dc.contributor.advisor | Bláha, Jiří | cs |
dc.contributor.author | Rumpová, Lenka | cs |
dc.date.accessioned | 2014-08-05T09:22:23Z | |
dc.date.available | 2014-08-05T09:22:23Z | |
dc.date.issued | 2014 | cs |
dc.identifier.other | OSD002 | cs |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/10084/102002 | |
dc.description | Import 05/08/2014 | cs |
dc.description.abstract | Diplomová práce je zaměřena na vzdělávání zaměstnanců ve společnosti Teplotechna Ostrava, a. s. Jejím cílem je provést analýzu systému vzdělávání zaměstnanců ve společnosti, to znamená popsat výchozí systém vzdělávání zaměstnanců, zjistit trendy v proškolených hodinách v kategorii dělník, v kategorii technicko-hospodářský pracovník a v nákladech na školení a na zjištěné problémy reagovat dotazníkovým šetřením. Na základě provedené analýzy zhodnotit současný stav vzdělávání v uvedené společnosti a doporučit konkrétní návrhy, jejichž implementace by mohla být pro společnost přínosem.
Práce je rozdělena na dvě hlavní části, na část teoretickou a aplikační. V části teoretické jsou popsány teoretické přístupy ke vzdělávání v organizaci a metody analýzy vzdělávání. V aplikační části práce je nejprve charakterizována společnost, poté jsou zpracovány přístupy a metody k řešení zkoumané problematiky. Další podkapitoly jsou věnovány samotné analýze a interpretaci výsledků. Nejprve je popsán stávající systém vzdělávání ve vybrané společnosti, dále je zjišťován trend časových řad výše uvedených údajů. Pro závěrečnou část je použita metoda analýzy dat z dotazníkového šetření včetně testování závislostí mezi vybranými otázkami v dotazníku, ve kterém se technicko-hospodářští pracovníci vyjádřili k nastavenému systému vzdělávání.
V poslední kapitole jsou shrnuty výsledky analýzy a je zhodnocen současný stav vzdělávání ve společnosti. Na základě zjištěných dílčích rezerv jsou doporučena konkrétní opatření. Podané návrhy by mohly poskytnout podnět ke zkvalitnění procesů spojených se vzděláváním zaměstnanců a jejich zavedení do praxe by mohlo zvýšit jak prosperitu firmy, tak spokojenost zaměstnanců v práci. | cs |
dc.description.abstract | This diploma thesis is focused on the staff education in the Teplotechna Ostrava, a. s company in order to carry out the educational system for the staff education in the above company, i.e. to describe the starting situation of the staff education, to find out the trends in training hours in job titles workman and TOS (technical/office staff) and in training costs – and to respond to the established facts with a questionnaire survey. Based on the performed analysis the actual state of the company education is evaluated and particular proposals recommended, of which the implementation could be of beneficial effect for the above company.
The thesis is divided into two main parts: the theoretic and user-oriented ones. In the theoretic part the theoretic educational approaches in the organisation and the methods of educational analysis are described. In the user-oriented part at first the company itself is characterized, and afterwards both approaches and methods to solve the surveyed problems are elaborated. The following sub-paragraphs are assigned to the analysis itself and the result presentation. First the actual educational system in the selected company is described, afterwards the time line trends of the above data are investigated. In the closing part the data analysis method from the questionnaire survey is applied, including the relation between selected questions in which the technical/office staff expressed their opinion of the set-up educational system.
The last paragraph aggregates the analysis results und evaluates the actual state of the education in the company. Based on the positive part reserves the particular steps are recommended. The presented proposals could provide incentive for upgrading of the processes connected with the staff education, and their implementation into practice can increase both company prosperity and work contentment of the employees. | en |
dc.format.extent | 5096342 bytes | cs |
dc.format.mimetype | application/pdf | cs |
dc.language.iso | cs | cs |
dc.publisher | Vysoká škola báňská - Technická univerzita Ostrava | cs |
dc.subject | Vzdělávání | cs |
dc.subject | strategický přístup ke vzdělávání | cs |
dc.subject | kompetenční přístup ke vzdělávání | cs |
dc.subject | učící se organizace | cs |
dc.subject | proces vzdělávání | cs |
dc.subject | identifikace a analýza vzdělávacích potřeb | cs |
dc.subject | plánování vzdělávacích potřeb | cs |
dc.subject | formy a metody vzdělávání | cs |
dc.subject | realizace vzdělávání | cs |
dc.subject | hodnocení vzdělávání | cs |
dc.subject | Education | en |
dc.subject | Strategic approach to education | en |
dc.subject | concurrent approach to education | en |
dc.subject | Learning organisation | en |
dc.subject | Educational process | en |
dc.subject | Identification and analysis of educational demands | en |
dc.subject | Planning of educational demands | en |
dc.subject | Educational forms and methods | en |
dc.subject | Implementation of education | en |
dc.subject | Evaluation of education | en |
dc.title | Analýza systému vzdělávání zaměstnanců ve společnosti Teplotechna Ostrava, a. s. | cs |
dc.title.alternative | Education System Analysis in Teplotechna Ostrava, a. s. Company | en |
dc.type | Diplomová práce | cs |
dc.contributor.referee | Zadinová, Věra | cs |
dc.date.accepted | 2014-05-27 | cs |
dc.thesis.degree-name | Ing. | cs |
dc.thesis.degree-level | Magisterský studijní program | cs |
dc.thesis.degree-grantor | Vysoká škola báňská - Technická univerzita Ostrava. Ekonomická fakulta | cs |
dc.description.department | 115 - Katedra managementu | cs |
dc.thesis.degree-program | Ekonomika a management | cs |
dc.thesis.degree-branch | Management | cs |
dc.description.result | výborně | cs |
dc.identifier.sender | S2751 | cs |
dc.identifier.thesis | RUM0020_EKF_N6208_6208T037_2014 | |
dc.rights.access | openAccess | |