Zobrazit minimální záznam

dc.contributor.advisorKlabusayová, Naděždacs
dc.contributor.authorFigalová, Jarmilacs
dc.date.accessioned2015-07-22T09:10:44Z
dc.date.available2015-07-22T09:10:44Z
dc.date.issued2015cs
dc.identifier.otherOSD002cs
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10084/107544
dc.descriptionImport 22/07/2015cs
dc.description.abstractCílem této práce je zhodnocení portfolia zákazníků části společnosti, zabývající se odpadovým hospodářstvím. K řešení byla použita Paretova analýza a z ní vyplývající ABC analýza, obě shodně na ukazatelích obrat a příspěvek k zisku. Po provedení Paretovy analýzy došlo ke zjištění, že jen velmi malé procento zákazníků přináší firmě hlavní podíl na obratu i příspěvku k zisku. Následně byly pomocí ABC analýzy definovány tři skupiny zákazníků. Pro každou z těchto skupin byly navrženy vhodné postupy a opatření, které by mohly vést k zefektivnění spolupráce. U zákazníků skupiny A byl zároveň proveden detailní rozbor odvětví, ve kterém podnikají. Cílem bylo zjistit nejpřínosnější odvětví v tomto oboru. Podařilo se definovat 143 klíčových zákazníků divize z celkového počtu 3310 klientů, kteří jsou pro divizi stěžejními. Bylo vymezeno šest společností, které se v měřených ukazatelích značně rozcházejí ve výsledném hodnocení a je potřeba u nich provést rekalkulaci a za stávajících podmínek zvážit další spolupráci. Výsledky této práce umožní obchodnímu oddělení pracovat se zákazníky efektivněji.cs
dc.description.abstractAim of this thesis is an assesment of a customer portfolio of a waste company. Pareto analysis and ABC analysis were used on a turnover ratio and a contribution to profit. Pareto analysis showed that only a very small percentage of a customers brings most of the turnover ratio and the contribution to the profit. Then ABC analysis was used to categorize customers onto three groups. Suitable procedures and arrangements to make the cooperation between company and customer more effective were suggested to the each group. There were analyzed a business sectors in which have their origin the Group A customers to find out the most important businnes sector for the waste company. 143 out of 3310 customers were defined as the most important for the division of the selected company. There were defined 6 companies with an inconsistent evaluation. The recalculation of prices and subsequent cooperation with this companies should be considered. Results of this work will help to work more effectively with the customers to the business department of the company.en
dc.format.extent2716501 bytescs
dc.format.mimetypeapplication/pdfcs
dc.language.isocscs
dc.publisherVysoká škola báňská - Technická univerzita Ostravacs
dc.subjectABC analýzacs
dc.subjectobratcs
dc.subjectodpadcs
dc.subjectParetova analýzacs
dc.subjectpříspěvek k ziskucs
dc.subjectslužbacs
dc.subjectzákazníkcs
dc.subjectABC Analysisen
dc.subjectTurnoveren
dc.subjectWasteen
dc.subjectPareto Analysisen
dc.subjectContribution to Profiten
dc.subjectServiceen
dc.subjectCustomeren
dc.titleVyužití Paretovy analýzy pro zhodnocení zákaznického portfolia vybrané společnostics
dc.title.alternativeUsing the Pareto Analysis for Assesment of a Customer Portfolio of a Selected Companyen
dc.typeBakalářská prácecs
dc.contributor.refereeValová, Janacs
dc.date.accepted2015-06-09cs
dc.thesis.degree-nameBc.cs
dc.thesis.degree-levelBakalářský studijní programcs
dc.thesis.degree-grantorVysoká škola báňská - Technická univerzita Ostrava. Ekonomická fakultacs
dc.description.department152 - Katedra podnikohospodářskács
dc.thesis.degree-programEkonomika a managementcs
dc.thesis.degree-branchEkonomika podnikucs
dc.description.resultvýborněcs
dc.identifier.senderS2751cs
dc.identifier.thesisFIG0018_EKF_B6208_6208R020_2015
dc.rights.accessopenAccess


Soubory tohoto záznamu

Tento záznam se objevuje v následujících kolekcích

Zobrazit minimální záznam