Show simple item record

dc.contributor.advisorVelčovská, Šárkacs
dc.contributor.authorMoravec, Ondřejcs
dc.date.accessioned2015-07-22T09:08:09Z
dc.date.available2015-07-22T09:08:09Z
dc.date.issued2015cs
dc.identifier.otherOSD002cs
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10084/106917
dc.descriptionImport 22/07/2015cs
dc.description.abstractPředmětem diplomové práce je senzorická analýza energetického nápoje Seraf. Základním cílem bylo zjistit vnímání senzorických vlastností nápoje spotřebiteli a tyto vlastnosti porovnat s konkurenčními produkty Red Bull, Semtex a Monster. Druhotným cílem bylo zjistit, jak často a při jakých příležitostech respondenti energetické nápoje konzumují, jaká kritéria ovlivňují jejich nákupní chování a jak jsou spokojeni s designem obalů. Teoretická část popisuje metody senzorické analýzy a její význam při testování a dále popisuje analýzu dat. Ve výzkumné části byla použita kvalitativní metoda tzv. „Cílových skupin (Focus group)“ v kombinaci s kvantitativním dotazníkovým šetřením. Výzkumu se zúčastnil vzorek celkem třiceti respondentů. Jednalo se o pravidelné konzumenty energetických nápojů, kteří byli rozděleni do tří skupin po deseti lidech. Na základě výsledků výzkumu byl doporučen návrh, na vylepšení energetického nápoje Seraf tak, aby vyhovoval požadavkům zákazníků.cs
dc.description.abstractA subject of the thesis is a sensorial analysis of the energy drink “Seraf”. Primary, consumer perceptions of sensorial features of the drink were analyzed and features were compared with competitive products Red Bull, Semtex and Monster. Secondary, it was found out how often and at what occasions are these energy drinks being consumed by respondents; what criteria influence buyers’ behavior; and how likely they feel comfortable with packaging design. The theoretical part describes methods of the sensorial analysis, its implications and hereafter elaborates on data collecting. Focus groups together with a quantitative research (questionnaire) were used for the empirical part. There were 30 respondents involved in the representative sample, all periodic consumers of energy drinks, who had been divided into three groups of ten people. Based on results, recommendations about how to enhance the energy drink Seraf according to consumers’ preferences were proposed.en
dc.format.extent7015395 bytescs
dc.format.mimetypeapplication/pdfcs
dc.language.isocscs
dc.publisherVysoká škola báňská - Technická univerzita Ostravacs
dc.subjectEnergetické nápojecs
dc.subjectfocus groupcs
dc.subjectsenzorická analýzacs
dc.subjectsenzorické charakteritikycs
dc.subjectSeraf energycs
dc.subjectEnergy drinksen
dc.subjectfocus groupen
dc.subjectsensory analysisen
dc.subjectsensory characteristicsen
dc.subjectSeraf energyen
dc.titleSenzorická analýza energetického nápojecs
dc.title.alternativeSensory Analysis of the Energy Drinken
dc.typeDiplomová prácecs
dc.contributor.refereeValdmannová, Janacs
dc.date.accepted2015-05-28cs
dc.thesis.degree-nameIng.cs
dc.thesis.degree-levelMagisterský studijní programcs
dc.thesis.degree-grantorVysoká škola báňská - Technická univerzita Ostrava. Ekonomická fakultacs
dc.description.department116 - Katedra marketingu a obchoducs
dc.thesis.degree-programEkonomika a managementcs
dc.thesis.degree-branchMarketing a obchodcs
dc.description.resultvýborněcs
dc.identifier.senderS2751cs
dc.identifier.thesisMOR259_EKF_N6208_6208T062_2015
dc.rights.accessopenAccess


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record