dc.contributor.author | Cihlářová, Denisa | |
dc.contributor.author | Seidler, Tomáš | |
dc.date.accessioned | 2013-02-20T13:39:56Z | |
dc.date.available | 2013-02-20T13:39:56Z | |
dc.date.issued | 2012 | |
dc.identifier.citation | Sborník vědeckých prací Vysoké školy báňské - Technické univerzity Ostrava. Řada stavební. 2012, roč. 12, č. 2, s. 197-204 : il. | cs |
dc.identifier.issn | 1213-1962 | cs |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/10084/96145 | |
dc.description.abstract | Dynamický průjezd okružní křižovatkou je podle USA standardů jeden z parametrů, kterým se
prokazuje správnost jejího návrhu. Dle českých předpisů stačí pouze návrh okružní křižovatky ověřit
na prostorovou průjezdnost požadovaným návrhovým vozidlem. Ovšem otázkou zůstává, zda je
pouze ověření prostorové průjezdnosti při stále zvyšujících se intenzitách provozu dostačující [1].
Tento článek se věnuje právě analýze dynamického průjezdu okružní křižovatkou. Řešena je rychlost
průjezdu okružní křižovatkou v závislosti na poloměru v charakteristických bodech okružní
křižovatky. Měření in situ probíhala na vybrané jednopruhové čtyřramenné okružní křižovatce. Cílem
této práce je posoudit vybranou okružní křižovatku z hlediska dynamiky průjezdu a následně zjistit,
jakou měrou odpovídá reálný dynamický průjezd teoretickému dynamickému průjezdu. | cs |
dc.format.extent | 1368019 bytes | cs |
dc.format.mimetype | application/pdf | cs |
dc.language.iso | cs | cs |
dc.publisher | Vysoká škola báňská - Technická univerzita Ostrava | cs |
dc.relation.ispartofseries | Sborník vědeckých prací Vysoké školy báňské - Technické univerzity Ostrava. Řada stavební | cs |
dc.rights | © Vysoká škola báňská - Technická univerzita Ostrava | cs |
dc.title | Analýza dynamického průjezdu okružní křižovatkou | cs |
dc.title.alternative | Analysis of dynamic transit through roundabout | cs |
dc.type | article | cs |
dc.description.abstract-en | Dynamic transit through roundabout is according to U.S. standards one of the parameters used
to prove the validity of roundabout design. Under Czech law is roundabout design verification based
on possibility of transit through the roundabout of design vehicle. But the question is whether the
only a verification is enough especially if traffic is increasing [1]. The article is devoted to the
analysis of dynamic transit through roundabout. Article dealt with the velocity of transit through
roundabout, depending on the radius of the characteristic roundabouts points. In situ measurements
were made on selected one-lane, four-arm roundabout. The aim of this work is to evaluate selected
roundabout in terms of the dynamics transit and then find out how much corresponds theoretical
dynamic transit to the real one. | cs |
dc.rights.access | openAccess | |
dc.type.version | publishedVersion | cs |
dc.type.status | Peer-reviewed | cs |