dc.contributor.advisor | Klabusayová, Naděžda | cs |
dc.contributor.author | Figalová, Jarmila | cs |
dc.date.accessioned | 2015-07-22T09:10:44Z | |
dc.date.available | 2015-07-22T09:10:44Z | |
dc.date.issued | 2015 | cs |
dc.identifier.other | OSD002 | cs |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/10084/107544 | |
dc.description | Import 22/07/2015 | cs |
dc.description.abstract | Cílem této práce je zhodnocení portfolia zákazníků části společnosti, zabývající se odpadovým hospodářstvím.
K řešení byla použita Paretova analýza a z ní vyplývající ABC analýza, obě shodně na ukazatelích obrat a příspěvek k zisku. Po provedení Paretovy analýzy došlo ke zjištění, že jen velmi malé procento zákazníků přináší firmě hlavní podíl na obratu i příspěvku k zisku. Následně byly pomocí ABC analýzy definovány tři skupiny zákazníků. Pro každou z těchto skupin byly navrženy vhodné postupy a opatření, které by mohly vést k zefektivnění spolupráce. U zákazníků skupiny A byl zároveň proveden detailní rozbor odvětví, ve kterém podnikají. Cílem bylo zjistit nejpřínosnější odvětví v tomto oboru.
Podařilo se definovat 143 klíčových zákazníků divize z celkového počtu 3310 klientů, kteří jsou pro divizi stěžejními. Bylo vymezeno šest společností, které se v měřených ukazatelích značně rozcházejí ve výsledném hodnocení a je potřeba u nich provést rekalkulaci a za stávajících podmínek zvážit další spolupráci.
Výsledky této práce umožní obchodnímu oddělení pracovat se zákazníky efektivněji. | cs |
dc.description.abstract | Aim of this thesis is an assesment of a customer portfolio of a waste company.
Pareto analysis and ABC analysis were used on a turnover ratio and a contribution to profit. Pareto analysis showed that only a very small percentage of a customers brings most of the turnover ratio and the contribution to the profit. Then ABC analysis was used to categorize customers onto three groups. Suitable procedures and arrangements to make the cooperation between company and customer more effective were suggested to the each group. There were analyzed a business sectors in which have their origin the Group A customers to find out the most important businnes sector for the waste company.
143 out of 3310 customers were defined as the most important for the division of the selected company. There were defined 6 companies with an inconsistent evaluation. The recalculation of prices and subsequent cooperation with this companies should be considered.
Results of this work will help to work more effectively with the customers to the business department of the company. | en |
dc.format.extent | 2716501 bytes | cs |
dc.format.mimetype | application/pdf | cs |
dc.language.iso | cs | cs |
dc.publisher | Vysoká škola báňská - Technická univerzita Ostrava | cs |
dc.subject | ABC analýza | cs |
dc.subject | obrat | cs |
dc.subject | odpad | cs |
dc.subject | Paretova analýza | cs |
dc.subject | příspěvek k zisku | cs |
dc.subject | služba | cs |
dc.subject | zákazník | cs |
dc.subject | ABC Analysis | en |
dc.subject | Turnover | en |
dc.subject | Waste | en |
dc.subject | Pareto Analysis | en |
dc.subject | Contribution to Profit | en |
dc.subject | Service | en |
dc.subject | Customer | en |
dc.title | Využití Paretovy analýzy pro zhodnocení zákaznického portfolia vybrané společnosti | cs |
dc.title.alternative | Using the Pareto Analysis for Assesment of a Customer Portfolio of a Selected Company | en |
dc.type | Bakalářská práce | cs |
dc.contributor.referee | Valová, Jana | cs |
dc.date.accepted | 2015-06-09 | cs |
dc.thesis.degree-name | Bc. | cs |
dc.thesis.degree-level | Bakalářský studijní program | cs |
dc.thesis.degree-grantor | Vysoká škola báňská - Technická univerzita Ostrava. Ekonomická fakulta | cs |
dc.description.department | 152 - Katedra podnikohospodářská | cs |
dc.thesis.degree-program | Ekonomika a management | cs |
dc.thesis.degree-branch | Ekonomika podniku | cs |
dc.description.result | výborně | cs |
dc.identifier.sender | S2751 | cs |
dc.identifier.thesis | FIG0018_EKF_B6208_6208R020_2015 | |
dc.rights.access | openAccess | |