dc.contributor.advisor | Rojíček, Jaroslav | cs |
dc.contributor.author | Halák, Miloslav | cs |
dc.date.accessioned | 2013-06-26T11:24:39Z | |
dc.date.available | 2013-06-26T11:24:39Z | |
dc.date.issued | 2013 | cs |
dc.identifier.other | OSD002 | cs |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/10084/99717 | |
dc.description | Import 26/06/2013 | cs |
dc.description.abstract | Bakalářská práce se zabývá řešením napěťového stavu spalovací komory leteckého motoru. V úvodu jsou ukázány některé aplikace vícevrstvých materiálů v praxi. Na konci je ukázána také spalovací komora, která je předmětem práce.
Nejprve je na jednoduchém verifikačním příkladu jednoduchého nosníku odvozen a popsán postup řešení vícevrstvého materiálu. V práci je vždy nejprve odvozen dvouvrstvý materiál a pak stejným způsobem i třívrstvý materiál. Spalovací komora je řešena zjednodušeně jako válcová nádoba (dvouvrstvý a následně třívrstvý materiál). Řešení je provedeno analyticky pomocí teorie silnostěnných nádob, teorie tenkostěnných nádob (v programu Mathcad 14.0) a numericky metodou konečných prvků (v programu MSC Patran 2012.2). Výsledky jsou porovnány. V závěrečné části práce je k silovým účinkům přidána ještě teplota. | cs |
dc.description.abstract | This thesis follows up the solution of the combustion chamber of air motor. In the introduction some applications of multilayer materials are shown in practice. Finally, it is also shown the combustion chamber, which is the subject of the work.
First, on simple verification example of a simple beam, there is derived and described the procedure of solution of multi-layer material. In the task is always derived layer material first and then in the same way, three-layer material. The combustion chamber is simply designed as a cylindrical vessel (dual-layer and three-layer material subsequently). The solution is performed analytically using the theory of thick-walled vessels, the theory of thin-walled vessels (in the Mathcad 14.0) and numerically by finite element method (in the MSC Patran 2012.2). Results are compared. In the final part is also temperature added to force effects. | en |
dc.format.extent | 2954115 bytes | cs |
dc.format.mimetype | application/pdf | cs |
dc.language.iso | cs | cs |
dc.publisher | Vysoká škola báňská - Technická univerzita Ostrava | cs |
dc.subject | verifikační příklad | cs |
dc.subject | spalovací komora | cs |
dc.subject | dvouvrstvý materiál | cs |
dc.subject | třívrstvý materiál | cs |
dc.subject | analytické řešení | cs |
dc.subject | numerické řešení | cs |
dc.subject | tenkostěnná teorie | cs |
dc.subject | tlustostěnná teorie | cs |
dc.subject | verification example | en |
dc.subject | combustion chamber | en |
dc.subject | layer material | en |
dc.subject | three-layer material | en |
dc.subject | analytical solutions | en |
dc.subject | numerical solution | en |
dc.subject | thin theory | en |
dc.subject | thick-theory | en |
dc.title | Napěťově-deformační analýza dvou (více) vrstvého materiálu | cs |
dc.title.alternative | Stress-strain Analysis of Two-layer (Multilayer) Material | en |
dc.type | Bakalářská práce | cs |
dc.contributor.referee | Václavek, Leo | cs |
dc.date.accepted | 2013-06-06 | cs |
dc.thesis.degree-name | Bc. | cs |
dc.thesis.degree-level | Bakalářský studijní program | cs |
dc.thesis.degree-grantor | Vysoká škola báňská - Technická univerzita Ostrava. Fakulta strojní | cs |
dc.description.department | 339 - Katedra pružnosti a pevnosti | cs |
dc.contributor.consultant | Tošovský, Jiří | cs |
dc.thesis.degree-program | Strojírenství | cs |
dc.thesis.degree-branch | Aplikovaná mechanika | cs |
dc.description.result | velmi dobře | cs |
dc.identifier.sender | S2723 | cs |
dc.identifier.thesis | HAL0051_FS_B2341_3901R003_2013 | |
dc.rights.access | openAccess | |