dc.contributor.advisor | Dejl, Zdeněk | cs |
dc.contributor.author | Černý, Miroslav | cs |
dc.date.accessioned | 2012-07-11T07:58:19Z | |
dc.date.available | 2012-07-11T07:58:19Z | |
dc.date.issued | 2012 | cs |
dc.identifier.other | OSD002 | cs |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/10084/93614 | |
dc.description | Import 03/08/2012 | cs |
dc.description.abstract | Diplomová práce se zabývá řešením zvedacího mechanismu zadní nápravy nákladního automobilu TATRA a současně odpojením pohonu zvednuté nápravy. V úvodu jsou uvedena řešení jiných výrobců. Zvedání samotné nápravy je řešeno náhradou teleskopických tlumičů za hydraulické válce. Tyto válce plní funkci tlumiče i zvedacího mechanismu. Odpojení pohonu je řešeno pomocí pneumaticky ovládané zubové spojky. Následně je provedena pevnostní kontrola navržených a souvisejících dílů. K vybraným dílům byla zpracována technická dokumentace. Výsledkem práce je návrh hydraulického válce, schéma hydraulického obvodu a návrh mechanismu pro odpojení pohonu. | cs |
dc.description.abstract | The master thesis deals with the solution of a lifting device for the Tatra back truck axle and it also deals with the disconnection of the drive of the lifted axle. Solutions of other manufacturers are introduced in the introduction. The lifting of the axle is solved by a replacement of a telescopic shock absorber by hydraulic cylinders. These cylinders act as a shock absorber and a lifting mechanism. The disconnection of the drive is solved by using a pneumatically actuated gear coupling. Subsequently, a safety check of designed and related parts is made. The technical documentation for the selected parts was compiled. The result of the thesis includes a design of the hydraulic cylinder, a hydraulic system diagram and a design of the axle drive relase mechanism. | en |
dc.format | 61, [6] l. : il. + 4 příl. + 1 CD-R | cs |
dc.format.extent | 5957891 bytes | cs |
dc.format.mimetype | application/pdf | cs |
dc.language.iso | cs | cs |
dc.publisher | Vysoká škola báňská - Technická univerzita Ostrava | cs |
dc.subject | Tatra | cs |
dc.subject | náprava | cs |
dc.subject | zvedací | cs |
dc.subject | válec | cs |
dc.subject | Tatra | en |
dc.subject | axle | en |
dc.subject | lifting | en |
dc.subject | cylinder | en |
dc.title | Návrh zvedacího mechanismu náprav TATRA | cs |
dc.title.alternative | Design of a Lifting Device for the Tatra Truck Axle | en |
dc.type | Diplomová práce | cs |
dc.contributor.referee | Folta, Zdeněk | cs |
dc.date.accepted | 2012-06-13 | cs |
dc.thesis.degree-name | Ing. | cs |
dc.thesis.degree-level | Magisterský studijní program | cs |
dc.thesis.degree-grantor | Vysoká škola báňská - Technická univerzita Ostrava. Fakulta strojní | cs |
dc.description.category | Prezenční | cs |
dc.description.department | 347 - Katedra částí a mechanismů strojů | cs |
dc.thesis.degree-program | Strojní inženýrství | cs |
dc.thesis.degree-branch | Konstrukční a procesní inženýrství | cs |
dc.description.result | výborně | cs |
dc.identifier.sender | S2723 | cs |
dc.identifier.thesis | CER618_FS_N2301_3909T001_40_2012 | |
dc.rights.access | openAccess | |