Zobrazit minimální záznam

dc.contributor.advisorKraus, Martincs
dc.contributor.authorMlčoch, Stanislavcs
dc.date.accessioned2012-07-11T12:13:10Z
dc.date.available2012-07-11T12:13:10Z
dc.date.issued2012cs
dc.identifier.otherOSD002cs
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10084/94842
dc.descriptionImport 03/08/2012cs
dc.description.abstractCílem bakalářské práce je popsat, jak chemické složení ovlivňuje tvrdost kolejnic. Teoretická část práce se věnuje výrobnímu procesu, pomocí kterého lze dosáhnout snížení obsahu prvků, které mohou nežádoucím způsobem ovlivnit tvrdost. Dále je zde stručně popsán princip metod měření tvrdosti a rozdíly hodnot tvrdostí měřených v různých hloubkách hlavy kolejnice. Jádrem teoretické a experimentální části je popis a srovnání vlivu jednotlivých prvků na tvrdost pro vybrané druhy kolejnic. V teoretické části je tato problematika řešena pro kolejnice s perlitickou a bainitickou strukturou, v experimentální části pak pro vybrané typy kolejnic vyráběných z ocelí značky R 260 a IH. V další části práce je řešen vliv chemického složení na tvrdost při svařování kolejnic a jsou zde popsány ostatní faktory ovlivňující tvrdost. Výsledky práce byly zjištěny na základě analýzy dat z taveb získaných v podniku Třinecké železárny.cs
dc.description.abstractThe present baccalaureate thesis seeks to describe how the chemical composition os steel affects hardness of rails. The theoretical part deals with the manufacturing process that allows reducing the content of elements that may have adversary effects on hardness. Further, it gives a brief account of the principle underlying hardness measurements and the differences between the values measured at various depths of the rail head. The main portion of the theoretical and experimental part seeks to compare the effects of individual elements on hardness for selected types of rails. In the theoretical part, the said issues are addressed for pearlite and bainite structure rails, while the experimental part deals with selected R 260 and IH steel grade rails. The next part of the paper addresses the effects of the chemical composition on hardness at the welding of rails and it describes the other factors having an impact on hardness. The results of the paper were established by means of an analysis of data obtained for Třinecké železárny heats.en
dc.format.extent2940639 bytescs
dc.format.mimetypeapplication/pdfcs
dc.language.isocscs
dc.publisherVysoká škola báňská - Technická univerzita Ostravacs
dc.subjectkolejnicecs
dc.subjectchemické složenícs
dc.subjecttvrdostcs
dc.subjectperlitcs
dc.subjectbainitcs
dc.subjectrailsen
dc.subjectchemical compositionen
dc.subjecthardnessen
dc.subjectpearliteen
dc.subjectbainiteen
dc.titleVliv chemického složení na tvrdost kolejniccs
dc.title.alternativeEffect of chemical composition to increase the hardness of railsen
dc.typeBakalářská prácecs
dc.contributor.refereeKurek, Václavcs
dc.date.accepted2012-06-04cs
dc.thesis.degree-nameBc.cs
dc.thesis.degree-levelBakalářský studijní programcs
dc.thesis.degree-grantorVysoká škola báňská - Technická univerzita Ostrava. Fakulta metalurgie a materiálového inženýrstvícs
dc.description.department636 - Katedra materiálového inženýrstvícs
dc.thesis.degree-programMateriálové inženýrstvícs
dc.thesis.degree-branchTechnické materiálycs
dc.description.resultvýborněcs
dc.identifier.senderS2736cs
dc.identifier.thesisMLC0009_FMMI_B3923_3911R030_2012
dc.rights.accessopenAccess


Soubory tohoto záznamu

Tento záznam se objevuje v následujících kolekcích

Zobrazit minimální záznam