Zobrazit minimální záznam

dc.contributor.advisorKrajčovič, Mariáncs
dc.contributor.authorCihlářová, Denisacs
dc.date.accessioned2011-10-19T07:26:36Z
dc.date.available2011-10-19T07:26:36Z
dc.date.issued2010cs
dc.identifier.otherOSD002cs
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10084/89651
dc.descriptionImport 19/10/2011cs
dc.description.abstractPředložená disertační práce s názvem „Monitoring násypů dálničního tělesa“ se zabývá rozborem geodetického a geotechnického monitoringu, jenž byl na tomto stavebním díle prováděn. V úvodní části je rozebrána problematika vyztužených konstrukcí, monitoringu a využívání druhotných surovin z oblasti moravskoslezského regionu při výstavbě či rekonstrukcích pozemních komunikací. Dále následuje popis a vyhodnocení monitoringu prováděného na vybraném objektu. Jedná se o vyztuženou opěrnou stěnu, jež byla vybudována v rámci výstavby dálničního úseku Svinov – Hrušov dálnice D 47. Cílem tvůrčí části disertační práce bylo vytvořit metodiku pro sledování konstrukcí tohoto typu geodetickými metodami. Metodika byla vypracována v souladu s platnými předpisy a zahrnuje postup vytvoření pozorovací stanice, zhodnocení přesnosti metod měření, vyhodnocení samotného měření a vhodné výstupy prezentace výsledků. Vzhledem k časové a finanční náročnosti těchto měření byl dále vypracován návrh efektivního systému monitoringu po dokončení. Tato metoda vychází z předpokladu, že vzájemnou interakci stavba-podloží nejlépe charakterizují naměřené poklesy a byly tedy použity jako jediný vstupní parametr této metody. Ke splnění těchto cílů bylo potřeba podrobně zhodnotit chování zájmové konstrukce. K tomuto účelu byly použity vhodné metody matematické statistiky a numerického modelování. U ověřeného matematického modelu bylo přistoupeno k simulaci zvýšení volné hladiny v místě opěrné stěny.cs
dc.description.abstractThe presented thesis "Monitoring of highway body embankments" analyzes geodesical and geotechnical monitoring carried out on the reinforced soil support wall constructed in the sector Svinov - Hrusov of the highway D 47. The reinforced soil structures issues, their monitoring and use of secondary rough from Moravian-Silesian Region is treated first. Follows the description and evaluation of the monitoring applied to this object. The creative part of this thesis tended to create the surveillance procedure of such structures using the geodesical methods. The procedures were carried out in accordance with valid standard specifications. It contains the constitution of the monitoring station, the measured method accuracy analysis, the measured data evaluation and suitable results presentation. The cost and time expensive nature of the executed works generated the proposal of simplified and effective monitoring system, once the construction of the object is accomplished. This method anticipates the direct interaction between the construction-subsoil system and the measured settlement, which is used as the only input parameter of this method. In order to evaluate in details the behavior of the structure, several convenient statistical and numerical modeling methods were carried out. The increase of the watter table was also simulated on the final numerical model.en
dc.format128, [56] l. : il. + 1 CD-Rcs
dc.format.extent7564778 bytescs
dc.format.mimetypeapplication/pdfcs
dc.language.isocscs
dc.publisherVysoká škola báňská - Technická univerzita Ostravacs
dc.subjectmonitoringcs
dc.subjectdálniční tělesocs
dc.subjectmatematický modelcs
dc.subjectposunycs
dc.subjectpoklesycs
dc.subjectvyztužené konstrukcecs
dc.subjecthighway body embankmentsen
dc.subjectnumerical modelingen
dc.subjectgeodesical and geotechnical monitoringen
dc.subjectreinforced soil structuresen
dc.titleMonitoring násypu dálničního tělesacs
dc.title.alternativeHighway embankment monitoringen
dc.typeDisertační prácecs
dc.identifier.signature201101565cs
dc.identifier.locationÚK/Sklad diplomových pracícs
dc.contributor.refereeTurček, Petercs
dc.contributor.refereeKuda, Františekcs
dc.contributor.refereeDrusa, Mariáncs
dc.date.accepted2010-12-03cs
dc.thesis.degree-namePh.D.cs
dc.thesis.degree-levelDoktorský studijní programcs
dc.thesis.degree-grantorVysoká škola báňská - Technická univerzita Ostrava. Fakulta stavebnícs
dc.description.categoryPrezenčnícs
dc.description.department227 - Katedra dopravního stavitelstvícs
dc.thesis.degree-programStavební inženýrstvícs
dc.thesis.degree-branchTeorie konstrukcícs
dc.description.resultvyhovělcs
dc.identifier.senderS2712cs
dc.identifier.thesisLIE01_FAST_P3607_3607V025_2010
dc.rights.accessopenAccess


Soubory tohoto záznamu

Tento záznam se objevuje v následujících kolekcích

Zobrazit minimální záznam