dc.contributor.advisor | Široký, Jaromír | cs |
dc.contributor.author | Dokoupil, Jindřich | cs |
dc.date.accessioned | 2012-07-11T07:59:58Z | |
dc.date.available | 2012-07-11T07:59:58Z | |
dc.date.issued | 2012 | cs |
dc.identifier.other | OSD002 | cs |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/10084/93829 | |
dc.description | Import 03/08/2012 | cs |
dc.description.abstract | Diplomová práce se zabývá návrhem nových technologií a metodik měření v rámci oprav podvozků elektrických kolejových vozidel pro společnost DPOV a. s. Návrh spočívá v podrobné analýze součastného stavu ve společnosti a možností nových technologií, které mohou být v rámci měření použity. Na základě analýzy se provede samotný návrh použité technologie. K použité technologii je vypracován i postup měření v tabulkovém provedení. Součástí je také návrh sběru a prezentace naměřených dat. Diplomová práce je završena provozně ekonomickým zhodnocením návrhu. | cs |
dc.description.abstract | The diploma thesis deals with a suggestion of new measuring technologies and methods for reparation of electric rail vehicle underframe for the company DPOV a. s. The proposal consists in detailed analysis of actual state of affairs in the company and in possibilities of new technologies which can be used for the measuring. On the basis of the analysis the suggestion of the used technology will be done. The measuring methodology in table de-piction is worked out for the used technology. One part of the work is also a proposal of collection and presentation of the recorded data. The diploma thesis is concluded with an economic evaluation of the proposal. | en |
dc.format.extent | 3624975 bytes | cs |
dc.format.mimetype | application/pdf | cs |
dc.language.iso | cs | cs |
dc.publisher | Vysoká škola báňská - Technická univerzita Ostrava | cs |
dc.subject | AT901-MR | cs |
dc.subject | oprava | cs |
dc.subject | měření | cs |
dc.subject | AT901-MR | en |
dc.subject | reparation | en |
dc.subject | measuring | en |
dc.title | Oprava podvozků elektrických hnacích kolejových vozidel | cs |
dc.title.alternative | Repair of Traction Railway Vehicles Bogies | en |
dc.type | Diplomová práce | cs |
dc.contributor.referee | Klíma, Ivan | cs |
dc.date.accepted | 2012-06-13 | cs |
dc.thesis.degree-name | Ing. | cs |
dc.thesis.degree-level | Magisterský studijní program | cs |
dc.thesis.degree-grantor | Vysoká škola báňská - Technická univerzita Ostrava. Fakulta strojní | cs |
dc.description.department | 342 - Institut dopravy | cs |
dc.thesis.degree-program | Strojní inženýrství | cs |
dc.thesis.degree-branch | Dopravní technika a technologie | cs |
dc.description.result | velmi dobře | cs |
dc.identifier.sender | S2723 | cs |
dc.identifier.thesis | DOK045_FS_N2301_2301T003_10_2012 | |
dc.rights.access | openAccess | |