dc.contributor.advisor | Smrž, Vladimír | cs |
dc.contributor.author | Tomášek, Petr | cs |
dc.date.accessioned | 2013-06-26T11:24:00Z | |
dc.date.available | 2013-06-26T11:24:00Z | |
dc.date.issued | 2013 | cs |
dc.identifier.other | OSD002 | cs |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/10084/99615 | |
dc.description | Import 26/06/2013 | cs |
dc.description.abstract | Tato diplomová práce se zaobírá vlivem únavy na výkonnost dvoučlenných posádek dopravních letadel. Prostřednictvím rozboru lidského činitele a únavy pilotů se snaží ukázat jejich vliv na bezpečnost leteckého provozu. Dále se zaobírá reálným pokusem na letovém simulátoru navrženým na základě teoretických poznatků o únavě. V praktické části je navržena metodika těchto experimentů, jejich provedení a vyhodnocení dosažených výsledků. Závěrem je ukázán rizikový faktor únavy zvýšením pravděpodobnosti vzniku chyb. | cs |
dc.description.abstract | The aim of this master’s thesis is an effect of the fatigue on o two-men flight crew performance. By studying human factor and pilot’s fatigue is trying to show their impact on air operations safety. Also deals with real experiment using flight simulator, which was designed on the basis of fatigue theoretical knowledge. Methodology, execution and evaluation of these experiments is described in practical part of this thesis. Finally, it is shown a risk factor of the fatigue by increasing the likelihood of errors. | en |
dc.format.extent | 3392950 bytes | cs |
dc.format.mimetype | application/pdf | cs |
dc.language.iso | cs | cs |
dc.publisher | Vysoká škola báňská - Technická univerzita Ostrava | cs |
dc.subject | únava, frms, simulátor, letové posádky, metodika, lidský činitel, experiment | cs |
dc.subject | fatigue, frms, simulator, flight crew, methodology, human factor, experiment | en |
dc.title | Vliv únavy na výkonost dvoučlenných letových posádek | cs |
dc.title.alternative | Effect of Fatigue on Two-Men Flight Crew Performance | en |
dc.type | Diplomová práce | cs |
dc.contributor.referee | Červinka, Michal | cs |
dc.date.accepted | 2013-06-13 | cs |
dc.thesis.degree-name | Ing. | cs |
dc.thesis.degree-level | Magisterský studijní program | cs |
dc.thesis.degree-grantor | Vysoká škola báňská - Technická univerzita Ostrava. Fakulta strojní | cs |
dc.description.department | 342 - Institut dopravy | cs |
dc.thesis.degree-program | Strojní inženýrství | cs |
dc.thesis.degree-branch | Dopravní technika a technologie | cs |
dc.description.result | výborně | cs |
dc.identifier.sender | S2723 | cs |
dc.identifier.thesis | TOM671_FS_N2301_2301T003_40_2013 | |
dc.rights.access | openAccess | |