Zobrazit minimální záznam

dc.contributor.authorPinka, Miroslav
dc.contributor.authorStolárik, Martin
dc.date.accessioned2013-02-20T09:50:19Z
dc.date.available2013-02-20T09:50:19Z
dc.date.issued2012
dc.identifier.citationSborník vědeckých prací Vysoké školy báňské - Technické univerzity Ostrava. Řada stavební. 2012, roč. 12, č. 2, s. 131-140 : il.cs
dc.identifier.issn1213-1962cs
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10084/96137
dc.description.abstractVýstavba a následná havárie tunelů v Jablunkovském průsmyku jsou již mezi širokou odbornou veřejností dobře známy. Po havárii zůstala část tunelu stát s již vybudovaným definitivním ostěním. Druhá část byla provizorně zajištěna betonovou zátkou a těžkým mostním bedněním. Při postupu prací se již dosáhlo etapy, kdy musí být zátka odstraněna. K odstranění se používá kombinace trhacích prací a hydraulického bouracího kladiva. Tento článek se zabývá seizmickým vlivem hydraulického bouracího kladiva. Jedná se tedy o unikátní měření vlivu vibrací přímo na definitivní ostění tunelu. Byl sledován útlum vibrací v prvních metrech ostění a získané záznamy byly vyhodnoceny v amplitudové i frekvenční oblasti. Vyhodnocení bylo provedeno na základě ČSN 73 0040.cs
dc.format.extent1792108 bytescs
dc.format.mimetypeapplication/pdfcs
dc.language.isocscs
dc.publisherVysoká škola báňská - Technická univerzita Ostravacs
dc.relation.ispartofseriesSborník vědeckých prací Vysoké školy báňské - Technické univerzity Ostrava. Řada stavebnícs
dc.rights© Vysoká škola báňská - Technická univerzita Ostravacs
dc.titleSeizmická odezva hydraulického bouracího kladivana definitivní ostění tunelucs
dc.title.alternativeSeismic response hydraulic hammer on the secundary lining tunnelcs
dc.typearticlecs
dc.description.abstract-enConstruction and subsequent tunnels collapse of the Jablunkovsk’s pass are already among well known of the professional public. After the collapse left part of the tunnel already standing with secondary lining. The second part was temporarilied concrete secured stopper and heavy bridge formwork. During the progress of work was already reached that stage when plug must be removed. The stopper was removed by combination of blasting operations and hydraulic hammer. This article deals with seismic effect hydraulic hammer. It is therefore a unique measuring effect of vibration on the final tunnel lining. A vibration downturn was monitored in the first meters of the lining and the records were evaluated in the amplitude and frequency resort. This assessment was made on the basis CSN 73 0040.cs
dc.rights.accessopenAccess
dc.type.versionpublishedVersioncs
dc.type.statusPeer-reviewedcs


Soubory tohoto záznamu

Tento záznam se objevuje v následujících kolekcích

Zobrazit minimální záznam