dc.contributor.author | Pinka, Miroslav | |
dc.contributor.author | Stolárik, Martin | |
dc.date.accessioned | 2013-02-20T09:50:19Z | |
dc.date.available | 2013-02-20T09:50:19Z | |
dc.date.issued | 2012 | |
dc.identifier.citation | Sborník vědeckých prací Vysoké školy báňské - Technické univerzity Ostrava. Řada stavební. 2012, roč. 12, č. 2, s. 131-140 : il. | cs |
dc.identifier.issn | 1213-1962 | cs |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/10084/96137 | |
dc.description.abstract | Výstavba a následná havárie tunelů v Jablunkovském průsmyku jsou již mezi širokou
odbornou veřejností dobře známy. Po havárii zůstala část tunelu stát s již vybudovaným definitivním
ostěním. Druhá část byla provizorně zajištěna betonovou zátkou a těžkým mostním bedněním.
Při postupu prací se již dosáhlo etapy, kdy musí být zátka odstraněna. K odstranění se používá
kombinace trhacích prací a hydraulického bouracího kladiva. Tento článek se zabývá seizmickým
vlivem hydraulického bouracího kladiva. Jedná se tedy o unikátní měření vlivu vibrací přímo
na definitivní ostění tunelu. Byl sledován útlum vibrací v prvních metrech ostění a získané záznamy
byly vyhodnoceny v amplitudové i frekvenční oblasti. Vyhodnocení bylo provedeno na základě
ČSN 73 0040. | cs |
dc.format.extent | 1792108 bytes | cs |
dc.format.mimetype | application/pdf | cs |
dc.language.iso | cs | cs |
dc.publisher | Vysoká škola báňská - Technická univerzita Ostrava | cs |
dc.relation.ispartofseries | Sborník vědeckých prací Vysoké školy báňské - Technické univerzity Ostrava. Řada stavební | cs |
dc.rights | © Vysoká škola báňská - Technická univerzita Ostrava | cs |
dc.title | Seizmická odezva hydraulického bouracího kladivana definitivní ostění tunelu | cs |
dc.title.alternative | Seismic response hydraulic hammer on the secundary lining tunnel | cs |
dc.type | article | cs |
dc.description.abstract-en | Construction and subsequent tunnels collapse of the Jablunkovsk’s pass are already among
well known of the professional public. After the collapse left part of the tunnel already standing with
secondary lining. The second part was temporarilied concrete secured stopper and heavy bridge
formwork. During the progress of work was already reached that stage when plug must be removed.
The stopper was removed by combination of blasting operations and hydraulic hammer. This article
deals with seismic effect hydraulic hammer. It is therefore a unique measuring effect of vibration
on the final tunnel lining. A vibration downturn was monitored in the first meters of the lining and the
records were evaluated in the amplitude and frequency resort. This assessment was made on the basis
CSN 73 0040. | cs |
dc.rights.access | openAccess | |
dc.type.version | publishedVersion | cs |
dc.type.status | Peer-reviewed | cs |