Zobrazit minimální záznam

dc.contributor.advisorFrantišek, Ondřejcs
dc.contributor.authorMaršálek, Pavelcs
dc.date.accessioned2011-07-01T12:49:47Z
dc.date.available2011-07-01T12:49:47Z
dc.date.issued2011cs
dc.identifier.otherOSD002cs
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10084/88368
dc.descriptionImport 04/07/2011cs
dc.description.abstractBakalářská práce se zabývá komplexním pevnostním výpočtem zadní nápravy nákladního automobilu. Největší důraz je kladen na náboj kola, což je nově upravený prvek sestavy. V úvodu práce je popsán princip výpočtu statické úlohy řešené pomocí metody konečných prvků. Kompletní zadaná sestava je poté analyzována komerčním výpočetním softwarem ANSYS Workbench 13.0. Na závěr práce je kritická geometrie náboje upravena za účelem snížení napěťových polí. Pro vylepšení jízdních vlastností nákladního automobilu jsou předimenzovaná místa odlehčena. Vytvořený prototyp náboje vyhovuje zadaným podmínkám, disponuje menší hmotností než předchozí model a je navrhnut s ohledem na výrobní proces. Upravená geometrie náboje je důkladně popsána. Práce je doplněna četnými přílohami a výkresovou dokumentací analyzované nápravy.cs
dc.description.abstractThe thesis deals overall stress analysis of rear axletree of truck. The biggest emphasis is accentuated on wheel hub that is new component of assembly. In introduction of thesis is described static example that is solved by finite element analysis. Complete assembly is analyzed by commercial software ANSYS Workbench 13.0. Critical geometry of wheel hub is modified in order to field of stress be lower in finish. To improve driving properties of truck are hulking places minimized. Prototype of wheel hub meets all requirements. It boasts about lower mass than original model and it is useful for manufacturing. Modify geometry of wheel hub is properly described. Thesis is completed by technical supplement of analyzed assembly.en
dc.format.extent18887161 bytescs
dc.format.mimetypeapplication/pdfcs
dc.language.isocscs
dc.publisherVysoká škola báňská - Technická univerzita Ostravacs
dc.subjectTATRAcs
dc.subjectzadní nápravacs
dc.subjectnápravacs
dc.subjectnábojcs
dc.subjectprototypcs
dc.subjectMKPcs
dc.subjectMetoda konečných prvkůcs
dc.subjectAnalýzacs
dc.subjectMaršálekcs
dc.subjectMarsalekcs
dc.subjectPavelcs
dc.subjectFrantišekcs
dc.subjectFrantisekcs
dc.subjectOndřejcs
dc.subjectOndrejcs
dc.subjectKatedra mechanikycs
dc.subjectAplikovaná mechanikacs
dc.subjectkontaktní úlohacs
dc.subjectčtyřstěnný prvekcs
dc.subjectnákladní automobilcs
dc.subjectTATRAen
dc.subjectrear axletreeen
dc.subjectaxletreeen
dc.subjectwheel huben
dc.subjectprototypeen
dc.subjectFEMen
dc.subjectFinite element methoden
dc.subjectanalysisen
dc.subjectMaršáleken
dc.subjectMarsaleken
dc.subjectPavelen
dc.subjectFrantišeken
dc.subjectFrantiseken
dc.subjectOndřejen
dc.subjectOndrejen
dc.subjectDepartment of mechanicsen
dc.subjectMechanicsen
dc.subjectcontacten
dc.subjectcontact solutionen
dc.subjecttetrahedral elementen
dc.subjecttrucken
dc.subjectvehicleen
dc.titleKomplexní pevnostní výpočet zadní nápravy nákladního automobilu a pevnostní posouzení náboje kolacs
dc.title.alternativeOverall Stress Analysis of Rear Axeltree and Stress Distribution of Wheel Huben
dc.typeBakalářská prácecs
dc.contributor.refereePodešva, Jiřícs
dc.date.accepted2011-06-07cs
dc.thesis.degree-nameBc.cs
dc.thesis.degree-levelBakalářský studijní programcs
dc.thesis.degree-grantorVysoká škola báňská - Technická univerzita Ostrava. Fakulta strojnícs
dc.description.department337 - Katedra mechanikycs
dc.thesis.degree-programStrojírenstvícs
dc.thesis.degree-branchAplikovaná mechanikacs
dc.description.resultvýborněcs
dc.identifier.senderS2723cs
dc.identifier.thesisMAW007_FS_B2341_3901R003_2011
dc.rights.accessopenAccess


Soubory tohoto záznamu

Tento záznam se objevuje v následujících kolekcích

Zobrazit minimální záznam