dc.contributor.advisor | Losertová, Monika | cs |
dc.contributor.author | Petřík, Robert | cs |
dc.date.accessioned | 2013-06-26T11:22:21Z | |
dc.date.available | 2013-06-26T11:22:21Z | |
dc.date.issued | 2013 | cs |
dc.identifier.other | OSD002 | cs |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/10084/99347 | |
dc.description | Import 26/06/2013 | cs |
dc.description.abstract | Problematika této práce je zaměřena na vodík jako alternativní palivo pro pohon automobilu. V úvodní části je provedena rešerše o vodíku jako kandidátu pro vhodnou náhradu za doposud používané fosilní paliva. Dále je zde popsána jeho výroba, skladování a následné možnosti použití v dopravě. Jsou zde rozebrány způsoby, jakými může vodík figurovat v automobilu a jejich praktické výhody a nevýhody.
V experimentální části je věnována pozornost kovovému hydridu, který slouží jako jedna z možností budoucího skladování vodíku. Praktická část zahrnuje přípravu hydridu na bázi MgFe, jeho strukturní rozbor a analýzu absorbovaného vodíku. Dosažené výsledky byly srovnány s již dříve připraveným a analyzovaným hydridem na bázi MgNi. | cs |
dc.description.abstract | The issue of this work is focused on hydrogen as an alternative fuel for cars. At the beginning of the thesis, hydrogen is introduced as a candidate for a suitable replacement of currently used fossil fuels. Subsequently, thesis figures out the production, storage and application possibilities in transportation. There is analysis of options how hydrogen could be utilized in cars and their practical advantages and disadvantages.
Content of the experimental part is focused on metal hydride, which serves as one of the options for future hydrogen storage. The practical part includes the preparation of MgFe -based hydride, structural analysis and hydrogen amount analysis. The measured results are compared with the MgNi-based hydride prepared and analysed in previous study. | en |
dc.format.extent | 3323831 bytes | cs |
dc.format.mimetype | application/pdf | cs |
dc.language.iso | cs | cs |
dc.publisher | Vysoká škola báňská - Technická univerzita Ostrava | cs |
dc.subject | Vodík, fosilní paliva, výroba vodíku, skladování vodíku, kovové hydridy, Mg slitiny pro skladování vodíku | cs |
dc.subject | Hydrogen, fossil fuels, hydrogen production, hydrogen storage, metal hydrides, Mg – based hydrogen storage alloys | en |
dc.title | Vodík jako alternativní zdroj energie pro pohon automobilů: současný stav a perspektivy | cs |
dc.title.alternative | Hydrogen as alternate source of energy for automotive driving: current state and perspectives | en |
dc.type | Bakalářská práce | cs |
dc.contributor.referee | Štěpán, Petr | cs |
dc.date.accepted | 2013-06-12 | cs |
dc.thesis.degree-name | Bc. | cs |
dc.thesis.degree-level | Bakalářský studijní program | cs |
dc.thesis.degree-grantor | Vysoká škola báňská - Technická univerzita Ostrava. Fakulta metalurgie a materiálového inženýrství | cs |
dc.description.department | 632 - Katedra materiálů a technologií pro automobily | cs |
dc.thesis.degree-program | Materiálové inženýrství | cs |
dc.thesis.degree-branch | Materiály a technologie pro automobilový průmysl | cs |
dc.description.result | výborně | cs |
dc.identifier.sender | S2736 | cs |
dc.identifier.thesis | PET0055_FMMI_B3923_3911R034_2013 | |
dc.rights.access | openAccess | |