dc.contributor.advisor | Richtář, Michal | cs |
dc.contributor.author | Kaplan, Petr | cs |
dc.date.accessioned | 2013-06-26T11:23:56Z | |
dc.date.available | 2013-06-26T11:23:56Z | |
dc.date.issued | 2013 | cs |
dc.identifier.other | OSD002 | cs |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/10084/99604 | |
dc.description | Import 26/06/2013 | cs |
dc.description.abstract | Tato diplomová práce se zabývá problematikou začlenění elektrobusů do MHD. V úvodu práce jsou zmíněny důvody začlenění elektrobusů do provozu, homologace elektromobilů, jejich bezpečnost, popis elektrobusů SOR EBN a základních komponentů použitých v pohonné soustavě elektrobusů. Následují výpočty spolehlivosti provozu elektrobusů, jejich zhodnocení a popis údržby těchto elektrobusů. V kapitole Nabíjení a nabíjecí stanice je řešena problematika nabíjení trakčních akumulátorů, dojezdy elektrobusů, rekuperace kinetické energie a pokles kapacity akumulátorů. Dále je uvedeno několik průběhů zatížení elektrické sítě při různých režimech nabíjení elektrobusů a statistickým testem ověřen vliv těchto odlišných nabíjecích režimů na provozní hodnoty těchto elektrobusů. V závěru práce jsou uvedeny některé návrhy a doporučení problematiky provozu elektrobusů. | cs |
dc.description.abstract | This thesis deals with the integration of the electrobuses to a city public transportation. The introduction mentions the reasons for electrobuses integration into the service, certification of electric vehicles, their safety, description of the SOR EBN electrobuses and basic components used in the electrobuses power system. Then follow reliability calculations of the electrobuses, their evaluation and description of the electrobuses maintenance. In Charging and charging station chapter is solved charging the traction batteries issue and the electrobus range, energy regeneration and a decrease in battery capacity. Then there are indicated few runnings of electrical network load within different modes of the electrobus charging a statistical test verified the effect of these different charging modes on operating values of these electrobuses. The thesis concludes with some suggestions and recommendations for the electrobus operation issue. | en |
dc.format.extent | 5775856 bytes | cs |
dc.format.mimetype | application/pdf | cs |
dc.language.iso | cs | cs |
dc.publisher | Vysoká škola báňská - Technická univerzita Ostrava | cs |
dc.subject | elektrobus | cs |
dc.subject | trakční akumulátory | cs |
dc.subject | dynamika pohybu vozidla | cs |
dc.subject | spolehlivost | cs |
dc.subject | údržba | cs |
dc.subject | nabíjení | cs |
dc.subject | nabíjecí stanice | cs |
dc.subject | electrobus | en |
dc.subject | traction batteries | en |
dc.subject | vehicle movement dynamics | en |
dc.subject | reliability | en |
dc.subject | maintenance | en |
dc.subject | charging | en |
dc.subject | charging station | en |
dc.title | Problematika začlenění elektrobusů do MHD | cs |
dc.title.alternative | Problematic of Electrobus Implementation in Urban Transport System | en |
dc.type | Diplomová práce | cs |
dc.contributor.referee | Borovec, Karel | cs |
dc.date.accepted | 2013-06-13 | cs |
dc.thesis.degree-name | Ing. | cs |
dc.thesis.degree-level | Magisterský studijní program | cs |
dc.thesis.degree-grantor | Vysoká škola báňská - Technická univerzita Ostrava. Fakulta strojní | cs |
dc.description.department | 342 - Institut dopravy | cs |
dc.thesis.degree-program | Strojní inženýrství | cs |
dc.thesis.degree-branch | Dopravní technika a technologie | cs |
dc.description.result | výborně | cs |
dc.identifier.sender | S2723 | cs |
dc.identifier.thesis | KAP112_FS_N2301_2301T003_20_2013 | |
dc.rights.access | openAccess | |