Zobrazit minimální záznam

dc.contributor.advisorHrudičková, Milenacs
dc.contributor.authorKotzot, Jakubcs
dc.date.accessioned2012-07-11T08:01:55Z
dc.date.available2012-07-11T08:01:55Z
dc.date.issued2012cs
dc.identifier.otherOSD002cs
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10084/94048
dc.descriptionImport 03/08/2012cs
dc.description.abstractVlaky po kolejových tratích jezdí vyššími rychlostmi, než bylo dříve zvykem. Je to způsobeno vývojem moderních technologií, které přináší nové možnosti. Vývoj jde dopředu ve všech oblastech kolejové dopravy. Lokomotivy jsou výkonnější, vozy mají naklápěcí kabiny, což umožňuje rychlejší průjezd zatáčkami. Přes výhybky se může projíždět velkou rychlostí. Aby toto všechno bylo bezpečné, musí být všechny součásti na trati pevně a bezpečně uloženy a připevněny. To zajišťují upevňovací systémy. Ty pevně spojí kolejnici přes podkladnici k pražci, který je uložen na kolejovém podloží. Tyto upevňovací systémy je potřeba řádně a pečlivě kontrolovat, zda plní svoji funkci tak, jak podle předepsaných norem mají. Kontroly je potřeba provádět jak přímo na trati, kde se ověří již současný stav upevnění nebo v laboratoři, kde se mohou zkoušet nové způsoby a možnosti bezpečného upevnění.cs
dc.description.abstractThe advancement in modern technology opens various new possibilities, including much faster railway transportation. The railway transportation advancement is visible everywhere – locomotives are more powerful, trains are capable of tilting, which allows them to pass curves easily, and railway points may be crossed at higher speeds. To maintain security, all parts of the railway must be safely and tightly fastened to the ground. This can be achieved with fixation systems that firmly connect the track to the ground using a railway sleeper placed on a subgrade. Fixation systems need to be properly and carefully controlled to make sure their functionality is following required standards. Controls should be carried out both directly on the railway (to monitor the actual state of fixation) and in laboratory conditions, which may lead to new ways of secure track fastening.en
dc.format41 l. : il. + 4 příl. + 1 DVD-Rcs
dc.format.extent4676837 bytescs
dc.format.mimetypeapplication/pdfcs
dc.language.isocscs
dc.publisherVysoká škola báňská - Technická univerzita Ostravacs
dc.subjectpřípravek, testování, geometrie, koleje, kolejnice, pražec, podkladnice, síla, zatěžovací síla, nosník, rám, hydraulický zvedák, drezína, jeřábcs
dc.subjectfixture, testing, geometry, railway, track, rails, sleeper, force, loading force, girder, construction, hydraulic jack, craneen
dc.titleKonstrukce přípravku pro testování geometrické polohy kolejecs
dc.title.alternativeDesign of a Fixture for Testing of a Track Geometric Positionen
dc.typeBakalářská prácecs
dc.contributor.refereeFolta, Zdeněkcs
dc.date.accepted2012-06-11cs
dc.thesis.degree-nameBc.cs
dc.thesis.degree-levelBakalářský studijní programcs
dc.thesis.degree-grantorVysoká škola báňská - Technická univerzita Ostrava. Fakulta strojnícs
dc.description.categoryPrezenčnícs
dc.description.department347 - Katedra částí a mechanismů strojůcs
dc.thesis.degree-programStrojírenstvícs
dc.thesis.degree-branchKonstrukce strojů a zařízenícs
dc.description.resultvýborněcs
dc.identifier.senderS2723cs
dc.identifier.thesisKOT0025_FS_B2341_2302R010_40_2012
dc.rights.accessopenAccess


Soubory tohoto záznamu

Tento záznam se objevuje v následujících kolekcích

Zobrazit minimální záznam