Show simple item record

dc.contributor.advisorStolařík, Jaroslavcs
dc.contributor.authorVlčková, Terezacs
dc.date.accessioned2015-07-22T09:10:54Z
dc.date.available2015-07-22T09:10:54Z
dc.date.issued2015cs
dc.identifier.otherOSD002cs
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10084/107589
dc.descriptionImport 22/07/2015cs
dc.description.abstractCílem bakalářské práce je komparace softballových klubů v České republice, z hlediska marketingu a managementu, s větším zaměřením na sponzoring, seznámit se s propagací klubu a navrhnout zlepšení, které by mělo právě propagaci zlepšit. První kapitola bakalářské práce je zaměřena na vymezení teoretických pojmů, které jsou popsány jak z hlediska obecného, tak softballového. Zaměření je především na marketing, management, sponzoring ve sportu, SWOT analýzu a softball. V druhé kapitole je popsána charakteristika zkoumaných klubů, sestavena SWOT analýza a graficky zpracován a interpretován dotazník. V poslední části jsou shrnuty výsledky šetření, návrhy a doporučení pro zlepšení propagace.cs
dc.description.abstractThe purpose of this thesis is comparison of softball clubs in the Czech republic in terms of marketing and management with more focus on sponsorship, being aware with the propagation of the club and to suggest improvement which should improve the propagation. The first chapter of the thesis is focused od defining theoretical concepts, which are desribed in terms of both general and softball. The focus is primarily on marketing, management, sponsorship in sport, SWOT analysis and softball. The second chapter describes the characteristic of the surveyed clubs, the SWOT analysis and graphical and textual interpretation of a questionnaire. The final section summarizes the results of the investigation, proposals and recommendations for imrpoving publicity.en
dc.format52, [6] l. : il.cs
dc.format.extent1542429 bytescs
dc.format.mimetypeapplication/pdfcs
dc.language.isocscs
dc.publisherVysoká škola báňská - Technická univerzita Ostravacs
dc.subjectsportcs
dc.subjectmanagementcs
dc.subjectmarketingcs
dc.subjectsoftballcs
dc.subjectkomparacecs
dc.subjectsponzoringcs
dc.subjectSWOT analýzacs
dc.subjectpropagacecs
dc.subjectsporten
dc.subjectmanagementen
dc.subjectmarketingen
dc.subjectsoftballen
dc.subjectcomparisonen
dc.subjectsponsorshipen
dc.subjectSWOT analysisen
dc.subjectpropagationen
dc.titleKomparace softballových klubů v České republice se zaměřením na sponzoringcs
dc.title.alternativeComparison of Softball Clubs in the Czech Republic with a Focus on Sponsorshipen
dc.typeBakalářská prácecs
dc.contributor.refereeKaplarczyková, Luciecs
dc.date.accepted2015-06-04cs
dc.thesis.degree-nameBc.cs
dc.thesis.degree-levelBakalářský studijní programcs
dc.thesis.degree-grantorVysoká škola báňská - Technická univerzita Ostrava. Ekonomická fakultacs
dc.description.categoryPrezenčnícs
dc.description.department115 - Katedra managementucs
dc.thesis.degree-programEkonomika a managementcs
dc.thesis.degree-branchSportovní managementcs
dc.description.resultdobřecs
dc.identifier.senderS2751cs
dc.identifier.thesisVLC0046_EKF_B6208_6208R101_2015
dc.rights.accessopenAccess


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record