dc.contributor.advisor | Hrudičková, Milena | cs |
dc.contributor.author | Kotzot, Jakub | cs |
dc.date.accessioned | 2012-07-11T08:01:55Z | |
dc.date.available | 2012-07-11T08:01:55Z | |
dc.date.issued | 2012 | cs |
dc.identifier.other | OSD002 | cs |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/10084/94048 | |
dc.description | Import 03/08/2012 | cs |
dc.description.abstract | Vlaky po kolejových tratích jezdí vyššími rychlostmi, než bylo dříve zvykem. Je to způsobeno vývojem moderních technologií, které přináší nové možnosti. Vývoj jde dopředu ve všech oblastech kolejové dopravy. Lokomotivy jsou výkonnější, vozy mají naklápěcí kabiny, což umožňuje rychlejší průjezd zatáčkami. Přes výhybky se může projíždět velkou rychlostí. Aby toto všechno bylo bezpečné, musí být všechny součásti na trati pevně a bezpečně uloženy a připevněny. To zajišťují upevňovací systémy. Ty pevně spojí kolejnici přes podkladnici k pražci, který je uložen na kolejovém podloží. Tyto upevňovací systémy je potřeba řádně a pečlivě kontrolovat, zda plní svoji funkci tak, jak podle předepsaných norem mají. Kontroly je potřeba provádět jak přímo na trati, kde se ověří již současný stav upevnění nebo v laboratoři, kde se mohou zkoušet nové způsoby a možnosti bezpečného upevnění. | cs |
dc.description.abstract | The advancement in modern technology opens various new possibilities, including much faster railway transportation. The railway transportation advancement is visible everywhere – locomotives are more powerful, trains are capable of tilting, which allows them to pass curves easily, and railway points may be crossed at higher speeds. To maintain security, all parts of the railway must be safely and tightly fastened to the ground. This can be achieved with fixation systems that firmly connect the track to the ground using a railway sleeper placed on a subgrade. Fixation systems need to be properly and carefully controlled to make sure their functionality is following required standards. Controls should be carried out both directly on the railway (to monitor the actual state of fixation) and in laboratory conditions, which may lead to new ways of secure track fastening. | en |
dc.format | 41 l. : il. + 4 příl. + 1 DVD-R | cs |
dc.format.extent | 4676837 bytes | cs |
dc.format.mimetype | application/pdf | cs |
dc.language.iso | cs | cs |
dc.publisher | Vysoká škola báňská - Technická univerzita Ostrava | cs |
dc.subject | přípravek, testování, geometrie, koleje, kolejnice, pražec, podkladnice, síla, zatěžovací síla, nosník, rám, hydraulický zvedák, drezína, jeřáb | cs |
dc.subject | fixture, testing, geometry, railway, track, rails, sleeper, force, loading force, girder, construction, hydraulic jack, crane | en |
dc.title | Konstrukce přípravku pro testování geometrické polohy koleje | cs |
dc.title.alternative | Design of a Fixture for Testing of a Track Geometric Position | en |
dc.type | Bakalářská práce | cs |
dc.contributor.referee | Folta, Zdeněk | cs |
dc.date.accepted | 2012-06-11 | cs |
dc.thesis.degree-name | Bc. | cs |
dc.thesis.degree-level | Bakalářský studijní program | cs |
dc.thesis.degree-grantor | Vysoká škola báňská - Technická univerzita Ostrava. Fakulta strojní | cs |
dc.description.category | Prezenční | cs |
dc.description.department | 347 - Katedra částí a mechanismů strojů | cs |
dc.thesis.degree-program | Strojírenství | cs |
dc.thesis.degree-branch | Konstrukce strojů a zařízení | cs |
dc.description.result | výborně | cs |
dc.identifier.sender | S2723 | cs |
dc.identifier.thesis | KOT0025_FS_B2341_2302R010_40_2012 | |
dc.rights.access | openAccess | |