dc.contributor.advisor | František, Ondřej | cs |
dc.contributor.author | Gál, Petr | cs |
dc.date.accessioned | 2012-07-11T08:00:08Z | |
dc.date.available | 2012-07-11T08:00:08Z | |
dc.date.issued | 2012 | cs |
dc.identifier.other | OSD002 | cs |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/10084/93846 | |
dc.description | Import 03/08/2012 | cs |
dc.description.abstract | Diplomová práce se zabývá tvarovou optimalizací náboje zadního kola. V první části je proveden popis zařízení, který slouží k sestavení výpočtového modelu. Na sestaveném výpočtovém modelu byla provedena statická analýza, která posloužila pro zjištění míst s největším namáháním. V další části byla provedena Tvarová optimalizace náboje(Shape optimization) a cílově řízená optimalizace (Goal driven optimization). V cílově řízené optimalizaci bylo cílem dosáhnout lepšího rozložení napětí po náboji tak, aby nedocházelo k překročení meze kluzu, a snížení hmotnosti náboje, čímž dojde ke snížení výrobních nákladů. | cs |
dc.description.abstract | This Master thesis is focused on shape optimization of the rear wheel hub. The first part deals with description of the device, which is used to build the computational model. Static analysis was performed on the model. This defined critical places. In the next part was made Shape optimization of the hub (Shape optimization), and target-guided optimization (Goal Driven Optimization). Goal-driven optimization provided out the parametrical model to three shape candidates. The candidates with the lowest stress was selected. | en |
dc.format.extent | 5580985 bytes | cs |
dc.format.mimetype | application/pdf | cs |
dc.language.iso | cs | cs |
dc.publisher | Vysoká škola báňská - Technická univerzita Ostrava | cs |
dc.subject | Statická analýza | cs |
dc.subject | tvarová optimalizace | cs |
dc.subject | náboj zadního kola | cs |
dc.subject | Static Analysis | en |
dc.subject | Shape Optimization, Wheel Hub | en |
dc.title | Tvarová optimalizace náboje kola nákladního automobilu | cs |
dc.title.alternative | Shape Optimization of Truck Wheel Hub | en |
dc.type | Diplomová práce | cs |
dc.contributor.referee | Podešva, Jiří | cs |
dc.date.accepted | 2012-06-14 | cs |
dc.thesis.degree-name | Ing. | cs |
dc.thesis.degree-level | Magisterský studijní program | cs |
dc.thesis.degree-grantor | Vysoká škola báňská - Technická univerzita Ostrava. Fakulta strojní | cs |
dc.description.department | 337 - Katedra mechaniky | cs |
dc.thesis.degree-program | Strojní inženýrství | cs |
dc.thesis.degree-branch | Aplikovaná mechanika | cs |
dc.description.result | výborně | cs |
dc.identifier.sender | S2723 | cs |
dc.identifier.thesis | GAL169_FS_N2301_3901T003_2012 | |
dc.rights.access | openAccess | |