dc.contributor.advisor | Navrátil, Boris | cs |
dc.contributor.author | Hrdinová, Petra | cs |
dc.date.accessioned | 2013-10-20T17:32:53Z | |
dc.date.available | 2013-10-20T17:32:53Z | |
dc.date.issued | 2013 | cs |
dc.identifier.other | OSD002 | cs |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/10084/100713 | |
dc.description | Import 21/10/2013 | cs |
dc.description.abstract | Diplomová práce je zaměřena na vzdělávací politiku Evropské unie. Vzdělávací politika si prošla svým vývojem v čase . K dosažení vytyčených cílů používá různých nástrojů a strategií (např. Boloňský proces, Lisabonská strategie, Evropa 2020, Evropský rok…). V teoretické části si dále charakterizujeme vzdělávací programy v období 2000 - 2006 (toto období bude popsáno nejpodrobněji, jelikož většina programů z tohoto období byla zachována i pro období následující), období 2007 - 2013 a období 2014 – 2020 (v tomto období dojde ke sloučení vzdělávacích programů do jednoho – Erasmus for All). Mezi tyto vzdělávací programy patří: Sokrates, Erasmus, Gruntvig…Práce se zaměřuje se na tři složky vzdělávacího systému: formální vzdělávání, neformální vzdělávání a informální vzdělávání. Blíže se zaměříme na složku neformálního vzdělávání a vymezíme si pojem měkké kompetence. Stárnutí populace souvisí také s růstem významu celoživotního učení a Evropská unie se proto stále více zaměřuje na vzdělávání dospělých.
V části praktické bude analyzována práce občanského sdružení Hodina H. Nejprve si charakterizujeme neziskové organizace , pojem dobrovolnictví a Evropská dobrovolná služba. Pro účel této práce byl vypracován dotazník, který byl určen dobrovolníkům, kteří spolupracovali s Hodinou H během výkonu jejich Evropské dobrovolné služby. K vyhodnocení nasbíraných dat bylo využito metody grafického znázornění, dedukce a komparace. Cílem této práce je upozornit na možnosti formálního i neformálního vzdělávání v současné Evropské unii. | cs |
dc.description.abstract | The thesis is focused on the educational policy of the European Union. Educational policy has evolved over time. To achieve these goals using a variety of tools and strategies (eg the Bologna process, the Lisbon strategy, Europe 2020, European Year ...). In the theoretical section, we further characterize the educational programs in the period 2000 - 2006 (this period will be described in much detail, since most programs of this period were maintained for the following period), the period 2007-2013 and the period 2014-2020 (in this period will merge educational programs into one - Erasmus for All). These educational programs include: Socrates, Erasmus, Grundtvig ... The work focuses on three aspects of the education system: formal education, non-formal education and informal education. Closer to focus on non-formal education component and define the concept of soft competence. Population aging is also associated with the increasing importance of lifelong learning. The European Union is therefore increasingly focused on adult education. The practical part will analyze the work of the non-governmental organization Hodina H. First, we characterize the non-profit organization, the concept of volunteering and the European Voluntary Service. For the purpose of this work, a questionnaire was prepared, which was designed for volunteers who have worked with Hodina H during the performance of their European Voluntary Service. To evaluate the collected data methods of graphic representation, reasoning and comparison were used. The aim of this paper is to draw attention to formal and non-formal education in today's European Union. | en |
dc.format.extent | 1615818 bytes | cs |
dc.format.mimetype | application/pdf | cs |
dc.language.iso | cs | cs |
dc.publisher | Vysoká škola báňská - Technická univerzita Ostrava | cs |
dc.subject | Vzdělávání v Evropské unii | cs |
dc.subject | vzdělávací programy | cs |
dc.subject | vzdělávání formální, neformální a informální | cs |
dc.subject | Boloňský proce | cs |
dc.subject | Lisabonská strategie | cs |
dc.subject | Evropa 2020 | cs |
dc.subject | Mládež v akci | cs |
dc.subject | neziskové organizace | cs |
dc.subject | měkké kompetence | cs |
dc.subject | dobrovolnictví | cs |
dc.subject | Program celoživotního učení | cs |
dc.subject | Evropská dobrovolná služba | cs |
dc.subject | občanské sdružení Hodina H | cs |
dc.subject | dotazník | cs |
dc.subject | Education in the European Union | en |
dc.subject | educational programs, formal education, non-formal and informal | en |
dc.subject | Bologna processes | en |
dc.subject | Lisbon strategy, Europe 2020, Youth in Action, Lifelong Learning Programme, a non-profit organization | en |
dc.subject | soft skills, the European voluntary service, non-governmental organization Hodina H | en |
dc.subject | questionnaire. | en |
dc.title | Současná vzdělávací politika Evropské unie | cs |
dc.title.alternative | Current Education Policy of the European Union | en |
dc.type | Diplomová práce | cs |
dc.contributor.referee | Maciá, Iva | cs |
dc.date.accepted | 2013-06-03 | cs |
dc.thesis.degree-name | Ing. | cs |
dc.thesis.degree-level | Magisterský studijní program | cs |
dc.thesis.degree-grantor | Vysoká škola báňská - Technická univerzita Ostrava. Ekonomická fakulta | cs |
dc.description.department | 120 - Katedra evropské integrace | cs |
dc.thesis.degree-program | Hospodářská politika a správa | cs |
dc.thesis.degree-branch | Eurospráva | cs |
dc.description.result | velmi dobře | cs |
dc.identifier.sender | S2751 | cs |
dc.identifier.thesis | HRD087_EKF_N6202_6210T004_00_2013 | |
dc.rights.access | openAccess | |