dc.contributor.advisor | Neborák, Ivo | cs |
dc.contributor.author | Letocha, Pavel | cs |
dc.date.accessioned | 2013-06-26T11:17:32Z | |
dc.date.available | 2013-06-26T11:17:32Z | |
dc.date.issued | 2013 | cs |
dc.identifier.other | OSD002 | cs |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/10084/98686 | |
dc.description | Import 26/06/2013 | cs |
dc.description.abstract | Cílem této diplomové práce je prezentace stavu problematiky výkonových poměrů pohonu s asynchronním motorem napájeným z nepřímého měniče kmitočtu s napěťovým meziobvodem na základě zpracování a sestavení matematických modelů a příslušných simulací. Jednotlivé modely byly v rámci daného pohonu řešeny ve dvou částech. Nejprve bez uvažování vlivu ztrát a poté po implementaci příslušného matematického aparátu a odpovídajících simulačních bloků rovněž s doplněním odpovídajících ztrát jak pro asynchronní motor s kotvou nakrátko, tak pro nepřímý měnič kmitočtu. Ostatní zjednodušující předpoklady však byly respektovány a uplatněny. K řešení modelů a simulací byl použit vybraný typ asynchronního motoru s kotvou nakrátko a odpovídající nepřímý měnič kmitočtu s napěťovým meziobvodem.
Simulační modely byly sestaveny v nádstavbové části software Matlab - Simulink verze 7.8.0 pomocí dostupných bloků v integrované knihovně Simulinku s podporou m-file sestavených v samotném Matlabu.
Na zpracovaných simulačních modelech byly postupně odsimulovány potřebné funkční závislosti pro jednotlivé dílčí komponenty pohonu doplněného o sestavené simulační bloky ztrát.
Tím byla ověřena korektnost sestavení a zpracování jednotlivých matematických a simulačních modelů asynchronního motoru, nepřímého měniče kmitočtu a bloků reprezentujících příslušné ztráty. Zároveň byly ověřeny výsledky týkající se výkonových poměrů daného sestaveného pohonu s možností jejich porovnání s pohony s asynchronním motorem napájeným nepřímým měničem kmitočtu, které jsou realizovány v praxi. | cs |
dc.description.abstract | The objective of this thesis is to present the status of the issue of power relations of a drive with asynchronous engine supplied from an indirect frequency converter with voltage semi-circuit on the basis of the processing and creation of mathematical models and the respective simulations. Individual models were designed within the mentioned drive in two parts. First of all, without consideration of losses, and then after the implementation of the respective mathematical apparatus and simulation blocks with the completion of the respective losses both for the asynchronous engine with short-circuit armature, as well as for the indirect frequency converter. However, other simplifying preconditions were not respected and applied. For the resolution of models and simulations, selected type of asynchronous engines with short-circuit armature and the respective indirect frequency converter with voltage semi-circuit were used.
Simulation models were constructed in the adds part of Matlab-Simulink software, version 7.8.0, by means of blocks available in the integrated Simulink library with the support of m-file created in the Matlab module. On the created simulation models, the necessary functions of dependence for individual components of the drive were gradually simulated and completed with the created simulation blocks of losses.
This verifies the correct creation and the processing of individual mathematical and simulation methods of the asynchronous engine, indirect frequency converter and blocks representing the respective losses. At the same time, results were verified concerning the power relations of the stated constructed drive with the possibility of their comparison with drives with asynchronous engine supplied by indirect frequency converter which are implemented in the practice. | en |
dc.format.extent | 6171454 bytes | cs |
dc.format.mimetype | application/pdf | cs |
dc.language.iso | cs | cs |
dc.publisher | Vysoká škola báňská - Technická univerzita Ostrava | cs |
dc.subject | Asynchronní motor | cs |
dc.subject | nepřímý měnič kmitočtu | cs |
dc.subject | matematický model | cs |
dc.subject | simulační model | cs |
dc.subject | simulace | cs |
dc.subject | Matlab | cs |
dc.subject | Simulink | cs |
dc.subject | ztráty v asynchronním motoru | cs |
dc.subject | ztráty v nepřímém měniči kmitočtu | cs |
dc.subject | výstupní průběhy | cs |
dc.subject | Asynchronous Engine | en |
dc.subject | Indirect Frequency Converter | en |
dc.subject | Mathematical Model | en |
dc.subject | Simulation Model | en |
dc.subject | Simulation | en |
dc.subject | Matlab | en |
dc.subject | Simulink | en |
dc.subject | Losses in the Asynchronous Engine | en |
dc.subject | Losses in the Indirect Frequency Converter | en |
dc.subject | Output Courses | en |
dc.title | Modelování a simulace výkonových poměrů pohonu s asynchronním motorem napájeným z nepřímého měniče kmitočtu | cs |
dc.title.alternative | Modelling and Simulation of Power Circumstances of Drive with Induction Motor and Indirect Frequency Converter | en |
dc.type | Diplomová práce | cs |
dc.contributor.referee | Sládeček, Václav | cs |
dc.date.accepted | 2013-06-03 | cs |
dc.thesis.degree-name | Ing. | cs |
dc.thesis.degree-level | Magisterský studijní program | cs |
dc.thesis.degree-grantor | Vysoká škola báňská - Technická univerzita Ostrava. Fakulta elektrotechniky a informatiky | cs |
dc.description.department | 430 - Katedra elektroniky | cs |
dc.thesis.degree-program | Elektrotechnika | cs |
dc.thesis.degree-branch | Elektronika | cs |
dc.description.result | výborně | cs |
dc.identifier.sender | S2724 | cs |
dc.identifier.thesis | LET102_FEI_N2649_2612T015_2013 | |
dc.rights.access | openAccess | |