Show simple item record

dc.contributor.advisorPeterková, Jindracs
dc.contributor.authorBěhalová, Gabrielacs
dc.date.accessioned2013-10-20T17:33:17Z
dc.date.available2013-10-20T17:33:17Z
dc.date.issued2013cs
dc.identifier.otherOSD002cs
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10084/100749
dc.descriptionImport 21/10/2013cs
dc.description.abstractCílem diplomové práce je zhodnocení podnikatelského potenciálu kosmetické firmy. Jedná se o kosmetickou firmu mající charakter transnacionální společnosti, která působí ve více než třiceti zemích světa. Pro zhodnocení konkurenceschopnosti firmy bude využita SWOT analýza, vybrané ukazatelé finanční analýzy a diagnostická metoda GM-TREND. Zároveň u finanční analýzy bude provedeno srovnání s konkurenční firmou. Na základě následných zjištění budou učiněny příslušné návrhy a doporučení. V práci jsou vymezeny základní definice a pojmy nezbytné k popsání a sestavení metod. Provádí se detailní popis jednotlivých metod pro určení a diagnózu podnikatelského potenciálu. Za stěžejní část se považuje sestavení a vysvětlení metodických kroků metod pro zhodnocení podnikatelského potenciálu. Dále provedení finanční analýza podniku a monitoring podnikatelského prostředí. V předposlední kapitole diplomové práce se rekapitulují výsledky analýz a popisuje celková diagnostika podniku z hlediska jejího potenciálu.cs
dc.description.abstractThe main aim of this thesis is to evaluate the business potential of the company which produce cosmetics. The company has the character of a transnational company that operates in more than thirty countries around the world. After evaluation of the competitiveness of the company will be used SWOT analysis, selected indicators of financial analysis and diagnostic tool GM-TREND. At the same time the financial analysis will be compared with competitors. The appropriate suggestions and recommendations will be made according to the subsequent findings. The diploma thesis shows the basic definitions and concepts which are necessary for describing and assembling of methods. In the diploma thesis there is also made detailed description of the methods for the identification and diagnosis of business potential. The most important part is the composition and explanation of methodical steps of methods to evaluate the business potential. Another very crucial part is a financial analysis of the company and monitoring of the business environment. In the penultimate chapter of the thesis the results of the analysis are summarized and it describes the overall diagnostics of the company from view of its potential.en
dc.format.extent2013929 bytescs
dc.format.mimetypeapplication/pdfcs
dc.language.isocscs
dc.publisherVysoká škola báňská - Technická univerzita Ostravacs
dc.subjectPodnik Potenciál Podnikání Analýza konkurenceschopnostcs
dc.subjectCompany Potential Business Analysis Competitivenessen
dc.titleZhodnocení podnikatelského potenciálu kosmetické firmycs
dc.title.alternativeThe Evaluation of Business Potential of a Cosmetic Companyen
dc.typeDiplomová prácecs
dc.contributor.refereeUrbášek, Jiřícs
dc.date.accepted2013-05-29cs
dc.thesis.degree-nameIng.cs
dc.thesis.degree-levelMagisterský studijní programcs
dc.thesis.degree-grantorVysoká škola báňská - Technická univerzita Ostrava. Ekonomická fakultacs
dc.description.department152 - Katedra podnikohospodářskács
dc.thesis.degree-programEkonomika a managementcs
dc.thesis.degree-branchEkonomika podnikucs
dc.description.resultvelmi dobřecs
dc.identifier.senderS2751cs
dc.identifier.thesisBEH027_EKF_N6208_6208T020_00_2013
dc.rights.accessopenAccess


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record