dc.contributor.advisor | Krajčovič, Marián | cs |
dc.contributor.author | Cihlářová, Denisa | cs |
dc.date.accessioned | 2011-10-19T07:26:36Z | |
dc.date.available | 2011-10-19T07:26:36Z | |
dc.date.issued | 2010 | cs |
dc.identifier.other | OSD002 | cs |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/10084/89651 | |
dc.description | Import 19/10/2011 | cs |
dc.description.abstract | Předložená disertační práce s názvem „Monitoring násypů dálničního tělesa“ se zabývá rozborem geodetického a geotechnického monitoringu, jenž byl na tomto stavebním díle prováděn. V úvodní části je rozebrána problematika vyztužených konstrukcí, monitoringu a využívání druhotných surovin z oblasti moravskoslezského regionu při výstavbě či rekonstrukcích pozemních komunikací. Dále následuje popis a vyhodnocení monitoringu prováděného na vybraném objektu. Jedná se o vyztuženou opěrnou stěnu, jež byla vybudována v rámci výstavby dálničního úseku Svinov – Hrušov dálnice D 47.
Cílem tvůrčí části disertační práce bylo vytvořit metodiku pro sledování konstrukcí tohoto typu geodetickými metodami. Metodika byla vypracována v souladu s platnými předpisy a zahrnuje postup vytvoření pozorovací stanice, zhodnocení přesnosti metod měření, vyhodnocení samotného měření a vhodné výstupy prezentace výsledků. Vzhledem k časové a finanční náročnosti těchto měření byl dále vypracován návrh efektivního systému monitoringu po dokončení. Tato metoda vychází z předpokladu, že vzájemnou interakci stavba-podloží nejlépe charakterizují naměřené poklesy a byly tedy použity jako jediný vstupní parametr této metody.
Ke splnění těchto cílů bylo potřeba podrobně zhodnotit chování zájmové konstrukce. K tomuto účelu byly použity vhodné metody matematické statistiky a numerického modelování. U ověřeného matematického modelu bylo přistoupeno k simulaci zvýšení volné hladiny v místě opěrné stěny. | cs |
dc.description.abstract | The presented thesis "Monitoring of highway body embankments" analyzes geodesical and geotechnical monitoring carried out on the reinforced soil support wall constructed in the sector Svinov - Hrusov of the highway D 47. The reinforced soil structures issues, their monitoring and use of secondary rough from Moravian-Silesian Region is treated first. Follows the description and evaluation of the monitoring applied to this object.
The creative part of this thesis tended to create the surveillance procedure of such structures using the geodesical methods. The procedures were carried out in accordance with valid standard specifications. It contains the constitution of the monitoring station, the measured method accuracy analysis, the measured data evaluation and suitable results presentation. The cost and time expensive nature of the executed works generated the proposal of simplified and effective monitoring system, once the construction of the object is accomplished. This method anticipates the direct interaction between the construction-subsoil system and the measured settlement, which is used as the only input parameter of this method. In order to evaluate in details the behavior of the structure, several convenient statistical and numerical modeling methods were carried out. The increase of the watter table was also simulated on the final numerical model. | en |
dc.format | 128, [56] l. : il. + 1 CD-R | cs |
dc.format.extent | 7564778 bytes | cs |
dc.format.mimetype | application/pdf | cs |
dc.language.iso | cs | cs |
dc.publisher | Vysoká škola báňská - Technická univerzita Ostrava | cs |
dc.subject | monitoring | cs |
dc.subject | dálniční těleso | cs |
dc.subject | matematický model | cs |
dc.subject | posuny | cs |
dc.subject | poklesy | cs |
dc.subject | vyztužené konstrukce | cs |
dc.subject | highway body embankments | en |
dc.subject | numerical modeling | en |
dc.subject | geodesical and geotechnical monitoring | en |
dc.subject | reinforced soil structures | en |
dc.title | Monitoring násypu dálničního tělesa | cs |
dc.title.alternative | Highway embankment monitoring | en |
dc.type | Disertační práce | cs |
dc.identifier.signature | 201101565 | cs |
dc.identifier.location | ÚK/Sklad diplomových prací | cs |
dc.contributor.referee | Turček, Peter | cs |
dc.contributor.referee | Kuda, František | cs |
dc.contributor.referee | Drusa, Marián | cs |
dc.date.accepted | 2010-12-03 | cs |
dc.thesis.degree-name | Ph.D. | cs |
dc.thesis.degree-level | Doktorský studijní program | cs |
dc.thesis.degree-grantor | Vysoká škola báňská - Technická univerzita Ostrava. Fakulta stavební | cs |
dc.description.category | Prezenční | cs |
dc.description.department | 227 - Katedra dopravního stavitelství | cs |
dc.thesis.degree-program | Stavební inženýrství | cs |
dc.thesis.degree-branch | Teorie konstrukcí | cs |
dc.description.result | vyhověl | cs |
dc.identifier.sender | S2712 | cs |
dc.identifier.thesis | LIE01_FAST_P3607_3607V025_2010 | |
dc.rights.access | openAccess | |