Locomotive assignment problem with heterogeneous vehicle fleet and hiring external locomotives
dc.contributor.author | Teichmann, Dušan | |
dc.contributor.author | Dorda, Michal | |
dc.contributor.author | Golc, Karel | |
dc.contributor.author | Bínová, Helena | |
dc.date.accessioned | 2015-05-18T13:11:06Z | |
dc.date.available | 2015-05-18T13:11:06Z | |
dc.date.issued | 2015 | |
dc.identifier.citation | Mathematical Problems in Engineering. 2015, art. no. 583909. | cs |
dc.identifier.issn | 1024-123X | |
dc.identifier.issn | 1563-5147 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/10084/106762 | |
dc.description.abstract | This paper focuses on solving the problem of how to assign locomotives to assembled trains optimally. To solve the problem, linear programming is applied. The situation we model in the paper occurs in the conditions of a transport operator that provides rail transport in the Czech Republic. In the paper, an extended locomotive assignment problem is modeled; the transport operator can use different classes of the locomotives to serve individual connections, some connections must be served by a predefined locomotive class, and the locomotives can be allocated to several depots at the beginning. The proposed model also takes into consideration the fact that some connections can be served by the locomotives of external transport companies or operators. The presented model is applied to a real example in order to test its functionality. | cs |
dc.format.extent | 2465363 bytes | |
dc.format.mimetype | application/pdf | |
dc.language.iso | en | cs |
dc.publisher | Hindawi | cs |
dc.relation.ispartofseries | Mathematical Problems in Engineering | cs |
dc.relation.uri | http://dx.doi.org/10.1155/2015/583909 | cs |
dc.rights | Copyright © 2015 Dušan Teichmann et al. This is an open access article distributed under the Creative Commons Attribution License, which permits unrestricted use, distribution, and reproduction in any medium, provided the original work is properly cited. | cs |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by/3.0/ | cs |
dc.title | Locomotive assignment problem with heterogeneous vehicle fleet and hiring external locomotives | cs |
dc.type | article | cs |
dc.identifier.doi | 10.1155/2015/583909 | |
dc.rights.access | openAccess | |
dc.type.version | publishedVersion | cs |
dc.type.status | Peer-reviewed | cs |
dc.description.source | Web of Science | cs |
dc.description.volume | 2015 | cs |
dc.description.firstpage | art. no. 583909 | cs |
dc.identifier.wos | 000352388600001 |
Soubory tohoto záznamu
Tento záznam se objevuje v následujících kolekcích
-
Publikační činnost Institutu dopravy / Publications of Institute of Transport (342) [88]
Kolekce obsahuje bibliografické záznamy publikační činnosti (článků) akademických pracovníků Institutu dopravy (342) v časopisech registrovaných ve Web of Science od roku 2003 po současnost. -
Články z časopisů s impakt faktorem / Articles from Impact Factor Journals [6377]
Články z časopisů (od roku 2008), které v době vydání článku měly impakt faktor. -
Publikační činnost VŠB-TUO ve Web of Science / Publications of VŠB-TUO in Web of Science [7798]
Kolekce obsahuje bibliografické záznamy článků akademických pracovníků VŠB-TUO publikovaných v časopisech indexovaných ve Web of Science od roku 1990 po současnost. -
OpenAIRE [5085]
Kolekce určená pro sklízení infrastrukturou OpenAIRE; obsahuje otevřeně přístupné publikace, případně další publikace, které jsou výsledkem projektů rámcových programů Evropské komise (7. RP, H2020, Horizon Europe).
Kromě případů, kde je uvedeno jinak, licence tohoto záznamu je Copyright © 2015 Dušan Teichmann et al. This is an open access article distributed under the Creative Commons Attribution License, which permits unrestricted use, distribution, and reproduction in any medium, provided the original work is properly cited.