dc.contributor.author | Křivda, Vladislav | |
dc.contributor.author | Mahdalová, Ivana | |
dc.date.accessioned | 2013-02-20T13:48:31Z | |
dc.date.available | 2013-02-20T13:48:31Z | |
dc.date.issued | 2012 | |
dc.identifier.citation | Sborník vědeckých prací Vysoké školy báňské - Technické univerzity Ostrava. Řada stavební. 2012, roč. 12, č. 2, s. 205-214 : il. | cs |
dc.identifier.issn | 1213-1962 | cs |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/10084/96146 | |
dc.description.abstract | Bezpečnost provozu na křižovatkách ovlivňuje řada vnějších faktorů – například nevhodně
navržené stavební prvky. Nedostatečné poloměry nároží, úzké jízdní pruhy atp. mohou zapříčinit
vznik nebezpečných situací a to především během průjezdu rozměrnými vozidly. Článek popisuje
vybrané konfliktní situace na křižovatce, které jsou zapříčiněny výše uvedenými nevhodně
navrženými stavebními prvky. Článek poukazuje na možnost využití videoanalýzy konfliktních
situací pro sledování těchto jevů a také na nutnost korektního ověření průjezdnosti křižovatky pomocí
vlečných křivek. | cs |
dc.format.extent | 1754187 bytes | cs |
dc.format.mimetype | application/pdf | cs |
dc.language.iso | cs | cs |
dc.publisher | Vysoká škola báňská - Technická univerzita Ostrava | cs |
dc.relation.ispartofseries | Sborník vědeckých prací Vysoké školy báňské - Technické univerzity Ostrava. Řada stavební | cs |
dc.rights | © Vysoká škola báňská - Technická univerzita Ostrava | cs |
dc.title | Vznik nebezpečných situací na křižovatce s nevhodně navrženými stavebními prvky | cs |
dc.title.alternative | Origin of dangerous conflict situations on intersection with inappropriately designed building elements | cs |
dc.type | article | cs |
dc.description.abstract-en | The traffic safety on intersections is influenced by a lot of external factors – for example by
inappropriately designed building elements. Inadequate radius of corners, narrow traffic lanes etc. can
cause dangerous situations – above all, during passage by large vehicles. The paper describes conflict
situations on intersection which are caused by inappropriately designed building elements above
mentioned. The paper points out possibility of use of video analysis of conflict situations for
monitoring of these phenomena and also necessity of correct verification of passage through
intersection by rupture curves. | cs |
dc.rights.access | openAccess | |
dc.type.version | publishedVersion | cs |
dc.type.status | Peer-reviewed | cs |