dc.contributor.advisor | Dudáček, Aleš | cs |
dc.contributor.author | Gregor, Martin | cs |
dc.date.accessioned | 2011-07-01T13:46:42Z | |
dc.date.available | 2011-07-01T13:46:42Z | |
dc.date.issued | 2011 | cs |
dc.identifier.other | OSD002 | cs |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/10084/88480 | |
dc.description | Import 04/07/2011 | cs |
dc.description.abstract | Cílem mé diplomové práce bylo provést měření, zhodnotit svá měření a navrhnout opatření tak, aby vedly ke zvýšení bezpečnosti osob ve vybraných podzemních stavbách se zaměřením na jejich ohrožení vadami ostění zejména cestou včasné identifikace vad ostění.Ve své práci jsem také popsal možné událostí ohrožení osob v podzemních stavbách.
Vybrané podzemní stavby jsem postupně zkoumal pomocí termokamery a hodnoty pak patřičně zpracoval. Výsledky vyhodnotil a zhotovil grafy a potřebné tabulky, jenž ukazují možná rizika vybraných podzemních staveb. Také jsem navrhl patřičná doporučení, které by měli přispívat ke snížení rizika vad ostění ve vybraných podzemních stavbách.
Jako alternativní praktickou část své diplomové práce jsem se rozhodl použít numerické modelování metodou konečných prvků se zaměřením právě na ostění. Programem GEO5 MKPjsem postupně vytvořil 2D model vybrané podzemní stavby, přiřadil zeminy
a také sekundární ostění. Následně po zadání dalších koeficientů jsem si nechal programem vypočítat zatížení, které působí na ostění. Po nastavení dalších zobrazovaných průběhů jsem si také vykreslit hodnoty tlaku, tahu a momentu, působících na sekundární ostění tunelu. V závěru praktické části se zaměřuji na to, jak předejít nežádoucím poruchám ostění, které by v krajním případě mohly způsobit ohrožení osob či majetku | cs |
dc.description.abstract | The objective of this work was to execute measurements, to propose measures and to evaluate the measurements in order to increase the safety of persons in the selected underground constructions with a view to their threat caused by the defects of lining and especially in the way of the early identification of the defects of lining. As well, I have described in this work possible events of the threat of persons in the underground constructions.
Through the use of the thermal imaging camera I have progressively examined the selected underground constructions and appropriately elaborated the final values. Then I have evaluated the results and created the graphs and necessary tables which show possible risks of selected underground constructions. As well, I have proposed the appropriate recommendations that are supposed to decrease the risks of defects of lining in the selected underground constructions.
As an alternative practical part of my dissertation I have decided to use a numerical modelling by the finite element method with a view to lining. With the aid of the programme GEO5 MKP I have created in succesive steps 2D model of the selected underground construction, assigned the type of soil and also the secondary lining. Consequently after setting of the other coefficients the programme calculated the load which acts to the lining. After setting up of the other displayed processes the programme also depicted the values of pressure, tension and moment that act to the secondary lining of tunnel. In conlusion of the practical part I focus on the ways how to avoid the undesirables defects of lining which could in the extreme cause a threat for persons or possession. | en |
dc.format | 78, [14] l. : il. | cs |
dc.format.extent | 3728196 bytes | cs |
dc.format.mimetype | application/pdf | cs |
dc.language.iso | cs | cs |
dc.publisher | Vysoká škola báňská - Technická univerzita Ostrava | cs |
dc.subject | podzemní | cs |
dc.subject | stavba | cs |
dc.subject | ostění | cs |
dc.subject | riziko | cs |
dc.subject | bezpečnost | cs |
dc.subject | opatření | cs |
dc.subject | underground | en |
dc.subject | structures | en |
dc.subject | lining | en |
dc.subject | hazard | en |
dc.subject | safety | en |
dc.subject | measure | en |
dc.title | Zvýšení bezpečnosti osob ve vybraných podzemních stavbách se zaměřením na jejich ohrožení vadami ostění | cs |
dc.title.alternative | Increase in Safety of Persons in Selected Underground Structures with Focus on Endangering Them by Defects in Lining | en |
dc.type | Diplomová práce | cs |
dc.contributor.referee | Klouda, Karel | cs |
dc.date.accepted | 2011-06-01 | cs |
dc.thesis.degree-name | Ing. | cs |
dc.thesis.degree-level | Magisterský studijní program | cs |
dc.thesis.degree-grantor | Vysoká škola báňská - Technická univerzita Ostrava. Fakulta bezpečnostního inženýrství | cs |
dc.description.category | Prezenční | cs |
dc.description.department | 040 - Katedra bezpečnostního managementu | cs |
dc.thesis.degree-program | Požární ochrana a průmyslová bezpečnost | cs |
dc.thesis.degree-branch | Bezpečnostní inženýrství | cs |
dc.description.result | výborně | cs |
dc.identifier.sender | S2720 | cs |
dc.identifier.thesis | GRE156_FBI_N3908_3908T002_2011 | |
dc.rights.access | openAccess | |