Ondrej | en |
dc.subject | Department of mechanics | en |
dc.subject | Mechanics | en |
dc.subject | contact | en |
dc.subject | contact solution | en |
dc.subject | tetrahedral element | en |
dc.subject | truck | en |
dc.subject | vehicle | en |
dc.title | Komplexní pevnostní výpočet zadní nápravy nákladního automobilu a pevnostní posouzení náboje kola | cs |
dc.title.alternative | Overall Stress Analysis of Rear Axeltree and Stress Distribution of Wheel Hub | en |
dc.type | Bakalářská práce | cs |
dc.contributor.referee | Podešva, Jiří | cs |
dc.date.accepted | 2011-06-07 | cs |
dc.thesis.degree-name | Bc. | cs |
dc.thesis.degree-level | Bakalářský studijní program | cs |
dc.thesis.degree-grantor | Vysoká škola báňská - Technická univerzita Ostrava. Fakulta strojní | cs |
dc.description.department | 337 - Katedra mechaniky | cs |
dc.thesis.degree-program | Strojírenství | cs |
dc.thesis.degree-branch | Aplikovaná mechanika | cs |
dc.description.result | výborně | cs |
dc.identifier.sender | S2723 | cs |
dc.identifier.thesis | MAW007_FS_B2341_3901R003_2011 | |
dc.rights.access | openAccess | |