Zobrazit minimální záznam

dc.contributor.advisorKonečný, Miloslavcs
dc.contributor.authorHila, Marekcs
dc.date.accessioned2012-04-11T08:53:03Z
dc.date.available2012-04-11T08:53:03Z
dc.date.issued2011cs
dc.identifier.otherOSD002cs
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10084/90339
dc.descriptionImport 11/04/2012cs
dc.description.abstractKaždá organizace, a to nejen podniky, musí mít jednu základní schopnost - inovovat. Inovace představuje přeměnu znalostí na nové výrobky, technologie a služby. Není to jednorázová událost, ale neustálá reakce na měnící se okolnosti a prostředí. Využití dodavatelského potenciálu a přechod od pouhého nakupování k systémovému rozvoji vzájemně prospěšných vztahů, neboli partnerství mezi zákazníkem a dodavateli, lze považovat za jednu z nejaktuálnějších inovaci v oblasti mezipodnikových vztahů. Disertační práce je rozčleněná do části teoretické a praktické. V teoretické části byly uplatněny zdroje v podobě literární rešerše, z nichž jednotlivé podkapitoly pojednávají o současném stavu řešené problematiky. Cílem nebyl prostý výtah z cizích publikací, ale jednotlivé poznatky konsolidovat, uspořádat a co nejsystematičtějším způsobem podat ucelený pohled na nejnovější trendy z oblasti partnerské spolupráce v dodavatelských řetězcích. V praktické části je nejdříve představen hlavní cíl výzkumu, tj. stanovení kritických faktorů úspěšnosti vzájemné spolupráce mezi zákazníkem a dodavateli. Následně pak formulace dílčích a vedlejších cílů práce, neboli analýza kritických faktorů s ohledem na systém managementu jakosti, typ partnerství a podnikové prostředí. Analýza typu partnerství v souvislosti s jednotlivými přístupy systémů řízení jakosti a prostředím podniku. Jak rovněž analýza vah jednotlivých kritických faktorů. Na základě těchto cílů byly formulovány pracovní hypotézy a sestaven vlastní model výzkumu. Pomocí deskriptivní statistiky, faktorové analýzy, jednoduché a vícenásobné regrese byly potom stanovené hypotézy verifikovány nebo falzifikovány. Cílem této disertační práce bylo přispět k prohloubení znalosti o partnerství v dodavatelském řetězci a stanovených kritických faktorech vzájemné spolupráce, jak v rovině teoretické, tak i praktické.cs
dc.description.abstractEvery establishment, and not only companies, must have one basic ability – to innovate. Innovation introduces changing the knowledge into new products, technologies and services. It is not one-off affair but unceasing reaction to changing circumstances and environment. One of the latest innovations in the companies´ inter-relationships is utilization of the supply potential and transition from simple shopping to systemic development of mutually beneficial relations or partnership between the customer and the suppliers. The dissertation is divided into a theoretical and a practical part. There were employed resources in the form of literary research in the theoretical part where each chapter deals with the actual state of the problem solved. The objective was not a simple extract from someone´s publication but individual knowledge to consolidate, organize and offer holistic view in as systematic way as possible of the newest trends from the area of partnership cooperation in supply chains. In the practical part, there is at first introduced the main goal of the research, i.e. stating critical factors of success of mutual cooperation between the customer and the supplier. Follows a definition of partial and secondary goals of the work or an analysis of critical factors with respect to the system of management of the quality, the type of partnership and the company environment. The analysis of the type of partnership in connection with individual approaches of the system of quality management and environment of the company. Also an analysis of the weight of individual critical factors. On the basis of these objectives, there were defined working hypotheses and constructed its own model of research. Using descriptive statistics, factor analysis, simple and multiple regression, the stated hypotheses were then verified or falsified. Objective of this thesis was to contribute to deepening knowledge about partnership in the supply chain and stating critical factors of mutual cooperation both on theoretical and practical level.en
dc.format138 l. : il. + 1 CD-Rcs
dc.format.extent1527791 bytescs
dc.format.mimetypeapplication/pdfcs
dc.language.isocscs
dc.publisherVysoká škola báňská - Technická univerzita Ostravacs
dc.subjectautomobilový průmyslcs
dc.subjectpartnerstvícs
dc.subjectdodavatelský řetězeccs
dc.subjectkritické faktory úspěšnostics
dc.subjectsystémy řízení jakostics
dc.subjectautomotive industryen
dc.subjectpartnershipen
dc.subjectsupply chainen
dc.subjectcritical success factorsen
dc.subjectquality management systemsen
dc.titleInovace v systémových přístupech k dodavatelům v automobilovém průmyslucs
dc.title.alternativeInnovations in the system approach towards suppliers in the automotive industryen
dc.typeDisertační prácecs
dc.identifier.signature201200264cs
dc.identifier.locationÚK/Sklad diplomových pracícs
dc.contributor.refereeNenadál, Jaroslavcs
dc.contributor.refereeMatuszek, Józefcs
dc.contributor.refereeGlogar, Ladislavcs
dc.date.accepted2012-02-22cs
dc.thesis.degree-namePh.D.cs
dc.thesis.degree-levelDoktorský studijní programcs
dc.thesis.degree-grantorVysoká škola báňská - Technická univerzita Ostrava. Fakulta strojnícs
dc.description.categoryPrezenčnícs
dc.description.department345 - Katedra mechanické technologiecs
dc.thesis.degree-programStrojní inženýrstvícs
dc.thesis.degree-branchStrojírenská technologiecs
dc.description.resultvyhovělcs
dc.identifier.senderS2723cs
dc.identifier.thesisHIL007_FS_P2301_2303V002_2011
dc.rights.accessopenAccess


Soubory tohoto záznamu

Tento záznam se objevuje v následujících kolekcích

Zobrazit minimální záznam