dc.contributor.advisor | Fabián, Tomáš | cs |
dc.contributor.author | Křístek, Jan | cs |
dc.date.accessioned | 2013-06-26T11:16:16Z | |
dc.date.available | 2013-06-26T11:16:16Z | |
dc.date.issued | 2013 | cs |
dc.identifier.other | OSD002 | cs |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/10084/98551 | |
dc.description | Import 26/06/2013 | cs |
dc.description.abstract | Tato práce popisuje zobrazení osvětlení plochy při použití určitého světelného profilu ve formátu IES umístěného ve scéně programu VRUT, který vyvíjí Škoda Auto a.s.. S touto světelnou mapou lze rotovat ve všech možných osách a měnit polohu za pomocí transformačních matic. Následne bylo zabezpečeno, aby šla světlu upravovat barva pomocí barevné teploty černého tělesa k určitému barevnému profilu. Dále v práci popisuji více variant možných implementací zobrazení, jak v metodě raytracing, tak při použití API OpenGL. V implementacích využívajících API OpenGL bylo využito vícero variant vstupních dat (objemová a dvourozměrná textura) pro shader. | cs |
dc.description.abstract | The aim of this work is to describe how to show illuminance of sufarce by using a light profile in IES format located in the scene of the programm VRUT, which develops Škoda Auto a.s.. This light-map can be rotated in all possible axes and vary the position using the transformation matrix. It was ensured, that we can modify color of light using the color temperature of a blackbody to a specific color profile. The work describes the multiple variations of possible implementations, with raytracing method and also by using of API OpenGL. In implementations with OpenGL API was used several variations of the input data (volume and a two-dimensional texture) for the shader. | en |
dc.format.extent | 14510309 bytes | cs |
dc.format.mimetype | application/pdf | cs |
dc.language.iso | cs | cs |
dc.publisher | Vysoká škola báňská - Technická univerzita Ostrava | cs |
dc.subject | API OpenGL | cs |
dc.subject | GLSL | cs |
dc.subject | IES | cs |
dc.subject | 2D textura | cs |
dc.subject | 3D textura | cs |
dc.subject | raytracing | cs |
dc.subject | Eulerova transformace | cs |
dc.subject | barevná teplota | cs |
dc.subject | Planckův vyzařovací zákon | cs |
dc.subject | barevný prostor XYZ | cs |
dc.subject | barevný prostor RGB | cs |
dc.subject | barevný profil | cs |
dc.subject | Škoda Auto a.s. | cs |
dc.subject | VRUT | cs |
dc.subject | API OpenGL | en |
dc.subject | GLSL | en |
dc.subject | IES | en |
dc.subject | 2D texture | en |
dc.subject | 3D texture | en |
dc.subject | raytracing | en |
dc.subject | Euler transform | en |
dc.subject | color temperature | en |
dc.subject | Planck's law | en |
dc.subject | XYZ color system | en |
dc.subject | RGB color system | en |
dc.subject | color profile | en |
dc.subject | Škoda Auto a.s. | en |
dc.subject | VRUT | en |
dc.title | Simulace osvětlení okolí vozidla pomocí světlometů v reálném čase | cs |
dc.title.alternative | Simulation of Automotive Headlamps Light Output in Real Time | en |
dc.type | Diplomová práce | cs |
dc.contributor.referee | Gaura, Jan | cs |
dc.date.accepted | 2013-06-11 | cs |
dc.thesis.degree-name | Ing. | cs |
dc.thesis.degree-level | Magisterský studijní program | cs |
dc.thesis.degree-grantor | Vysoká škola báňská - Technická univerzita Ostrava. Fakulta elektrotechniky a informatiky | cs |
dc.description.department | 460 - Katedra informatiky | cs |
dc.thesis.degree-program | Informační a komunikační technologie | cs |
dc.thesis.degree-branch | Informatika a výpočetní technika | cs |
dc.description.result | velmi dobře | cs |
dc.identifier.sender | S2724 | cs |
dc.identifier.thesis | KRI387_FEI_N2647_2612T025_2013 | |
dc.rights.access | openAccess | |