Zobrazit minimální záznam

dc.contributor.advisorSokanský, Karelcs
dc.contributor.authorŘezníček, Martincs
dc.date.accessioned2013-06-26T11:20:17Z
dc.date.available2013-06-26T11:20:17Z
dc.date.issued2013cs
dc.identifier.otherOSD002cs
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10084/98986
dc.descriptionImport 26/06/2013cs
dc.description.abstractTato bakalářská práce zkoumá základní požadavky na osvětlovací soustavy a světelně-technické parametry všech svítidel využívaných ve veřejném osvětlení. Dále se zabývá základními požadavky na osvětlenost komunikací dle zákonů a norem. V další části této práce je uveden rozbor vidění v mezopické oblasti, rozbor oka, reakce a vlastnosti oka při určitém denním či umělém světle, dále pak vysvětluji Purkyňův jev, adaptaci zraku a s ní souvisejí reakční dobu řidiče. V praktické části je návrh na úpravu veřejného osvětlení komunikace Dvořákova, pro jejíž osvětlení byla použita svítidla se zdroji LED. Praktická část obsahuje také porovnání současného stavu s předchozím stavem, které je dokumentováno vlastním měřením. Dále se zde nachází postup zatřídění komunikace do tříd osvětlení a návrh na úpravu světelné situace tak, aby vyhověla požadavkům norem.cs
dc.description.abstractThis bachelor thesis examines the basic requirements for lighting systems and technical lightning parameters all luminaries used in street lighting. It also deals with the basic requirements for illumination of roads according to the law requirements and technical standards. In the next part of this work, there is analysis of vision in crepuscular area, analysis of the eye, reactions and attributes of the eye in a certain day or artificial light conditions, and further the explanations of Purkyne phenomenon, visual adaptation and associated driver reaction time. In the practical part, there is the proposal for the improvement of public lighting at Dvorak street, where was used the LED lightning system. The practical part contains a comparison of the current state of lightning to the previous state, which is documented by own practical measurements. Then there is a procedure for classifying road lightning to lighting classes and a proposal to adjust lighting situation so as to meet the requirements of technical standards.en
dc.format.extent2902631 bytescs
dc.format.mimetypeapplication/pdfcs
dc.language.isocscs
dc.publisherVysoká škola báňská - Technická univerzita Ostravacs
dc.subjectVeřejné osvětlenícs
dc.subjectLED diodycs
dc.subjectsvítidlocs
dc.subjectmezopické viděnícs
dc.subjectnávrh osvětlenícs
dc.subjectměření osvětlenícs
dc.subjectfyziologie okacs
dc.subjectS/P ratiocs
dc.subjectzatřídění komunikacícs
dc.subjectPurkyňův jev.cs
dc.subjectPublic lightingen
dc.subjectLED diodeen
dc.subjectmesopic visionen
dc.subjectlighting designen
dc.subjectlighting measurementen
dc.subjectphysiology of the eyeen
dc.subjectS/P ratioen
dc.subjectclassification of roadsen
dc.subjectPurkyne phenomenon.en
dc.titleVyužití bílého světla ve veřejném osvětlenícs
dc.title.alternativeThe use of the white light in the public lightingen
dc.typeBakalářská prácecs
dc.contributor.refereeCarbol, Zbyněkcs
dc.date.accepted2013-06-04cs
dc.thesis.degree-nameBc.cs
dc.thesis.degree-levelBakalářský studijní programcs
dc.thesis.degree-grantorVysoká škola báňská - Technická univerzita Ostrava. Fakulta elektrotechniky a informatikycs
dc.description.department410 - Katedra elektroenergetikycs
dc.thesis.degree-programElektrotechnikacs
dc.thesis.degree-branchElektroenergetikacs
dc.description.resultvýborněcs
dc.identifier.senderS2724cs
dc.identifier.thesisREZ0027_FEI_B2649_3907R001_2013
dc.rights.accessopenAccess


Soubory tohoto záznamu

Tento záznam se objevuje v následujících kolekcích

Zobrazit minimální záznam