dc.contributor.advisor | Danihelka, Pavel | cs |
dc.contributor.author | Váchová, Miluše | cs |
dc.date.accessioned | 2012-04-11T08:53:05Z | |
dc.date.available | 2012-04-11T08:53:05Z | |
dc.date.issued | 2011 | cs |
dc.identifier.other | OSD002 | cs |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/10084/90343 | |
dc.description | Import 11/04/2012 | cs |
dc.description.abstract | Ostrava patří mezi regiony se značným zatížením životního prostředí prachovými i plynnými emisemi. Poslední průzkumy ukázaly, že velkou měrou k zátěži přispívá i nárůst automobilové dopravy a s tím spojená exhalace škodlivých látek výfukových plynů.
Jedna z možných alternativ řešení jak přispět ke zlepšení životního prostředí v Ostravě je náhrada klasických fosilních paliv (benzin, nafta, zemní plyn) alternativními zdroji paliv. V roce 2007, 2008, 2009 proběhla řada jednání na úrovni náměstků hejtmana Moravskoslezského kraje (MSK) na odboru dopravy, životního prostředí a rozvoje MSK ve spolupráci s Agenturou pro rozvoj Moravskoslezského kraje. Představitelé MSK byli vstřícní myšlence využití vodíku jako alternativního řešení pro městskou dopravu a kyvadlovou dopravu Ostrava - letiště Leoše Janáčka v Mošnově. VŠB-TUO, Fakulty bezpečnostního inženýrství a elektrotechniky a informatiky, členové Klastru HYDROGEN-CZ o.s, se měli podílet na přípravné fázi projektu „ Čerpací stanice na vodík“ a v konečné fázi i na její realizaci. Návrh projektu byl podán v rámci výzvy Moravskoslezského kraje v oblasti „Vědy a výzkumu“, ale projekt nakonec nebyl vybrán k realizaci. Součástí tohoto projektu byl i požadavek na řešení technologické,provozní a obslužné bezpečnosti vzhledem k tomu, že tato čerpací stanice měla sloužit komerčním účelům. V té době v České republice nebyla žádná zkušenost s obdobným zařízením. Je samozřejmě řada firem, které čerpací stanice na vodík ve světě realizují jako například LINDE-GAS a.s. nebo AIR LIQUID s r.o., AIR PRODUCT s r.o. a další, ale tato čerpací stanice měla být výsledkem řešitelského týmu VŠB-TUO.
Cílem disertační práce bylo na základě stanovení rizikových faktorů a vyhodnocení možných rizik, navržení metodiky pro auditování systému. | cs |
dc.description.abstract | Ostrava is one of the regions where environment is heavily affected by the dust and gaseous emissions. Recent research has shown that the main contributing factors are the growth of the automobile traffic and related emissions of harmful substances produced by the exhaust gases.
One of the options how to improve the environmental situation in Ostrava is to substitute conventional fossil fuels (petrol, diesel, natural gas) with the alternative types of fuel. In 2007, 2008 and 2009, there was a number of negotiations on the level of the Deputy Governor of the Moravskoslezský Region (MSK) at the department of transport, environment and development, in partnership with The Agency for Development of MSK. The authorities had been in favour of the use of hydrogen as the alternative fuel for the public transport and the shuttle service between Ostrava and the airport of Leoš Janáček in Mošnov. The VŠB-TUO, the Faculties of Safety Engineering and of Electrical Engineering and Computer Science and members of the HYDROGEN-CZ o.s. cluster were supposed to participate in the preparatory stage of „The Hydrogen Filling Station Project“ and its implementation as well. The project was submitted based on the appeal of MSK in the research and devleopment area, however, it was not selected for implementation at that stage. A part of the project was the operational, technological and service safety of the station as it was expected to be used also for the commercial purposes. There was no related experience available in the Czech Republic in that period. There is, of course, a number of companies that carry out the hydrogen filling stations in the world, such as LINDE-GAS, a AIR LIQUID or AIR PRODUCT. However, this filling station was supposed to be designed by the research team of VŠB-TUO. | en |
dc.format | 131 l. : il. + 1 CD-R | cs |
dc.format.extent | 7811502 bytes | cs |
dc.format.mimetype | application/pdf | cs |
dc.language.iso | cs | cs |
dc.publisher | Vysoká škola báňská - Technická univerzita Ostrava | cs |
dc.subject | vodík, alternativní palivo, rizikové faktory, čerpací stanice, obsluha, bezpečnost | cs |
dc.subject | hydrogen, alternative fuel, risk factors, filling station, operation, safety | en |
dc.title | Obslužná, technologická a provozní bezpečnost mobilní čerpací stanice vodíku | cs |
dc.type | Disertační práce | cs |
dc.identifier.signature | 201200463 | cs |
dc.identifier.location | ÚK/Sklad diplomových prací | cs |
dc.contributor.referee | Prokop, Pavel | cs |
dc.contributor.referee | Štroch, Petr | cs |
dc.contributor.referee | Sloboda, Aurel | cs |
dc.date.accepted | 2012-02-14 | cs |
dc.thesis.degree-name | Ph.D. | cs |
dc.thesis.degree-level | Doktorský studijní program | cs |
dc.thesis.degree-grantor | Vysoká škola báňská - Technická univerzita Ostrava. Fakulta bezpečnostního inženýrství | cs |
dc.description.category | Prezenční | cs |
dc.description.department | 040 - Katedra bezpečnostního managementu | cs |
dc.thesis.degree-program | Požární ochrana a průmyslová bezpečnost | cs |
dc.thesis.degree-branch | Požární ochrana a bezpečnost | cs |
dc.description.result | vyhověl | cs |
dc.identifier.sender | S2720 | cs |
dc.identifier.thesis | VAC09_FBI_P3908_3908V009_2011 | |
dc.rights.access | openAccess | |