dc.contributor.advisor | Schwarz, David | cs |
dc.contributor.author | Kropjok, Jan | cs |
dc.date.accessioned | 2012-07-11T07:59:28Z | |
dc.date.available | 2012-07-11T07:59:28Z | |
dc.date.issued | 2012 | cs |
dc.identifier.other | OSD002 | cs |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/10084/93768 | |
dc.description | Import 03/08/2012 | cs |
dc.description.abstract | Diplomová práce se zabývá analýzou leteckého prostředí v ČR, konkrétně pak situací jednotlivých letišť s důrazem na analýzu provozu tzv. nízkonákladových leteckých společností. V úvodu práce jsou uvedeny historické milníky dějin letectví, které předcházely samotnému procesu deregulace, který měl za následek doslova boom nízkonákladových společností. V další části je popsán tzv. „ low cost“ model, který tito dopravci hojně využívají. V závěrečné části je provedena detailní analýza provozu na jednotlivých letištích s důrazem na ty z nich, jež odbavují lety nízkonákladových dopravců. Dále je zde také uveden možný budoucí vývoj celého nízkonákladového segmentu. | cs |
dc.description.abstract | This diploma thesis deals with the analysis of current aeronautical environment in the Czech Republic, focusing specifically on particular airports with an emphasis on low-cost airlines. In the introduction I focus on aviation history and its milestones that together brought the deregulation of aviation with the evolution of low-cost airlines as a most visible result. The next section thoroughly describes the so called “low-cost” operating model widely used by these airlines. Finally I conducted a detailed analysis of traffic at the most important Czech airports highlighting those with a significant low-cost share. In the last section I tried to point out current position of these carriers within the industry and propose a direction that these airlines may take in the years to come. | en |
dc.format.extent | 6864487 bytes | cs |
dc.format.mimetype | application/pdf | cs |
dc.language.iso | cs | cs |
dc.publisher | Vysoká škola báňská - Technická univerzita Ostrava | cs |
dc.subject | nízkonákladové aerolinky | cs |
dc.subject | IATA | cs |
dc.subject | ICAO | cs |
dc.subject | "point-to-point" | cs |
dc.subject | "hub-and-spoke" | cs |
dc.subject | deregulace | cs |
dc.subject | Southwest | cs |
dc.subject | Ryanair | cs |
dc.subject | EasyJet | cs |
dc.subject | WizzAir | cs |
dc.subject | letiště | cs |
dc.subject | analýza provozu | cs |
dc.subject | low cost airlines | en |
dc.subject | no frills | en |
dc.subject | IATA | en |
dc.subject | ICAO | en |
dc.subject | "point-to-point" | en |
dc.subject | "hub-and-spoke" | en |
dc.subject | derregulation | en |
dc.subject | Ryanair | en |
dc.subject | EasyJet | en |
dc.subject | WizzAir | en |
dc.subject | airport | en |
dc.subject | traffic analysis | en |
dc.title | Současný stav nízkonákladových společností na letištích ČR a vzájemné porovnání s letišti podobného typu v sousedních zemích | cs |
dc.title.alternative | Current Status of Low-cost Airlines at Airports CR and Confrontation with the Airports of Similar Type in Neighboring Countries | en |
dc.type | Diplomová práce | cs |
dc.contributor.referee | Hořínka, Jiří | cs |
dc.date.accepted | 2012-06-13 | cs |
dc.thesis.degree-name | Ing. | cs |
dc.thesis.degree-level | Magisterský studijní program | cs |
dc.thesis.degree-grantor | Vysoká škola báňská - Technická univerzita Ostrava. Fakulta strojní | cs |
dc.description.department | 342 - Institut dopravy | cs |
dc.thesis.degree-program | Strojní inženýrství | cs |
dc.thesis.degree-branch | Dopravní technika a technologie | cs |
dc.description.result | výborně | cs |
dc.identifier.sender | S2723 | cs |
dc.identifier.thesis | KRO187_FS_N2301_2301T003_40_2012 | |
dc.rights.access | openAccess | |