dc.contributor.advisor | Konečný, Miloslav | cs |
dc.contributor.author | Hila, Marek | cs |
dc.date.accessioned | 2012-04-11T08:53:03Z | |
dc.date.available | 2012-04-11T08:53:03Z | |
dc.date.issued | 2011 | cs |
dc.identifier.other | OSD002 | cs |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/10084/90339 | |
dc.description | Import 11/04/2012 | cs |
dc.description.abstract | Každá organizace, a to nejen podniky, musí mít jednu základní schopnost - inovovat. Inovace představuje přeměnu znalostí na nové výrobky, technologie a služby. Není to jednorázová událost, ale neustálá reakce na měnící se okolnosti a prostředí. Využití dodavatelského potenciálu a přechod od pouhého nakupování k systémovému rozvoji vzájemně prospěšných vztahů, neboli partnerství mezi zákazníkem a dodavateli, lze považovat za jednu z nejaktuálnějších inovaci v oblasti mezipodnikových vztahů.
Disertační práce je rozčleněná do části teoretické a praktické. V teoretické části byly uplatněny zdroje v podobě literární rešerše, z nichž jednotlivé podkapitoly pojednávají o současném stavu řešené problematiky. Cílem nebyl prostý výtah z cizích publikací, ale jednotlivé poznatky konsolidovat, uspořádat a co nejsystematičtějším způsobem podat ucelený pohled na nejnovější trendy z oblasti partnerské spolupráce v dodavatelských řetězcích.
V praktické části je nejdříve představen hlavní cíl výzkumu, tj. stanovení kritických faktorů úspěšnosti vzájemné spolupráce mezi zákazníkem a dodavateli. Následně pak formulace dílčích a vedlejších cílů práce, neboli analýza kritických faktorů s ohledem na systém managementu jakosti, typ partnerství a podnikové prostředí. Analýza typu partnerství v souvislosti s jednotlivými přístupy systémů řízení jakosti a prostředím podniku. Jak rovněž analýza vah jednotlivých kritických faktorů. Na základě těchto cílů byly formulovány pracovní hypotézy a sestaven vlastní model výzkumu. Pomocí deskriptivní statistiky, faktorové analýzy, jednoduché a vícenásobné regrese byly potom stanovené hypotézy verifikovány nebo falzifikovány.
Cílem této disertační práce bylo přispět k prohloubení znalosti o partnerství v dodavatelském řetězci a stanovených kritických faktorech vzájemné spolupráce, jak v rovině teoretické, tak i praktické. | cs |
dc.description.abstract | Every establishment, and not only companies, must have one basic ability – to innovate. Innovation introduces changing the knowledge into new products, technologies and services. It is not one-off affair but unceasing reaction to changing circumstances and environment. One of the latest innovations in the companies´ inter-relationships is utilization of the supply potential and transition from simple shopping to systemic development of mutually beneficial relations or partnership between the customer and the suppliers.
The dissertation is divided into a theoretical and a practical part. There were employed resources in the form of literary research in the theoretical part where each chapter deals with the actual state of the problem solved. The objective was not a simple extract from someone´s publication but individual knowledge to consolidate, organize and offer holistic view in as systematic way as possible of the newest trends from the area of partnership cooperation in supply chains.
In the practical part, there is at first introduced the main goal of the research, i.e. stating critical factors of success of mutual cooperation between the customer and the supplier. Follows a definition of partial and secondary goals of the work or an analysis of critical factors with respect to the system of management of the quality, the type of partnership and the company environment. The analysis of the type of partnership in connection with individual approaches of the system of quality management and environment of the company. Also an analysis of the weight of individual critical factors. On the basis of these objectives, there were defined working hypotheses and constructed its own model of research. Using descriptive statistics, factor analysis, simple and multiple regression, the stated hypotheses were then verified or falsified.
Objective of this thesis was to contribute to deepening knowledge about partnership in the supply chain and stating critical factors of mutual cooperation both on theoretical and practical level. | en |
dc.format | 138 l. : il. + 1 CD-R | cs |
dc.format.extent | 1527791 bytes | cs |
dc.format.mimetype | application/pdf | cs |
dc.language.iso | cs | cs |
dc.publisher | Vysoká škola báňská - Technická univerzita Ostrava | cs |
dc.subject | automobilový průmysl | cs |
dc.subject | partnerství | cs |
dc.subject | dodavatelský řetězec | cs |
dc.subject | kritické faktory úspěšnosti | cs |
dc.subject | systémy řízení jakosti | cs |
dc.subject | automotive industry | en |
dc.subject | partnership | en |
dc.subject | supply chain | en |
dc.subject | critical success factors | en |
dc.subject | quality management systems | en |
dc.title | Inovace v systémových přístupech k dodavatelům v automobilovém průmyslu | cs |
dc.title.alternative | Innovations in the system approach towards suppliers in the automotive industry | en |
dc.type | Disertační práce | cs |
dc.identifier.signature | 201200264 | cs |
dc.identifier.location | ÚK/Sklad diplomových prací | cs |
dc.contributor.referee | Nenadál, Jaroslav | cs |
dc.contributor.referee | Matuszek, Józef | cs |
dc.contributor.referee | Glogar, Ladislav | cs |
dc.date.accepted | 2012-02-22 | cs |
dc.thesis.degree-name | Ph.D. | cs |
dc.thesis.degree-level | Doktorský studijní program | cs |
dc.thesis.degree-grantor | Vysoká škola báňská - Technická univerzita Ostrava. Fakulta strojní | cs |
dc.description.category | Prezenční | cs |
dc.description.department | 345 - Katedra mechanické technologie | cs |
dc.thesis.degree-program | Strojní inženýrství | cs |
dc.thesis.degree-branch | Strojírenská technologie | cs |
dc.description.result | vyhověl | cs |
dc.identifier.sender | S2723 | cs |
dc.identifier.thesis | HIL007_FS_P2301_2303V002_2011 | |
dc.rights.access | openAccess | |