dc.contributor.advisor | Zdařilová, Renata | cs |
dc.contributor.author | Škrobianová, Jana | cs |
dc.date.accessioned | 2011-07-01T17:55:41Z | |
dc.date.available | 2011-07-01T17:55:41Z | |
dc.date.issued | 2011 | cs |
dc.identifier.other | OSD002 | cs |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/10084/88969 | |
dc.description | Import 04/07/2011 | cs |
dc.description.abstract | Bakalářská práce je zaměřena na problematiku bezbariérovosti přístupových komunikací a přilehlých prostranství. Úvodní část se zabývá pojmy v oblasti bezbariérového užívání, legislativou a rozdělením osob, kterých se bezbariérovost bezprostředně týká. Dále práce seznamuje s možností, jak mohou města dosáhnout toho, aby se lidé s omezenou schopností pohybu a orientace mohli volně pohybovat a nepřekonávat překážky – bariéry. Hovoří se hlavně o dotačním programu Národní rozvojový program mobility pro všechny, který vyhlašuje česká vláda. Další část práce je zaměřena na analýzu stávajících přístupových komunikací a s nimi souvisejících přechodů pro chodce a míst pro přecházení, analýzu městské hromadné dopravy a možnosti parkování. V následující části práce jsou navrženy stavební úpravy analyzovaného stavu bariér, a to tak, aby plnily svou funkci pro hendikepované lidi. Práce je zakončena orientačním propočtem nákladů na nutné stavební úpravy. | cs |
dc.description.abstract | The thesis is focused on the accessibility issues of barrier-free access roads and adjacent areas. The introductory section will introduce the concept of wheelchair use and legislation, the division of people which directly relates to wheelchair accessibility and an explanation of some important concepts. Further, you will learn from the work the ways in which cities can achieve that people with limited mobility move about freely and do not negotiate obstacles - barriers. We talk mainly about the grant program of the National Development Programme of Mobility for All which has been proposed by the Czech government. The next part is focused on analyzing the existing access roads and associated pedestrian crossings and crossing points, public transport and parking options. In the final section of the work, alterations and an analyzed status of barriers so as to perform their function for disabled people are proposed and interact with each other and followed up with complementary. The thesis is closed by the indicative costing of the necessary structural adjustments. | en |
dc.format | 43 l. : il. + 10 příl. | cs |
dc.format.extent | 3402682 bytes | cs |
dc.format.mimetype | application/pdf | cs |
dc.language.iso | cs | cs |
dc.publisher | Vysoká škola báňská - Technická univerzita Ostrava | cs |
dc.subject | bariéra | cs |
dc.subject | hendikep | cs |
dc.subject | signální pás | cs |
dc.subject | varovný pás | cs |
dc.subject | tramvajová zastávka | cs |
dc.subject | barrier | en |
dc.subject | handicap | en |
dc.subject | signal strip | en |
dc.subject | warning strip | en |
dc.subject | tram stop | en |
dc.title | Bezbariérové užívání SŠSaD Ostrava-Zábřeh – část 1 | cs |
dc.title.alternative | Barier-free use of SŠSaD Ostrava-Zábřeh – part 1 | en |
dc.type | Bakalářská práce | cs |
dc.date.accepted | 2011-05-25 | cs |
dc.thesis.degree-name | Bc. | cs |
dc.thesis.degree-level | Bakalářský studijní program | cs |
dc.thesis.degree-grantor | Vysoká škola báňská - Technická univerzita Ostrava. Fakulta stavební | cs |
dc.description.category | Prezenční | cs |
dc.description.department | 222 - Katedra městského inženýrství | cs |
dc.thesis.degree-program | Stavební inženýrství | cs |
dc.thesis.degree-branch | Městské stavitelství a inženýrství | cs |
dc.description.result | výborně | cs |
dc.identifier.sender | S2712 | cs |
dc.identifier.thesis | SKR137_FAST_B3607_3647R018_2011 | |
dc.rights.access | openAccess | |