dc.contributor.advisor | Hrůša, Petr | cs |
dc.contributor.author | Tulinger, Jan | cs |
dc.date.accessioned | 2012-07-11T08:05:32Z | |
dc.date.available | 2012-07-11T08:05:32Z | |
dc.date.issued | 2012 | cs |
dc.identifier.other | OSD002 | cs |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/10084/94541 | |
dc.description | Import 03/08/2012 | cs |
dc.description.abstract | Předmětem diplomové práce je urbanistický a architektonický návrh nízkopodlažní intenzivní zástavby s převažujícím podílem bydlení. Lokalita se nachází v Praze 6 - Sedlci v těsné blízkosti Vltavského meandru. Objekty jsou řešeny ve vazbě na topografii terénu a jeho limitních prvků. Velký problém v oblasti představuje hluk z vlakové dopravy, na který bylo potřeba patřičně reagovat. Při návrhu urbanistické struktury jsem největší důraz kladl na hierarchii společných prostorů a jejich plynulé přechody. V území tak vznikla soustava polosoukromých dvorů, které jsou navázány na jednotlivé bytové domy. Rovněž pro mě bylo důležité co nejvíce omezit automobilovou dopravu, proto je většina parkovacíh míst umístěna v podzemí. Povrch se tak uvolnil pro parkové úpravy, které celému souboru dávají nezaměnitelnou atmosféru. Všechny komunikace v lokalitě jsou řešeny formou pěších zón. Kombinací důrazu na pěší pohyb a výrazných parkových úprav tak vzniká obytná struktura, která by se dala charakterizovat jako „bydlení v parku“. | cs |
dc.description.abstract | The subject of this thesis is an urban and architectural design of low-rise buildings with prevailing housing share. The site is located in Prague 6 - Sedlec close to the Vltava meander. Objects are addressed in relation to the topography of the terrain and its limit elements. The big problem in the area is a noise from railway, which had to react accordingly. When designing urban structures I put the greatest accent on the hierarchy of common spaces and their smooth transitions. The area was established as semi-private system of courts, which are linked to individual residential houses. Also for me it was important to minimize vehicular traffic, so most of the parking space is located underground. The surface is free for landscaping, which give the whole set unique atmosphere. All roads in the area are designed as pedestrian zones. Combining an emphasis on pedestrian movement and significant landscaping creates residential structure that could be characterized as "living in the park." | en |
dc.format | 1 sv. : il. | cs |
dc.format.extent | 26393865 bytes | cs |
dc.format.mimetype | application/pdf | cs |
dc.language.iso | cs | cs |
dc.publisher | Vysoká škola báňská - Technická univerzita Ostrava | cs |
dc.subject | Praha Sedlec | cs |
dc.subject | nízkopodlažní zástavba | cs |
dc.subject | intenzivní bydlení | cs |
dc.subject | Prague Sedlec | en |
dc.subject | low-rise building | en |
dc.subject | intensive housing | en |
dc.title | Obytný soubor Sedlec Praha, nízkopodlažní zástavba s převažující funkcí bydlení | cs |
dc.title.alternative | Residential complex Sedlec Prague, low-rise building with prevailing function of housing | en |
dc.type | Diplomová práce | cs |
dc.contributor.referee | Goryczka, Tadeáš | cs |
dc.date.accepted | 2012-06-07 | cs |
dc.thesis.degree-name | Ing. arch. | cs |
dc.thesis.degree-level | Magisterský studijní program | cs |
dc.thesis.degree-grantor | Vysoká škola báňská - Technická univerzita Ostrava. Fakulta stavební | cs |
dc.description.category | Prezenční | cs |
dc.description.department | 226 - Katedra architektury | cs |
dc.thesis.degree-program | Architektura a stavitelství | cs |
dc.thesis.degree-branch | Architektura a stavitelství | cs |
dc.description.result | dobře | cs |
dc.identifier.sender | S2712 | cs |
dc.identifier.thesis | TUL013_FAST_N3502_3501T011_2012 | |
dc.rights.access | openAccess | |