dc.contributor.advisor | Kodymová, Jana | cs |
dc.contributor.author | Jopková, Renáta | cs |
dc.date.accessioned | 2012-07-11T07:41:54Z | |
dc.date.available | 2012-07-11T07:41:54Z | |
dc.date.issued | 2012 | cs |
dc.identifier.other | OSD002 | cs |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/10084/92158 | |
dc.description | Import 11/07/2012 | cs |
dc.description.abstract | Předložená diplomová práce nazvaná „Zhodnocení vlivu železnic na životní prostředí“ se zabývá životním cyklem železničního svršku, který zahrnuje kolejnice, kolejnicové podpory, drobné kolejivo a kolejové lože. Analýza je vypracována pomocí metody LCA, principem „od kolébky k bráně“. Tento princip je v průmyslové praxi často používaný. Spočívá v kalkulaci životního cyklu produktu od získávání surovin, končí ovšem opuštěním výroby. Stadium užívání produktu a jeho odstraňování proto není uvažováno. Při hodnocení životního cyklu byly provedeny všechny povinné fáze dle platné legislativy, normy ČSN EN ISO 14 000 (definice cílů a rozsahu prováděné analýzy, inventarizační analýza, analýza vlivu železnic na životní prostředí a interpretace výsledků). Analýza vlivu železnic na životní prostředí byla vytvořena pomocí profesionálního programu SimaPro. | cs |
dc.description.abstract | Submitted thesis called „Environmental Impact Analyses of Railways “ is engaged in life cycle of superstructure, which includes rails (metals), railroad ties, rail fastening system and track ballast. The analysis is processed using the LCA, by the principle of „from cradle-to-grave“. This principle is often used in industrial practice. It consists in the life cycle casting of a product, from raw material acquisition, but it ends by leaving the production, use of the product stage and its removal are not weighed. All obligatory phases were performed on Life cycle assessment according to valid legislation, norm ČSN EN ISO 14 000 (the goal and scope definitiv phase, the inventory analysis phase, the impact assessment phase and the interpretation phase). Analysis of the impact of railways on the environment was created using professional software SimaPro. | en |
dc.format | 64, [5] listů : ilustrace + 1 CD-R | |
dc.format.extent | 5457650 bytes | cs |
dc.format.mimetype | application/pdf | cs |
dc.language.iso | cs | cs |
dc.publisher | Vysoká škola báňská - Technická univerzita Ostrava | cs |
dc.subject | životní prostředí | cs |
dc.subject | vliv železnic na životní prostředí | cs |
dc.subject | životní cyklus produktu | cs |
dc.subject | železniční svršek | cs |
dc.subject | inventarizační analýza | cs |
dc.subject | environment | en |
dc.subject | environmental impact of railways | en |
dc.subject | life cycle of product | en |
dc.subject | superstructure | en |
dc.subject | inventory analysis | en |
dc.title | Zhodnocení vlivu železnic na životní prostředí | cs |
dc.title.alternative | Assessment of Impacts of Railways on Environment | en |
dc.type | Diplomová práce | cs |
dc.contributor.referee | Kořínek, Robert | cs |
dc.date.accepted | 2012-05-29 | cs |
dc.thesis.degree-name | Ing. | cs |
dc.thesis.degree-level | Magisterský studijní program | cs |
dc.thesis.degree-grantor | Vysoká škola báňská - Technická univerzita Ostrava. Hornicko-geologická fakulta | cs |
dc.description.department | 546 - Institut environmentálního inženýrství | cs |
dc.thesis.degree-program | Nerostné suroviny | cs |
dc.thesis.degree-branch | Environmentální management | cs |
dc.description.result | výborně | cs |
dc.identifier.sender | S2735 | cs |
dc.identifier.thesis | JOP014_HGF_N2102_6208T031_2012 | |
dc.rights.access | openAccess | |