dc.contributor.advisor | Učeň, Oldřich | cs |
dc.contributor.author | Mazúrek, Petr | cs |
dc.date.accessioned | 2013-06-26T11:23:41Z | |
dc.date.available | 2013-06-26T11:23:41Z | |
dc.date.issued | 2013 | cs |
dc.identifier.other | OSD002 | cs |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/10084/99571 | |
dc.description | Import 26/06/2013 | cs |
dc.description.abstract | Diplomová práce po úvodní části, která přehledně uvádí všechny používané způsoby měření množství paliva na letounu, analyzuje optimální umístění vysílačů palivoměru v integrovaném křídle z pohledu chyby měření při daných podmínkách vzletu, přistání a horizontálního letu. V rámci práce je s využitím 3D návrhových systémů přesně stanoven využitelný objem křídla pro letecké palivo a provedena simulace výšky hladiny při podélném náklonu letounu. Vzhledem k tomu, že palivová nádrž integrovaná do křídla letounu doplňuje stávající pryžové a okrajové nádrže, je při vlastní konstrukci vysílačů palivoměru a jejich uchycení snaha o využití již sériově vyráběných částí a podsestav. Výsledky práce jsou přímo využitelné v rámci projektu výzkumu a vývoje, který je řešen v zadávající společnosti. | cs |
dc.description.abstract | After the introduction, which clearly indicates all used methods of measuring the amount of fuel in the airplane, the thesis analyzes optimal positioning of fuel transmitters inside the integrated wing from the measurement error point of view in specific conditions like takeoff, landing and horizontal flight. By using 3D design systems it is specified the amount of usable fuel for aircraft wings and the fuel level during the longitudinal tilt of an airplane is simulated. The modern fuel tank is integrated into the aircraft wing which complements the existing rubber and marginal fuel tanks – during the design and construction of a new fuel transmitter the effort is focused on using already mass-produced parts and subassemblies. The results of this thesis can be directly applicable in the research and development project, which is solved in the contracting company. | en |
dc.format.extent | 7439973 bytes | cs |
dc.format.mimetype | application/pdf | cs |
dc.language.iso | cs | cs |
dc.publisher | Vysoká škola báňská - Technická univerzita Ostrava | cs |
dc.subject | Palivoměr, integrované křídlo, kapacitní vysílač, měření množství paliva, podélný náklon letounu, 3D simulace výšky hladiny, uchycení vysílače palivoměru, letecké palivo, permitivita prostředí, aproximace metodou nejmenších čtverců, chyba měření. | cs |
dc.subject | Fuel gauge, integrated wing, capacitive transmitter, measured amount of fuel, longitudinal tilt of the airplane, 3D simulation of fuel level, attaching of fuel transmitters, aviation fuel, permittivity, least squares approximation method, measurement error. | en |
dc.title | Konstrukční návrh vysílačů palivoměrů v integrovaném křídle letounu | cs |
dc.title.alternative | Design of Fuel Transmitters in Integrated Aircraft Wing | en |
dc.type | Diplomová práce | cs |
dc.contributor.referee | Pustějovský, Vladimír | cs |
dc.date.accepted | 2013-06-10 | cs |
dc.thesis.degree-name | Ing. | cs |
dc.thesis.degree-level | Magisterský studijní program | cs |
dc.thesis.degree-grantor | Vysoká škola báňská - Technická univerzita Ostrava. Fakulta strojní | cs |
dc.description.department | 340 - Katedra výrobních strojů a konstruování | cs |
dc.thesis.degree-program | Strojní inženýrství | cs |
dc.thesis.degree-branch | Konstrukční a procesní inženýrství | cs |
dc.description.result | výborně | cs |
dc.identifier.sender | S2723 | cs |
dc.identifier.thesis | MAZ144_FS_N2301_3909T001_20_2013 | |
dc.rights.access | openAccess | |