dc.contributor.advisor | Dorda, Michal | cs |
dc.contributor.author | Zemánek, Bohuslav | cs |
dc.date.accessioned | 2012-07-11T07:58:30Z | |
dc.date.available | 2012-07-11T07:58:30Z | |
dc.date.issued | 2012 | cs |
dc.identifier.other | OSD002 | cs |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/10084/93631 | |
dc.description | Import 03/08/2012 | cs |
dc.description.abstract | Obsahem práce je tvorba modelů křižovatky řízené světelným signalizačním zařízením
a neřízené křižovatky v prostředí simulačního software Witness. V diplomové práci je
zpracován dopravní průzkum, jehož výsledky byly použity v simulačním modelu a při
výpočtech křižovatky dle metodik technických podmínek. Dále je v práci popsána tvorba
jednotlivých modelů a jejich validace. Výstupy modelů jsou zpracovány a na závěr
porovnány. Cílem práce je provést na vytvořených modelech experimenty, které generují
výstupní hodnoty průměrného zdržení a průměrné délky front vozidel v křižovatce.
Výsledky dosažené simulací byly porovnány a zhodnoceny. U modelu neřízené křižovatky
byly výsledky porovnány s hodnotami získanými metodikou technických podmínek. | cs |
dc.description.abstract | The contents of this thesis are creation of light controlled intersection and uncontrolled
intersection models, using Witness simulation software. A traffic research is to be found in
this thesis, and its results were used in simulation model and in calculations of the
intersection in accordance with technical terms. Next step is creation of individual models
and their validation is described in this thesis. Outputs of the models are compiled and
compared at the end. The aim of this thesis is to carry out experiments which generate
output values of average delay and average length of vehicle queue in intersection. The
results gained from simulation were compared and evaluated. The results of uncontrolled
intersection were compared with values obtained from technical terms methods. | en |
dc.format.extent | 1946408 bytes | cs |
dc.format.mimetype | application/pdf | cs |
dc.language.iso | cs | cs |
dc.publisher | Vysoká škola báňská - Technická univerzita Ostrava | cs |
dc.subject | neřízená | cs |
dc.subject | světelně | cs |
dc.subject | řízená | cs |
dc.subject | křižovatka | cs |
dc.subject | Witness | cs |
dc.subject | simulace | cs |
dc.subject | uncontrolled | en |
dc.subject | light-controlled | en |
dc.subject | intersection | en |
dc.subject | Witness | en |
dc.subject | simulation | en |
dc.title | Simulace neřízené a světelně řízené křižovatky s využitím software Witness | cs |
dc.title.alternative | Sign-Controlled and Signal-Controlled Crossroad Simulation Using the Witness Software | en |
dc.type | Diplomová práce | cs |
dc.contributor.referee | Tresler, Filip | cs |
dc.date.accepted | 2012-06-15 | cs |
dc.thesis.degree-name | Ing. | cs |
dc.thesis.degree-level | Magisterský studijní program | cs |
dc.thesis.degree-grantor | Vysoká škola báňská - Technická univerzita Ostrava. Fakulta strojní | cs |
dc.description.department | 342 - Institut dopravy | cs |
dc.thesis.degree-program | Strojní inženýrství | cs |
dc.thesis.degree-branch | Dopravní technika a technologie | cs |
dc.description.result | velmi dobře | cs |
dc.identifier.sender | S2723 | cs |
dc.identifier.thesis | ZEM155_FS_N2301_2301T003_20_2012 | |
dc.rights.access | openAccess | |