dc.contributor.advisor | Urban, Petr | cs |
dc.contributor.author | Dančo, Vasil | cs |
dc.date.accessioned | 2012-07-11T07:42:33Z | |
dc.date.available | 2012-07-11T07:42:33Z | |
dc.date.issued | 2012 | cs |
dc.identifier.other | OSD002 | cs |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/10084/92234 | |
dc.description | Import 11/07/2012 | cs |
dc.description.abstract | Stále se zvyšující nároky na přepravní kapacitu a bezpečnost si vyžádaly rekonstrukci jednoho ze dvou Jablunkovských tunelů, které byly postupně budovány od roku 1870. Rekonstrukce je součástí optimalizace úseku železničního koridoru „Optimalizace trati st. hr. SR - Mosty u Jablunkova - Bystřice nad Olší“, v rámci kterého byl navržen nový moderní dvoukolejný železniční tunel v místě stávávajícího jednokolejného tunelu Jablunkovský 2. Razící práce probíhaly ve složitých technicko - geologických podmínkách. Při rozšiřování tunelu na celý profil došlo k rozsáhlé havárii, která přerušila stavební práce na více než rok. Proto je nezbytné zabývat se příčinami havárie, identifikací, popsáním a hodnocením rizik s cílem přijmout taková opatření, aby byla zajištěna jejich maximální eliminace při zmáhání havárie a dokončení projektu. | cs |
dc.description.abstract | The ever increasing demands on the capacity and safety required a reconstruction of one of the two Jablunkovsky tunnels, which were gradually built since 1870. This reconstruction is one part of the optimization section of the railway corridor "The optimization of the railway line from the SR state border through Mosty u Jablunkova village to Bystřice nad Olší village”, in which a new modern two-track railway tunnel was designed and was located on the same place of the already existing single-track Jablunkovsky tunnel 2. The tunnelling works were made under complicated technical and geological conditions. During the expansion of the whole tunnel profile there was a large tunnel collapsed that interrupted the works for more than a year. Therefore it is necessary to follow up the causes of the tunnel collapsed and identify, describe and assess the risks, to take measures to ensure their maximum elimination during the collapsed reconstruction and the completion of the tunnel. | en |
dc.format | 43, [10] l. : il. + 1 CD-R | cs |
dc.format.extent | 1821630 bytes | cs |
dc.format.mimetype | application/pdf | cs |
dc.language.iso | cs | cs |
dc.publisher | Vysoká škola báňská - Technická univerzita Ostrava | cs |
dc.subject | ražba tunelu | cs |
dc.subject | tunel | cs |
dc.subject | zmáhání tunelu | cs |
dc.subject | havárie tunelu | cs |
dc.subject | riziko | cs |
dc.subject | tunnelling | en |
dc.subject | tunnel | en |
dc.subject | collapsed reconstruction | en |
dc.subject | tunnel collapsed | en |
dc.subject | risk | en |
dc.title | Eliminace bezpečnostních rizik při ražení tunelu „Jablunkovský“ | cs |
dc.title.alternative | Safety risks elimination in the tunnelling process of the “Jablunkovsky” tunnel | en |
dc.type | Diplomová práce | cs |
dc.contributor.referee | Středula, Petr | cs |
dc.date.accepted | 2012-06-01 | cs |
dc.thesis.degree-name | Ing. | cs |
dc.thesis.degree-level | Magisterský studijní program | cs |
dc.thesis.degree-grantor | Vysoká škola báňská - Technická univerzita Ostrava. Hornicko-geologická fakulta | cs |
dc.description.category | Prezenční | cs |
dc.description.department | 542 - Institut hornického inženýrství a bezpečnosti | cs |
dc.thesis.degree-program | Hornictví | cs |
dc.thesis.degree-branch | Hornické inženýrství | cs |
dc.description.result | velmi dobře | cs |
dc.identifier.sender | S2735 | cs |
dc.identifier.thesis | DAN010_HGF_N2111_2101T008_2012 | |
dc.rights.access | openAccess | |