Zobrazit minimální záznam

dc.contributor.authorMikolášek, David
dc.contributor.authorJurčíková, Anežka
dc.contributor.authorBrožovský, Jiří
dc.date.accessioned2013-02-26T13:58:59Z
dc.date.available2013-02-26T13:58:59Z
dc.date.issued2012
dc.identifier.citationSborník vědeckých prací Vysoké školy báňské - Technické univerzity Ostrava. Řada stavební. 2012, roč. 12, č. 2, s. 279-286 : il.cs
dc.identifier.issn1213-1962cs
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10084/96158
dc.description.abstractPříspěvek se zabývá analýzou statického chování vybraného typu kolejnice 49 E1. Tyto kolejnice se často používají v oblasti ostravsko-karvinského regionu i v dalších oblastech, kde dochází k poklesu vlivem důlní činnosti. Kolejová doprava a její technologická infrastruktura je touto činností ovlivněna. Vzhledem k časovému charakteru odezvy poklesu podloží je v zájmu provozovatelů této dopravy najít efektivní a jednoduchý nástroj na předpověď chování této infrastruktury. Jedním z prvních kroků nutných k vytvoření takového nástroje je právě podrobný popis chování kolejnic vystavených namáhání v důsledku poklesu podloží. V této práci je sledován především rozdíl mezi prutovým konečně prvkovým modelem a objemovým modelem.cs
dc.format.extent950971 bytescs
dc.format.mimetypeapplication/pdfcs
dc.language.isocscs
dc.publisherVysoká škola báňská - Technická univerzita Ostravacs
dc.relation.ispartofseriesSborník vědeckých prací Vysoké školy báňské - Technické univerzity Ostrava. Řada stavebnícs
dc.rights© Vysoká škola báňská - Technická univerzita Ostravacs
dc.titleModely numerické analýzy kolejnice tvaru 49 E1cs
dc.title.alternativeNumerical analysis models of 49 E1 railcs
dc.typearticlecs
dc.description.abstract-enThis paper deals with the static analysis of the 49 E1 type rails. These rails are often used in the Ostrava-Karvina region and also in other areas influenced by subsoil decreasing inducted by mining activities. Even rail transport and its technological infrastructure can be affected by the subsoil decreasing. Due to the nature of the response time decrease in soil it is in the interest of the rail service providers to find an efficient and simple tool to predict the behavior of railway structures. The deeper understanding of the rail static behaviour should be one of the basic steps to create such tool. This work mainly studied the difference between the beam and the volume finite element model.cs
dc.rights.accessopenAccess
dc.type.versionpublishedVersioncs
dc.type.statusPeer-reviewedcs


Soubory tohoto záznamu

Tento záznam se objevuje v následujících kolekcích

Zobrazit minimální záznam