dc.contributor.advisor | Losertová, Monika | cs |
dc.contributor.author | Štěpán, Roman | cs |
dc.date.accessioned | 2012-10-30T09:53:01Z | |
dc.date.available | 2012-10-30T09:53:01Z | |
dc.date.issued | 2012 | cs |
dc.identifier.other | OSD002 | cs |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/10084/95627 | |
dc.description | Import 30/10/2012 | cs |
dc.description.abstract | Slitiny hořčíku mají pro své vlastnosti stále nevyužitý potenciál v technických aplikacích. Hořčík má tu vlastnost, že je velmi lehký. Váží o třetinu méně než hliník a je třetím nejužívanějším konstrukčním kovem. Problematická je však jeho příprava a zpracování, jelikož má hořčík vysokou afinitu ke kyslíku. To se projevuje intenzivním hořením. Využití slitin hořčíku nabylo většího významu a nejvíce se uplatňuje v automobilovém průmyslu. Převážná část součástí z hořčíkových slitin se v současné době zhotovuje odléváním. Mechanické vlastnosti odlitku nejsou dostatečné pro aplikaci, u kterých se požaduje vysoká bezpečnost a spolehlivost. Pro dosažení vyšších mechanických vlastností lze použít technologie kování. Na součástí pro automobilový průmysl jsou kladeny vysoké požadavky na vlastnosti. Požadovány jsou především lehké a pevné konstrukce. | cs |
dc.description.abstract | Magnesium alloys are still idle in technical applications because of their properties. Magnesium is very light. Its weight is about one third less than the weight of aluminum and it is the third most frequented structural metal. However its preparation and processing can be problematical because magnesium has high affinity to oxygen. It causes intensive burning. The usage of magnesium alloys took more importance and it is the most used alloy in automotive field sofar. Nowadays a vast majority of casting are not sufficient for the applications that need high security and reliability. To reach higher mechanical properties a forging technology can be used. High demands of properties are made on components for car industry or components used in outer space. | en |
dc.format | 29 l. : il. | cs |
dc.format.extent | 4041362 bytes | cs |
dc.format.mimetype | application/pdf | cs |
dc.language.iso | cs | cs |
dc.publisher | Vysoká škola báňská - Technická univerzita Ostrava | cs |
dc.subject | slitiny hořčíku, automobilový průmysl, mechanické vlastnosti, mikrostruktura | cs |
dc.subject | magnesium magnesium alloys, automotive industry, mechanical properties, microstructure | en |
dc.title | Slitiny na bázi hořčíku pro aplikace v automobilovém průmyslu | cs |
dc.title.alternative | Alloys on the base of magnesium used in automotive industry | en |
dc.type | Bakalářská práce | cs |
dc.contributor.referee | Juřica, Jan | cs |
dc.date.accepted | 2012-09-06 | cs |
dc.thesis.degree-name | Bc. | cs |
dc.thesis.degree-level | Bakalářský studijní program | cs |
dc.thesis.degree-grantor | Vysoká škola báňská - Technická univerzita Ostrava. Fakulta metalurgie a materiálového inženýrství | cs |
dc.description.category | Prezenční | cs |
dc.description.department | 632 - Katedra materiálů a technologií pro automobily | cs |
dc.thesis.degree-program | Materiálové inženýrství | cs |
dc.thesis.degree-branch | Materiály a technologie pro automobilový průmysl | cs |
dc.description.result | výborně | cs |
dc.identifier.sender | S2736 | cs |
dc.identifier.thesis | STE733_FMMI_B3923_3911R034_2012 | |
dc.rights.access | openAccess | |