dc.contributor.advisor | Hudeček, Leopold | cs |
dc.contributor.author | Ožanová, Eva | cs |
dc.date.accessioned | 2012-10-22T10:32:43Z | |
dc.date.available | 2012-10-22T10:32:43Z | |
dc.date.issued | 2012 | cs |
dc.identifier.other | OSD002 | cs |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/10084/95126 | |
dc.description | Import 22/10/2012 | cs |
dc.description.abstract | Disertační práce s názvem „Vybrané aspekty optimalizace kolejové dopravy v Ostravské aglomeraci“ se zabývá návrhem postupu pro zajištění optimálního a efektivního přínosu prováděných činností na železničních tratích v rámci Ostravské aglomerace.
Úvodní část disertační práce je věnována analýze stavu území v Ostravské aglomeraci, pro níž byly na základě SWOT analýzy vyhodnoceny jako silné stránky rozsah kolejových drah, jejich hustota a návaznost na okolní evropské země.
V následující části práce je provedena analýza dopravního systému, která prokázala ovlivňování železničních tratí a dalších souvisejících objektů jako součástí dopravní cesty.
Další část disertační práce se zabývá již konkrétní analýzou drah v Ostravské aglomeraci, která prokázala, že fenoménem hodným řešením je konstrukce železniční tratě se zřetelem na vztah jednotlivých prvků v souvislosti s využitím tratě a účelností vložených finančních prostředků.
Disertační práce se následně zabývá optimalizací kolejové dopravy, výčtem jednotlivých aspektů a jejich základními charakteristikami. Velmi důležitým a nezbytným aspektem je uspořádání železničních drah, které svým charakterem mohou ovlivňovat i ostatní uvažované charakteristiky.
Prostředkem k řešení optimalizace kolejové dopravy je návrh postupu řešení formou modelu (diagram optimalizace, matematické modely apod..). V praxi to znamená výběr vhodných, nejlépe matematických, prostředků pro popis prvků vybraného systému a vztahů mezi prvky a na základě uvedených hodnot je možno zjistit optimální náklady k dosažení jisté úrovně parametrů optimalizace, což představuje určitý kompromis mezi technicko-ekonomickými návrhy jednotlivých prvků dopravního systému a úrovní optimalizace.
Výsledkem je potom matematický model pro porovnání proporcionálního vztahu mezi konstrukcí, finančními náklady a parametry optimalizace, jinými slovy - zda náklady na navržené úpravy prvků železniční infrastruktury představují dosažení nejvhodnějšího parametru optimalizace.
Podle výsledků získaných zpracováním dané problematiky jsou v závěru formulovány postupy pro aplikaci v praxi a doporučení pro další rozvoj výzkumu dané problematiky. | cs |
dc.description.abstract | The Dissertation thesis titled "Selected aspects of optimization of rail transport in the Ostrava agglomeration" deals with the proposal of the process of ensuring optimal and efficient benefits of the activities carried on railway lines in the Ostrava agglomeration.
The introductory part of the dissertation is devoted to analyzing the situation in the Ostrava agglomeration in which the SWOT analysis evaluated following strong points: extent of rail tracks, their density and continuity to the surrounding European countries.
In the next part the analysis of the transport system was conducted. It showed the influence of railways and other related objects as part of the transport path.
Following part of the dissertation deals with specific analysis of railways in the Ostrava agglomeration, which proved that a phenomenon deserving solution is the construction of railway tracks with respect to the relationship of individual elements in connection with the use of the track and the effectiveness of funds invested.
Then this dissertation deals with optimization of rail transport, a list of aspects and their basic characteristics. Very important and crucial aspect is the arrangement of railway tracks, which can affect other considered characteristics by its character as well.
Means of optimization of rail transport is the proposal of the solving process in the form of a model (diagram of optimization, mathematical models, etc...). In practice, this means to select suitable, preferably mathematical, means for description of elements in the selected system and the relations among elements; on the basis of the set values it is possible to determine optimal costs to reach a certain level of optimization parameters, which represents a compromise between technical and economic proposals for individual elements of the transport system and the level of optimization.
These resulted in a mathematical model of comparison of the proportional relationship among the structure, financial costs and optimization parameters; in other words, whether the costs of the proposed modifications of railway infrastructure elements present achievement of the desired optimization parameter.
Based on the results obtained by processing, the procedures for application in practice and recommendations for further development of research in the issue were formulated in the conclusion of the dissertation. | en |
dc.format | 139, [147] l. : il. | cs |
dc.format.extent | 4676113 bytes | cs |
dc.format.mimetype | application/pdf | cs |
dc.language.iso | cs | cs |
dc.publisher | Vysoká škola báňská - Technická univerzita Ostrava | cs |
dc.subject | ostravská aglomerace, region, doprava, dopravní systém, dopravní prostředky, dopravní infrastruktura, železniční tratě, vlečky, tramvajové tratě, integrovaný dopravní systém, lehká kolejová doprava, železniční svršek, železniční spodek, náklady, optimalizace, opatření | cs |
dc.subject | Ostrava agglomeration, region, transport, transport system, means of transport, transport infrastructure, railway lines, sidings, tramway lines, integrated transport system, light rail transport, railway superstructure, bottom rail, costs, optimization measures | en |
dc.title | Vybrané aspekty optimalizace kolejové dopravy v Ostravské aglomeraci | cs |
dc.title.alternative | Selected aspects of optimization of railway transport in Ostrava agglomeration | en |
dc.type | Disertační práce | cs |
dc.identifier.signature | 201201024 | cs |
dc.identifier.location | ÚK/Sklad diplomových prací | cs |
dc.contributor.referee | Kuta, Vítězslav | cs |
dc.contributor.referee | Plášek, Otto | cs |
dc.contributor.referee | Mandula, Ján | cs |
dc.date.accepted | 2012-09-06 | cs |
dc.thesis.degree-name | Ph.D. | cs |
dc.thesis.degree-level | Doktorský studijní program | cs |
dc.thesis.degree-grantor | Vysoká škola báňská - Technická univerzita Ostrava. Fakulta stavební | cs |
dc.description.category | Prezenční | cs |
dc.description.department | 227 - Katedra dopravního stavitelství | cs |
dc.thesis.degree-program | Stavební inženýrství | cs |
dc.thesis.degree-branch | Městské inženýrství a stavitelství | cs |
dc.description.result | vyhověl | cs |
dc.identifier.sender | S2712 | cs |
dc.identifier.thesis | OZA02_FAST_P3607_3607V012_2012 | |
dc.rights.access | openAccess | |