Zobrazit minimální záznam

dc.contributor.advisorZajarošová, Markétacs
dc.contributor.authorBartoš, Marekcs
dc.date.accessioned2014-08-05T09:33:14Z
dc.date.available2014-08-05T09:33:14Z
dc.date.issued2013cs
dc.identifier.otherOSD002cs
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10084/102640
dc.descriptionImport 05/08/2014cs
dc.description.abstractAmbient media is a new area of marketing which use creativity to put advertisement on the original places to get attention in the world overwhelmed by advertising. The purpose of this study is to examine efficiency of ambient media on customers in comparison with traditional forms of printed promotion. Specifically, the paper aims to observe different impact of ambient media on men and women and determine how each gender reacts. Further the emotional impact of ambient media will be subjected to analysis, meaning if humour or insult, have impact on customers purchasing behaviour. To conduct the research, university students were chosen as a sample. A questionnaire survey was combined with presentation showing images of ambient media. The participants then expressed if the advertisement evoke them any emotions and if they were rather entertained or insulted. The results showed that the ambient media are considerably more efficient in comparison with traditional form of printed advertisement. In some case the efficiency was even four times higher in comparison with printed promotion. The findings indicated no significant differences in reaction to ambient media among genders, thus the ambient media can be used on men as well as on women. In regards with emotion impact of ambient media, the study discovered that it is a side effect which has almost no impact on customers purchasing behaviour. To summarise the ambient media are progressive way of products promotion.en
dc.description.abstractAmbient media je nově rozvíjející se marketingové odvětví, které využívá kreativity aby umístilo reklamní sdělení na originální místa za účelem zachytit více pozornosti v dnešním světě přehlceném reklamou. Účelem této bakalářské práce je zkoumání účinností ambient medií na zákazníky v porovnání s klasickou tištěnou reklamou. Obzvláště se zaměřením na zkoumání vlivů a reakcí obou pohlaví zvláště s cílem zjistit jak které pohlaví reaguje. Následně bude analyzován emocionální dopad ambient médii zejména zda humor či urážka mají nějaký dopad na zákazníkovo nákupní chování. Pro účely výzkumu se vzorek respondentů skládal z vysokoškolských studentů dvou univerzit. Sběr dat probíhal kombinovanou formou prezentace s obrázky a následného vyplnění dotazníku. Výsledky prokázaly že ambient media jsou prokazatelně více efektivní ve srovnání s klasickou tištěnou reklamou. U některých vybraných příkladu při porovnání ambient média vykazovaly až 4x vyšší vliv na zákazníky v porovnání s tištěnou reklamou. Zároveň však nebyla prokázána souvislost mezi vnímáním této reklamy a pohlavím. Jak ženy tak muži reagují na ambient média podobně. S ohledem na emoce nebylo prokázáno, že by humor či urážka měla nějaký výraznější vliv na zákazníkovo nákupní rozhodování. S nadsázkou je to pouhý vedlejší efekt reklamního sdělení.cs
dc.format.extent4894341 bytescs
dc.format.mimetypeapplication/pdfcs
dc.language.isoencs
dc.publisherVysoká škola báňská - Technická univerzita Ostravacs
dc.subjectmarketingen
dc.subjectambient mediaen
dc.subjectoutdoor promotionen
dc.subjectmarketingcs
dc.subjectambient mediacs
dc.subjectoutdoor promotioncs
dc.titleAmbient Media Influence on Customers and Their Efficiencyen
dc.title.alternativeVliv ambient médií na zákazníky a jejich účinnostcs
dc.typeBakalářská prácecs
dc.contributor.refereeCváček, Miloslavcs
dc.date.accepted2013-08-30cs
dc.thesis.degree-nameBc.cs
dc.thesis.degree-levelBakalářský studijní programcs
dc.thesis.degree-grantorVysoká škola báňská - Technická univerzita Ostrava. Ekonomická fakultacs
dc.description.department116 - Katedra marketingu a obchoducs
dc.thesis.degree-programEkonomika a managementcs
dc.thesis.degree-branchMarketing a obchodcs
dc.description.resultvelmi dobřecs
dc.identifier.senderS2751cs
dc.identifier.thesisBAR0153_EKF_B6208_6208R062_2013
dc.rights.accessopenAccess


Soubory tohoto záznamu

Tento záznam se objevuje v následujících kolekcích

Zobrazit minimální záznam