Communities in DSpace
Select a community to browse its collections.
Recent Submissions
Item type: Item , Annual report on the activities of VSB-TUO for the year 2024: Main Section(VŠB – Technická univerzita Ostrava, 2025) Ivan, Igor; Komínková, ŠtěpánkaThe year 2024 was marked by a continued interest in studying at the VSB – Technical University of Ostrava and a further development of the educational offer. The University continued to strengthen its attractiveness for both new applicants and current students. The optimisation of the study programmes continued, with an emphasis on their modernisation and the employability of graduates. Support for students with specific needs, the development of preparatory courses and consistent monitoring of the teaching quality also played an important role. The employability of graduates remains one of the key indicators of the quality of university education. The VSB – Technical University of Ostrava has been long cooperating with industry and purposefully developing tools to integrate practical experience into students’ education. High-quality education at the faculties, the services of the Career Centre, the career portal, mentoring, the Career+ fair and the ALUMNI graduate network are integral parts of the support system. In 2024, a new Partnership Programme was launched, formalising cooperation with employers on three levels. The University also continues to monitor the career paths of its graduates through studies and questionnaire surveys.Item type: Item , Výroční zpráva o činnosti VŠB-TUO za rok 2024: Hlavní část, tabulková příloha, textová příloha(VŠB – Technická univerzita Ostrava, 2025) Ivan, Igor; Komínková, ŠtěpánkaRok 2024 byl ve znamení pokračujícího zájmu o studium na VŠB – Technické univerzitě Ostrava a dalšího rozvoje vzdělávací nabídky. Univerzita nadále posilovala svou atraktivitu jak pro nové uchazeče, tak pro současné studenty. Pokračovala optimalizace studijních programů s důrazem na jejich modernizaci a profesní uplatnitelnost absolventů. Důležitou roli sehrála také podpora studentů se specifickými potřebami, rozvoj přípravných kurzů a důsledné sledování kvality výuky. Výsledky potvrzují, že univerzita dokáže flexibilně reagovat na měnící se požadavky trhu práce. Uplatnitelnost absolventů zůstává jedním z klíčových ukazatelů kvality vysokoškolského vzdělávání. VŠB – Technická univerzita Ostrava dlouhodobě spolupracuje s aplikační sférou a cíleně rozvíjí nástroje, které propojují studenty s praxí již během studia. Kvalitní vzdělávání na fakultách, služby Kariérního centra, kariérní portál, mentoring, veletrh kariéra+ či absolventská síť ALUMNI patří mezi pevné součásti systému podpory. V roce 2024 byl navíc spuštěn nový Partnerský program, který formalizuje spolupráci se zaměstnavateli ve třech úrovních. Univerzita také nadále sleduje kariérní dráhy svých absolventů prostřednictvím studií a dotazníkových šetření.Item type: Item , KnihOběžník 10/2025 : Zpravodaj Ústřední knihovny VŠB-TUO(Ústřední knihovna Vysoké školy báňské – Technické univerzity Ostrava, 2025) Tvrdá, Martina; Suráková, MartinaItem type: Item , Setkání vysokoškolských pracovišť v rámci konference Trendy v biomedicínském inženýrství 2025 a řešitelů projektu LERCO(Vysoká škola báňská - Technická univerzita Ostrava, 2025) kolektiv autorů; Penhaker, Marek; Augustynek, MartinKonference je zaměřena na diskuzi aktuálních trendů ve vývoji vědy, výzkumu a výuky v oblasti biomedicínského inženýrství v České a Slovenské republice. Navazuje na dlouhodobou tradici pravidelných setkávání, která se konají ve dvouletém cyklu a představují jedinečnou příležitost pro sdílení zkušeností a poznatků mezi pedagogickými i vědeckými pracovníky oboru. Hlavním cílem letošního ročníku je propojit řešitelské týmy s potenciálními uživateli výsledků projektu LERCO a vytvořit platformu pro odbornou diskuzi mezi výzkumnými institucemi a aplikační sférou. Konference tak podporuje nejen výměnu vědeckých informací, ale i vznik nových spoluprací, které mohou přispět k rychlejšímu přenosu poznatků do praxe a k rozvoji biomedicínského inženýrství v širším kontextu.Item type: Item , Gender Differnces in Enterpreneurship in Emerging Market and Developing Economics (EMDEs)(2025) Johnson Filipová, Lenka