Zobrazit minimální záznam

dc.contributor.authorKřivda, Vladislav
dc.contributor.authorMahdalová, Ivana
dc.date.accessioned2013-02-20T13:48:31Z
dc.date.available2013-02-20T13:48:31Z
dc.date.issued2012
dc.identifier.citationSborník vědeckých prací Vysoké školy báňské - Technické univerzity Ostrava. Řada stavební. 2012, roč. 12, č. 2, s. 205-214 : il.cs
dc.identifier.issn1213-1962cs
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10084/96146
dc.description.abstractBezpečnost provozu na křižovatkách ovlivňuje řada vnějších faktorů – například nevhodně navržené stavební prvky. Nedostatečné poloměry nároží, úzké jízdní pruhy atp. mohou zapříčinit vznik nebezpečných situací a to především během průjezdu rozměrnými vozidly. Článek popisuje vybrané konfliktní situace na křižovatce, které jsou zapříčiněny výše uvedenými nevhodně navrženými stavebními prvky. Článek poukazuje na možnost využití videoanalýzy konfliktních situací pro sledování těchto jevů a také na nutnost korektního ověření průjezdnosti křižovatky pomocí vlečných křivek.cs
dc.format.extent1754187 bytescs
dc.format.mimetypeapplication/pdfcs
dc.language.isocscs
dc.publisherVysoká škola báňská - Technická univerzita Ostravacs
dc.relation.ispartofseriesSborník vědeckých prací Vysoké školy báňské - Technické univerzity Ostrava. Řada stavebnícs
dc.rights© Vysoká škola báňská - Technická univerzita Ostravacs
dc.titleVznik nebezpečných situací na křižovatce s nevhodně navrženými stavebními prvkycs
dc.title.alternativeOrigin of dangerous conflict situations on intersection with inappropriately designed building elementscs
dc.typearticlecs
dc.description.abstract-enThe traffic safety on intersections is influenced by a lot of external factors – for example by inappropriately designed building elements. Inadequate radius of corners, narrow traffic lanes etc. can cause dangerous situations – above all, during passage by large vehicles. The paper describes conflict situations on intersection which are caused by inappropriately designed building elements above mentioned. The paper points out possibility of use of video analysis of conflict situations for monitoring of these phenomena and also necessity of correct verification of passage through intersection by rupture curves.cs
dc.rights.accessopenAccess
dc.type.versionpublishedVersioncs
dc.type.statusPeer-reviewedcs


Soubory tohoto záznamu

Tento záznam se objevuje v následujících kolekcích

Zobrazit minimální záznam