Zobrazit minimální záznam

dc.contributor.advisorBriš, Radimcs
dc.contributor.authorTresler, Filipcs
dc.date.accessioned2013-04-16T14:07:15Z
dc.date.available2013-04-16T14:07:15Z
dc.date.issued2012cs
dc.identifier.otherOSD002cs
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10084/96307
dc.descriptionImport 16/04/2013cs
dc.description.abstractPředložená disertační práce na téma „Návrh modelu koordinace světelně řízených křižovatek se zaměřením na zvyšování plynulosti dopravy“ se zabývá stanovením vhodné délky cyklu pro řízení světelně řízených křižovatek i v případech, kdy podle doposud zavedených postupů obousměrná koordinace není možná. Úvodní část práce shrnuje dosavadní nejčastěji užívané metody pro výpočet koordinace a teoretické přístupy k modelování dopravního proudu. Hlavní přínosy disertační práce jsou uvedeny v kapitolách č. 4 a č. 5. Kapitola č. 4 se věnuje stanovení koordinační rychlosti a vhodné délky cyklu, který odpovídá intenzitě koordinovaného vjedu do křižovatky s ohledem na poměr k celkové kapacitě křižovatky a vzdálenosti koordinovaných křižovatek. Tento přístup je založen na úvaze o rozšíření intervalu pro volbu koordinační rychlosti. Vjezdová intenzita je definována pomocí parametrů dopravního proudu koordinovaného směru, jež jsou odvozeny z jeho makroskopického modelu. Pro praktické řízení rychlosti koordinovaného proudu je využito proměnných dopravních značek. Kapitola č. 5 se zabývá simulací nejprve modelové a poté reálné lokality, pro kterou byly navrženou metodou sestaveny signální plány. Výsledky simulačních experimentů prokázaly, že nově navržená metoda umožní zvýšit plynulost dopravy. V závěrečných kapitolách jsou uvedeny podmínky pro technické vybavení infrastruktury a shrnuty přínosy disertační práce pro rozvoj vědy a pro praxi.cs
dc.description.abstractThe proposed dissertation named “Design of model of coordination for traffic lights controlled intersections with a focus to increase traffic flow” is devoted to determination of a suitable cycle length for controlling light controlled intersections even for the cases where both-directional coordination is not possible to implement according to current approaches. In the introduction there are summarized currently most often methods used for intersection coordination proposal and theoretical approaches for traffic flow modelling. The main contribution of the dissertation is shown in Sections 4 and 5. Section 4 is devoted to determination of coordinating speed and suitable cycle length which corresponds to intensity of coordinated entry regarding ratio to overall capacity of the intersection and distance of coordinated intersections. The approach is based on extension of the interval for choosing coordinating speed. Entry intensity is defined using traffic flow parameters for coordinated direction; the parameters are derived from its macroscopic model. Variable traffic signs are applied for controlling speed of coordinated flow in practice. Section 5 deals with simulation of two localities – a model one and a real one – for which control plans were proposed using designed method. Simulation experiments results proved that the new proposed method enables increasing traffic fluency. In final sections there are mentioned conditions for technical equipment of infrastructure and contributions for development of science and practice are summarized.en
dc.format143, [11] l. : il. + 1 CD-Rcs
dc.format.extent2530592 bytescs
dc.format.mimetypeapplication/pdfcs
dc.language.isocscs
dc.publisherVysoká škola báňská - Technická univerzita Ostravacs
dc.subjectdopravní proudcs
dc.subjectmodel dopravního prouducs
dc.subjectkoordinacecs
dc.subjectmodel rozšířené koordinacecs
dc.subjectsvětelně řízená křižovatkacs
dc.subjecttraffic flowen
dc.subjecttraffic flow modelen
dc.subjectcoordinationen
dc.subjectmodel of extended coordinationen
dc.subjecttraffic lights controlled intersectionsen
dc.titleNávrh modelu koordinace světelně řízených křižovatek se zaměřením na zvyšování plynulosti dopravycs
dc.title.alternativeDesign of Model of Coordination for Traffic Lights Controlled Intersections with a Focus to Increase Traffic Flowen
dc.typeDisertační prácecs
dc.identifier.signature201301503cs
dc.identifier.locationÚK/Sklad diplomových pracícs
dc.contributor.refereeTuzar, Antoníncs
dc.contributor.refereeŘezáč, Miloslavcs
dc.contributor.refereeTichý, Tomášcs
dc.date.accepted2013-03-29cs
dc.thesis.degree-namePh.D.cs
dc.thesis.degree-levelDoktorský studijní programcs
dc.thesis.degree-grantorVysoká škola báňská - Technická univerzita Ostrava. Fakulta strojnícs
dc.description.categoryPrezenčnícs
dc.description.department470 - Katedra aplikované matematikycs
dc.description.department342 - Institut dopravycs
dc.thesis.degree-programStrojní inženýrstvícs
dc.thesis.degree-branchDopravní technika a technologiecs
dc.description.resultvyhovělcs
dc.identifier.senderS2723cs
dc.identifier.thesisTRE048_FS_P2301_2301V003_2012
dc.rights.accessopenAccess


Soubory tohoto záznamu

Tento záznam se objevuje v následujících kolekcích

Zobrazit minimální záznam