dc.contributor.author | Mikolášek, David | |
dc.contributor.author | Jurčíková, Anežka | |
dc.contributor.author | Brožovský, Jiří | |
dc.date.accessioned | 2013-02-26T13:58:59Z | |
dc.date.available | 2013-02-26T13:58:59Z | |
dc.date.issued | 2012 | |
dc.identifier.citation | Sborník vědeckých prací Vysoké školy báňské - Technické univerzity Ostrava. Řada stavební. 2012, roč. 12, č. 2, s. 279-286 : il. | cs |
dc.identifier.issn | 1213-1962 | cs |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/10084/96158 | |
dc.description.abstract | Příspěvek se zabývá analýzou statického chování vybraného typu kolejnice 49 E1.
Tyto kolejnice se často používají v oblasti ostravsko-karvinského regionu i v dalších oblastech, kde
dochází k poklesu vlivem důlní činnosti. Kolejová doprava a její technologická infrastruktura je touto
činností ovlivněna. Vzhledem k časovému charakteru odezvy poklesu podloží je v zájmu
provozovatelů této dopravy najít efektivní a jednoduchý nástroj na předpověď chování této
infrastruktury. Jedním z prvních kroků nutných k vytvoření takového nástroje je právě podrobný
popis chování kolejnic vystavených namáhání v důsledku poklesu podloží. V této práci je sledován
především rozdíl mezi prutovým konečně prvkovým modelem a objemovým modelem. | cs |
dc.format.extent | 950971 bytes | cs |
dc.format.mimetype | application/pdf | cs |
dc.language.iso | cs | cs |
dc.publisher | Vysoká škola báňská - Technická univerzita Ostrava | cs |
dc.relation.ispartofseries | Sborník vědeckých prací Vysoké školy báňské - Technické univerzity Ostrava. Řada stavební | cs |
dc.rights | © Vysoká škola báňská - Technická univerzita Ostrava | cs |
dc.title | Modely numerické analýzy kolejnice tvaru 49 E1 | cs |
dc.title.alternative | Numerical analysis models of 49 E1 rail | cs |
dc.type | article | cs |
dc.description.abstract-en | This paper deals with the static analysis of the 49 E1 type rails. These rails are often used in
the Ostrava-Karvina region and also in other areas influenced by subsoil decreasing inducted by
mining activities. Even rail transport and its technological infrastructure can be affected by the
subsoil decreasing. Due to the nature of the response time decrease in soil it is in the interest of the
rail service providers to find an efficient and simple tool to predict the behavior of railway structures.
The deeper understanding of the rail static behaviour should be one of the basic steps to create such
tool. This work mainly studied the difference between the beam and the volume finite element model. | cs |
dc.rights.access | openAccess | |
dc.type.version | publishedVersion | cs |
dc.type.status | Peer-reviewed | cs |