dc.contributor.author | Stolárik, Martin | |
dc.contributor.author | Pinka, Miroslav | |
dc.date.accessioned | 2013-02-20T09:55:29Z | |
dc.date.available | 2013-02-20T09:55:29Z | |
dc.date.issued | 2012 | |
dc.identifier.citation | Sborník vědeckých prací Vysoké školy báňské - Technické univerzity Ostrava. Řada stavební. 2012, roč. 12, č. 2, s. 141-150 : il. | cs |
dc.identifier.issn | 1213-1962 | cs |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/10084/96138 | |
dc.description.abstract | Tento příspěvek se zabývá analýzou výsledků z experimentálního seizmického měření
dynamické odezvy trhacích prací v mělce raženém železničním tunelu Tomice II (součást IV.
železničního koridoru) v malé vzdálenosti, tj. první desítky metrů, a prezentací výsledků
matematického modelu dané problematiky. K výstavbě jmenovaného tunelu byla použita Nová
rakouská tunelovací metoda. Součástí technologického procesu ražby u této metody je i rozpojování
hornin za pomoci trhacích prací. Experimentální měření bylo prováděno na povrchu nad raženým
tunelem ve vzdálenosti 8,5 m až 50 m od čelby přes masiv. Matematický model byl vytvořen
programem Plaxis 2D za pomoci dynamického modulu. Výstupy matematického modelu byly
konfrontovány s výsledky měření in-situ. V příspěvku jsou také publikovány analýzy zaznamenaných
vlnových obrazů a to jak v amplitudové tak i frekvenční oblasti. | cs |
dc.format.extent | 611124 bytes | cs |
dc.format.mimetype | application/pdf | cs |
dc.language.iso | cs | cs |
dc.publisher | Vysoká škola báňská - Technická univerzita Ostrava | cs |
dc.relation.ispartofseries | Sborník vědeckých prací Vysoké školy báňské - Technické univerzity Ostrava. Řada stavební | cs |
dc.rights | © Vysoká škola báňská - Technická univerzita Ostrava | cs |
dc.title | Seizmická odezva trhacích prací na mělce raženém tunelu | cs |
dc.title.alternative | Seismic response of blasting operation in shallow tunne | cs |
dc.type | article | cs |
dc.description.abstract-en | This contribution deals with analysis of results that were obtained during seismological
measurement of dynamic response of firing explosives performed in shallow railway tunnel named
Tomice II (part of railway corridor IV) in near distances, i.e. the distances of first ten meters.
Example of numerical modelling of given situation is also presented. The New Austrian Tunnelling
Method was used for driving of the tunnel. Shooting and blasting was used as part of driving
technology. Experimental measurement was realized on the surface above driven tunnel in distance
range 8.5 m – 50 m from the face. Numerical model was created in Plaxis 2D software using dynamic
module. Results from this model were compared with in-situ measurements. Analyses of measured
wave patterns are also presented both in time and frequency domains. | cs |
dc.rights.access | openAccess | |
dc.type.version | publishedVersion | cs |
dc.type.status | Peer-reviewed | cs |