Zobrazit minimální záznam

dc.contributor.advisorMoravec, Vladimírcs
dc.contributor.authorKunzová, Ivanacs
dc.date.accessioned2012-10-22T09:06:47Z
dc.date.available2012-10-22T09:06:47Z
dc.date.issued2012cs
dc.identifier.otherOSD002cs
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10084/95118
dc.descriptionImport 22/10/2012cs
dc.description.abstractDisertační práce se zabývá koncepčním návrhem postupu při dimenzování pák řízení, což jsou součásti, které musí být navrženy s nejvyšší bezpečností. Protože se neustále vyvíjí nové tvary pák řízení pro modernější typy vozidel a dochází ke změnám jejich tvaru, musí každý nový typ páky projít příslušným vývojem. V práci jsou popsány dvě tvarové varianty pák a proveden pevnostní výpočet těchto pák v kritických místech s největším napětím, kde dochází při únavových zkouškách ke vzniku trhlin a poruch. Klasický pevnostní výpočet je pak porovnán s výsledky napětí získaných metodou konečných prvků. Následuje stanovení mezí únavy daných pák zjednodušeným výpočtem a porovnání s výsledky únavových zkoušek provedených v podniku TATRA Kopřivnice, a.s.. Dále je zde proveden výpočet životnosti pro některé typy zátěžných spekter, které byly vybrány z provozních zkoušek táhel řízení na různých tratích polygonu TATRA. Životnost je počítána dle výpočtového programu, který zahrnuje výpočet podle čtyř nejpoužívanějších teorií lineární kumulace únavového poškozování (Palmgren, Palmgren-Miner, Corten-Dolan a Haibach). Následuje zhodnocení únosnosti z hlediska bezpečnosti k mezi únavy, výpočet životnosti na úsecích polygonu a predikce životnosti v běžných provozech nákladních automobilů.cs
dc.description.abstractThis doctorate thesis is concerned with conceptual suggestions for the process of designing lever steering systems solutions which are components designed to be of the highest safety. Because new forms of lever steering for contemporary types of vehicles are being constantly developed, as are changes in their design, every new type must undergo appropriate examinations. This thesis describes two design variations of levers and the effectual strength calculations of these levers in critical places with the maximum load stress, which leads to an examination of the appearance of cracks and faults. Classic strength calculations are then methodically compared with the achieved results of strain on final components. The resulting assessment is then given of worn out levers achieved using simple calculations compared with results achieved by exhaustive examinations carried out in the Tatra Company. Calculations are further provided of the life span for some types of the considered spectrum, which were chosen from operational examinations of pull steering on different polygon routes at the Tatra Company. The life span is calculated according to a computer programme which includes calculations based on the four most used theories of linear accumulation of fatigue damage (Palmgren-Miner, Corten-Dolan, a Haibach). The resulting evaluation of the bearing capacity from the safety point of view, fatigue limits and calculations of the life span on different polygon routes and prediction of the life span in standard traffics of lorries is provided.en
dc.format80 l. : il. + 1 CD-Rcs
dc.format.extent8358266 bytescs
dc.format.mimetypeapplication/pdfcs
dc.language.isocscs
dc.publisherVysoká škola báňská - Technická univerzita Ostravacs
dc.subjectdimenzování pák řízenícs
dc.subjectvýpočet napětícs
dc.subjectmez únavycs
dc.subjectživotnostcs
dc.subjectprovozní zatíženícs
dc.subjectspektum zatíženícs
dc.subjectintenzita poškozenícs
dc.subjectbezpečnostcs
dc.subjectdesign of the stering armen
dc.subjectendurance limiten
dc.subjectcalculation of stressen
dc.subjectlive spanen
dc.subjectoperating loaden
dc.subjectspectrum loaden
dc.subjectintensity of damageen
dc.subjectsafetyen
dc.titleDimenzování páky řízení nákladního automobilucs
dc.title.alternativeDesign of the Steering Arm for a Trucken
dc.typeDisertační prácecs
dc.identifier.signature201201008cs
dc.identifier.locationÚK/Sklad diplomových pracícs
dc.contributor.refereeDynybyl, Vojtěchcs
dc.contributor.refereeFolta, Zdeněkcs
dc.contributor.refereeVenclík, Jiřícs
dc.date.accepted2012-04-03cs
dc.thesis.degree-namePh.D.cs
dc.thesis.degree-levelDoktorský studijní programcs
dc.thesis.degree-grantorVysoká škola báňská - Technická univerzita Ostrava. Fakulta strojnícs
dc.description.categoryPrezenčnícs
dc.description.department347 - Katedra částí a mechanismů strojůcs
dc.thesis.degree-programStrojní inženýrstvícs
dc.thesis.degree-branchStavba výrobních strojů a zařízenícs
dc.description.resultvyhovělcs
dc.identifier.senderS2723cs
dc.identifier.thesisKUN47_FS_P2301_2302V019_2012
dc.rights.accessopenAccess


Soubory tohoto záznamu

Tento záznam se objevuje v následujících kolekcích

Zobrazit minimální záznam