Zobrazit minimální záznam

dc.contributor.advisorVolner, Rudolfcs
dc.contributor.authorSiegl, Pavelcs
dc.date.accessioned2012-07-11T07:59:26Z
dc.date.available2012-07-11T07:59:26Z
dc.date.issued2012cs
dc.identifier.otherOSD002cs
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10084/93759
dc.descriptionImport 03/08/2012cs
dc.description.abstractAnotace diplomové práce Siegl P. Informační systém turbínového motoru: diplomová práce. Ostrava: VŠB – Technická univerzita Ostrava, Fakulta strojní, Institut dopravy – 342, Ústav letecké dopravy, 2012, 87 stran, Vedoucí diplomové práce práce: prof. Ing. Rudolf Volner, CSc. Diplomová práce se zabývá problematikou informačních systémů turbínových motorů letounů Airbus 320 a Boeing 737. V úvodní části této práce je uvedeno seznámení se s těmito letouny a je zde provedena analýza turbínových motorů. Na základě této analýzy jsou vybrány motory typu CFM 56-7B a CFM 56-5B, které jsou pohonnými jednotkami letounů rodiny Boeing 737-600/700/800/900 a letounů Airbus 318/319/320/321. Tyto motory jsou zde popsány z pohledu principu jejich funkce a jsou zde popsány i jejich jednotlivé části. Práce se zabývá problematikou informačních systémů motorů u výše uvedených letounů z hlediska principu jejich funkce a způsobu snímání a přenosu měřených veličin na motoru. Informační systémy motorů jsou zde u obou typů letounů popsány. V části srovnání datových parametrů motorů letadel A 320 a B 737 je provedena analýza motorových senzorů u obou typů motorů. V závěru práce je na základě této analýzy a porovnání motorových senzorů obou typů motorů navržena technická i ekonomická optimalizace v podobě modernizace motoru CFM56-5B.cs
dc.description.abstractAnnotation of thesis Siegl P. Information system for gas turbine engine: thesis. VŠB – Technical university Ostrava, Faculty of Mechanical Engineering, The institute of transportation – 342, Department of Air Transport, 2012, 87 pages, Supervisor: prof. Ing. Rudolf Volner, CSc. This thesis deals with issues of information systems of turbine engines Airbus 320 and Boeing 737. In the first part of this diseratation is provided introduction of the aircraft and an analysis of turbine engines. Based on this analysis are selected types of engines CFM 56-7B and CFM 56-5B ,wich are aircraft propulsion units of the Boeing 737-600/700/800/900 and Airbus 318/319/320/321 family. These engines are described in terms of their functions, principles and there are also described their individual parts. The work deals with information systems for the above engines in terms of the their principle, function and method of transmission values wich are captured on the measured engines. Information systems of the both type of the engines are described. In the comparison part is made an analysis of the engines sensors used on the propulsion units of the aircrafts A320 and B737. In the end is made a proposal, based on this analysis and comparison of sensors of the both types of engines. There also is designed the technical and economic optimization by modernization of the engine CFM56-5B.en
dc.format.extent6129289 bytescs
dc.format.mimetypeapplication/pdfcs
dc.language.isocscs
dc.publisherVysoká škola báňská - Technická univerzita Ostravacs
dc.subjectInformační systém turbínového motoru, Airbus 320, Boeing 737, motor CFM 56-7B, motor CFM 56-5B, motorové senzorycs
dc.subjectInformation system for gas turbine engine, Airbus 320, Boeing 737, engine CFM 56-7B, engine CFM 56-5B, engine sensorsen
dc.titleInformační systém turbínového motorucs
dc.title.alternativeInformation System for Gas Turbine Engineen
dc.typeDiplomová prácecs
dc.contributor.refereeBoreš, Petrcs
dc.date.accepted2012-06-12cs
dc.thesis.degree-nameIng.cs
dc.thesis.degree-levelMagisterský studijní programcs
dc.thesis.degree-grantorVysoká škola báňská - Technická univerzita Ostrava. Fakulta strojnícs
dc.description.department342 - Institut dopravycs
dc.thesis.degree-programStrojní inženýrstvícs
dc.thesis.degree-branchDopravní technika a technologiecs
dc.description.resultvýborněcs
dc.identifier.senderS2723cs
dc.identifier.thesisSIE029_FS_N2301_2301T003_40_2012
dc.rights.accessopenAccess


Soubory tohoto záznamu

Tento záznam se objevuje v následujících kolekcích

Zobrazit minimální záznam