dc.contributor.advisor | Menšík, Marek | cs |
dc.contributor.author | Loskot, Tomáš | cs |
dc.date.accessioned | 2011-10-19T07:10:11Z | |
dc.date.available | 2011-10-19T07:10:11Z | |
dc.date.issued | 2011 | cs |
dc.identifier.other | OSD002 | cs |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/10084/89507 | |
dc.description | Import 19/10/2011 | cs |
dc.description.abstract | Tato diplomová práce popisuje postupy a předkládá výsledky dvou hlavních témat zadání. Prvním z nich je sběr požadavků a jejich analýza pro aplikaci e-learningového systému vysokých škol, jakožto komplexního systému funkcí pro řízení výuky, které ulehčí výuku studentům, zrychlí a zefektivní práci kantorům. Práce zevrubně popisuje druhy e-learningu a vlastní zkušenost s e-learningem na VŠB-TU Ostrava. Dále popisuje a shrnuje hrubé srovnání základních metodik, používaných při sběru požadavků a analýze budoucího softwarového díla. Pomocí vybrané metodiky unifikovaného procesu je pak čtenář seznámen s praktickým nasazením této metodiky do procesu vývoje softwaru a jeho finálními výsledky. Čtenáři jsou popsány jednotlivé aktivity metodiky a představeny konkrétní výstupy jednotlivých použitých procesů. Dále je čtenář proveden rozebranými požadavky, analýzou nashromážděných požadavků a poznatků, jejíž výstup sloužil jako podklad pro další zpracování v jiné diplomové práci.
V druhé časti práce je čtenář seznámen s jednou z navrhovaných komponent vyvíjeného systému - obrazově-rozpoznávacím modulem pro automatické vyhodnocováni tištěných testů. Jsou představeny a popsány podobné funkční přístupy a nástroje, řešící tuto problematiku. Dále je rozebráno, navrhnuto a implementováno vlastní řešení, které je popsáno od procesu používání tištěných testů, přes proces rozpoznávání až po finální import informací zpět do e-learningového systému. Také jsou čtenáři k dispozici výsledky, dosažené při praktickém testování a používání této komponenty v reálném provozu. Součástí práce je také zpracovaný uživatelský manuál k celému systému a komponentě. | cs |
dc.description.abstract | This thesis describes procedures and results of two principal topics of the task. The first one is a collection of requirements and its analysis for an university e-learning application system as well as a complex system of functions for a school system management which will make studying easier for students, and also will make teacher´s work faster and more effective. The thesis describes the types of e-learning in detail and authors´ experiences of e-learning at VŠB-TU Ostrava as well. Futhermore it describes and summarizes a comparison of basic methods used during the gathering of requirements and the analysis of the future software project. A reader will get acquainted with a practical use of this methodology in the process of this software development with a chosen unification methodology of the process. The particular activities of methodology and concrete procedure outputs are presented there as well as analysed gathered requirements and findings whose output served as a basis for a processing in another thesis.
In the second part of the thesis a reader gets acquainted with one of the planned components of the developed system which is a scanning modul for an automatic evaluation of printed paper-based tests. The functional approach and tools dealing with this issues are presented there as well. A proper solution is analysed, projected and implemented which is described from the use of printed tests and its identification to final import of information back to the e-learning system. The reached results of the practical tests and using this component in real operation are presented too. A user´s manual of the whole system and the component is a part of this thesis. | en |
dc.format.extent | 9296094 bytes | cs |
dc.format.mimetype | application/pdf | cs |
dc.language.iso | cs | cs |
dc.publisher | Vysoká škola báňská - Technická univerzita Ostrava | cs |
dc.subject | analýza | cs |
dc.subject | e-learning | cs |
dc.subject | manuál | cs |
dc.subject | metodika | cs |
dc.subject | požadavky | cs |
dc.subject | rozpoznávání | cs |
dc.subject | sekvenční diagram | cs |
dc.subject | systém | cs |
dc.subject | tištěný test | cs |
dc.subject | transformace | cs |
dc.subject | třídní diagram | cs |
dc.subject | UML2 | cs |
dc.subject | unifikovaný proces | cs |
dc.subject | analysis | en |
dc.subject | e-learning | en |
dc.subject | manual | en |
dc.subject | methodology | en |
dc.subject | requirements | en |
dc.subject | identification | en |
dc.subject | sequence diagram | en |
dc.subject | system | en |
dc.subject | printed test | en |
dc.subject | transformation | en |
dc.subject | class diagram | en |
dc.subject | UML2 | en |
dc.subject | unified process | en |
dc.title | Analýza systému eLogika | cs |
dc.title.alternative | Analysis of the eLogica System | en |
dc.type | Diplomová práce | cs |
dc.contributor.referee | Kožusznik, Jan | cs |
dc.date.accepted | 2011-08-16 | cs |
dc.thesis.degree-name | Ing. | cs |
dc.thesis.degree-level | Magisterský studijní program | cs |
dc.thesis.degree-grantor | Vysoká škola báňská - Technická univerzita Ostrava. Fakulta elektrotechniky a informatiky | cs |
dc.description.department | 460 - Katedra informatiky | cs |
dc.thesis.degree-program | Informační a komunikační technologie | cs |
dc.thesis.degree-branch | Informatika a výpočetní technika | cs |
dc.description.result | velmi dobře | cs |
dc.identifier.sender | S2724 | cs |
dc.identifier.thesis | LOS038_FEI_N2647_2612T025_2011 | |
dc.rights.access | openAccess | |