Show simple item record

dc.contributor.authorStolárik, Martin
dc.contributor.authorPinka, Miroslav
dc.date.accessioned2013-02-20T09:55:29Z
dc.date.available2013-02-20T09:55:29Z
dc.date.issued2012
dc.identifier.citationSborník vědeckých prací Vysoké školy báňské - Technické univerzity Ostrava. Řada stavební. 2012, roč. 12, č. 2, s. 141-150 : il.cs
dc.identifier.issn1213-1962cs
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10084/96138
dc.description.abstractTento příspěvek se zabývá analýzou výsledků z experimentálního seizmického měření dynamické odezvy trhacích prací v mělce raženém železničním tunelu Tomice II (součást IV. železničního koridoru) v malé vzdálenosti, tj. první desítky metrů, a prezentací výsledků matematického modelu dané problematiky. K výstavbě jmenovaného tunelu byla použita Nová rakouská tunelovací metoda. Součástí technologického procesu ražby u této metody je i rozpojování hornin za pomoci trhacích prací. Experimentální měření bylo prováděno na povrchu nad raženým tunelem ve vzdálenosti 8,5 m až 50 m od čelby přes masiv. Matematický model byl vytvořen programem Plaxis 2D za pomoci dynamického modulu. Výstupy matematického modelu byly konfrontovány s výsledky měření in-situ. V příspěvku jsou také publikovány analýzy zaznamenaných vlnových obrazů a to jak v amplitudové tak i frekvenční oblasti.cs
dc.format.extent611124 bytescs
dc.format.mimetypeapplication/pdfcs
dc.language.isocscs
dc.publisherVysoká škola báňská - Technická univerzita Ostravacs
dc.relation.ispartofseriesSborník vědeckých prací Vysoké školy báňské - Technické univerzity Ostrava. Řada stavebnícs
dc.rights© Vysoká škola báňská - Technická univerzita Ostravacs
dc.titleSeizmická odezva trhacích prací na mělce raženém tunelucs
dc.title.alternativeSeismic response of blasting operation in shallow tunnecs
dc.typearticlecs
dc.description.abstract-enThis contribution deals with analysis of results that were obtained during seismological measurement of dynamic response of firing explosives performed in shallow railway tunnel named Tomice II (part of railway corridor IV) in near distances, i.e. the distances of first ten meters. Example of numerical modelling of given situation is also presented. The New Austrian Tunnelling Method was used for driving of the tunnel. Shooting and blasting was used as part of driving technology. Experimental measurement was realized on the surface above driven tunnel in distance range 8.5 m – 50 m from the face. Numerical model was created in Plaxis 2D software using dynamic module. Results from this model were compared with in-situ measurements. Analyses of measured wave patterns are also presented both in time and frequency domains.cs
dc.rights.accessopenAccess
dc.type.versionpublishedVersioncs
dc.type.statusPeer-reviewedcs


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record