Zobrazit minimální záznam

dc.contributor.advisorNavrátil, Boriscs
dc.contributor.authorHrdinová, Petracs
dc.date.accessioned2013-10-20T17:32:53Z
dc.date.available2013-10-20T17:32:53Z
dc.date.issued2013cs
dc.identifier.otherOSD002cs
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10084/100713
dc.descriptionImport 21/10/2013cs
dc.description.abstractDiplomová práce je zaměřena na vzdělávací politiku Evropské unie. Vzdělávací politika si prošla svým vývojem v čase . K dosažení vytyčených cílů používá různých nástrojů a strategií (např. Boloňský proces, Lisabonská strategie, Evropa 2020, Evropský rok…). V teoretické části si dále charakterizujeme vzdělávací programy v období 2000 - 2006 (toto období bude popsáno nejpodrobněji, jelikož většina programů z tohoto období byla zachována i pro období následující), období 2007 - 2013 a období 2014 – 2020 (v tomto období dojde ke sloučení vzdělávacích programů do jednoho – Erasmus for All). Mezi tyto vzdělávací programy patří: Sokrates, Erasmus, Gruntvig…Práce se zaměřuje se na tři složky vzdělávacího systému: formální vzdělávání, neformální vzdělávání a informální vzdělávání. Blíže se zaměříme na složku neformálního vzdělávání a vymezíme si pojem měkké kompetence. Stárnutí populace souvisí také s růstem významu celoživotního učení a Evropská unie se proto stále více zaměřuje na vzdělávání dospělých. V části praktické bude analyzována práce občanského sdružení Hodina H. Nejprve si charakterizujeme neziskové organizace , pojem dobrovolnictví a Evropská dobrovolná služba. Pro účel této práce byl vypracován dotazník, který byl určen dobrovolníkům, kteří spolupracovali s Hodinou H během výkonu jejich Evropské dobrovolné služby. K vyhodnocení nasbíraných dat bylo využito metody grafického znázornění, dedukce a komparace. Cílem této práce je upozornit na možnosti formálního i neformálního vzdělávání v současné Evropské unii.cs
dc.description.abstractThe thesis is focused on the educational policy of the European Union. Educational policy has evolved over time. To achieve these goals using a variety of tools and strategies (eg the Bologna process, the Lisbon strategy, Europe 2020, European Year ...). In the theoretical section, we further characterize the educational programs in the period 2000 - 2006 (this period will be described in much detail, since most programs of this period were maintained for the following period), the period 2007-2013 and the period 2014-2020 (in this period will merge educational programs into one - Erasmus for All). These educational programs include: Socrates, Erasmus, Grundtvig ... The work focuses on three aspects of the education system: formal education, non-formal education and informal education. Closer to focus on non-formal education component and define the concept of soft competence. Population aging is also associated with the increasing importance of lifelong learning. The European Union is therefore increasingly focused on adult education. The practical part will analyze the work of the non-governmental organization Hodina H. First, we characterize the non-profit organization, the concept of volunteering and the European Voluntary Service. For the purpose of this work, a questionnaire was prepared, which was designed for volunteers who have worked with Hodina H during the performance of their European Voluntary Service. To evaluate the collected data methods of graphic representation, reasoning and comparison were used. The aim of this paper is to draw attention to formal and non-formal education in today's European Union.en
dc.format.extent1615818 bytescs
dc.format.mimetypeapplication/pdfcs
dc.language.isocscs
dc.publisherVysoká škola báňská - Technická univerzita Ostravacs
dc.subjectVzdělávání v Evropské uniics
dc.subjectvzdělávací programycs
dc.subjectvzdělávání formální, neformální a informálnícs
dc.subjectBoloňský procecs
dc.subjectLisabonská strategiecs
dc.subjectEvropa 2020cs
dc.subjectMládež v akcics
dc.subjectneziskové organizacecs
dc.subjectměkké kompetencecs
dc.subjectdobrovolnictvícs
dc.subjectProgram celoživotního učenícs
dc.subjectEvropská dobrovolná službacs
dc.subjectobčanské sdružení Hodina Hcs
dc.subjectdotazníkcs
dc.subjectEducation in the European Unionen
dc.subjecteducational programs, formal education, non-formal and informalen
dc.subjectBologna processesen
dc.subjectLisbon strategy, Europe 2020, Youth in Action, Lifelong Learning Programme, a non-profit organizationen
dc.subjectsoft skills, the European voluntary service, non-governmental organization Hodina Hen
dc.subjectquestionnaire.en
dc.titleSoučasná vzdělávací politika Evropské uniecs
dc.title.alternativeCurrent Education Policy of the European Unionen
dc.typeDiplomová prácecs
dc.contributor.refereeMaciá, Ivacs
dc.date.accepted2013-06-03cs
dc.thesis.degree-nameIng.cs
dc.thesis.degree-levelMagisterský studijní programcs
dc.thesis.degree-grantorVysoká škola báňská - Technická univerzita Ostrava. Ekonomická fakultacs
dc.description.department120 - Katedra evropské integracecs
dc.thesis.degree-programHospodářská politika a správacs
dc.thesis.degree-branchEurosprávacs
dc.description.resultvelmi dobřecs
dc.identifier.senderS2751cs
dc.identifier.thesisHRD087_EKF_N6202_6210T004_00_2013
dc.rights.accessopenAccess


Soubory tohoto záznamu

Tento záznam se objevuje v následujících kolekcích

Zobrazit minimální záznam