dc.contributor.author | Vojtasík, Karel | |
dc.contributor.author | Hrubešová, Eva | |
dc.contributor.author | Mohyla, Marek | |
dc.date.accessioned | 2012-09-10T07:12:54Z | |
dc.date.available | 2012-09-10T07:12:54Z | |
dc.date.issued | 2012 | |
dc.identifier.citation | Sborník vědeckých prací Vysoké školy báňské - Technické univerzity Ostrava. Řada stavební. 2012, roč. 12, č. 1, s. 67-72 : il. | cs |
dc.identifier.issn | 1213-1962 | cs |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/10084/94986 | |
dc.description.abstract | Ocelobetonové tunelové ostění je jediným typem stabilizační konstrukce, která je staticky
činná již ve fázi její výstavby, která následuje bezprostředně po provedení výrubu. Tato okolnost ji
předurčuje k stabilizaci výrubu v součinnosti s horninovým masivem. Deformační charakteristiku
ocelobetonového ostění určuje proměnlivá tuhost průřezu ostění během výstavby a krátce po jeho
dokončení a je dána procesem výstavby ostění. Proměnlivá tuhost konstrukce ostění umožňuje řízené
uvolnění napěťového stavu horninového masivu po provedení výrubu. Předložený článek analyzuje
činnost tunelového ostění ze stříkaného betonu a ocelových příhradových nosníků. Deformační
charakteristika je stanovena na základě vzájemné interakce mezi ostěním a horninovým prostředím
v průběhu konstrukčních etap budování ostění, které jsou určeny geometrickými parametry průřezu
ostění a stavem tvrdnutí jednotlivých vrstev stříkaného betonu. | cs |
dc.format.extent | 1799819 bytes | cs |
dc.format.mimetype | application/pdf | cs |
dc.language.iso | cs | cs |
dc.publisher | Vysoká škola báňská - Technická univerzita Ostrava | cs |
dc.relation.ispartofseries | Sborník vědeckých prací Vysoké školy báňské - Technické univerzity Ostrava. Řada stavební | cs |
dc.rights | © Vysoká škola báňská - Technická univerzita Ostrava | cs |
dc.title | Deformační charakteristika ostění ze stříkaného betonu a ocelových příhradových nosníků | cs |
dc.title.alternative | Work diagram of the shotcrete lining and lattice profiles | cs |
dc.type | article | cs |
dc.description.abstract-en | Shotcrete steel tunnel lining is the only type of support structure competent to carry load in the
phase of construction, which follows immediately after an opening excavation. This feature makes it
suitable for stabilizing excavation in corporate work with the rock mass. Work diagram of the
shotcrete steel lining is determined by stiffness variation of the lining cross section during
construction and shortly after completion, which is given by the construction process of the lining.
The variable stiffness of the lining allows for controlled release of the rock mass stress state around
the excavation. The article on display analyzes the performance of a tunnel lining built of shotcrete
and lattice profiles. The work diagram is drawn from the corporate work of the lining and rock
ground during the all lining construction phases, which are conditioned with the lining cross-sectional
geometric parameters and the hardening development of lining shotcrete shells. | cs |
dc.rights.access | openAccess | |
dc.type.version | publishedVersion | cs |
dc.type.status | Peer-reviewed | cs |