dc.contributor.advisor | Horváthová, Petra | cs |
dc.contributor.author | Machálková, Jana | cs |
dc.date.accessioned | 2015-11-04T08:49:17Z | |
dc.date.available | 2015-11-04T08:49:17Z | |
dc.date.issued | 2015 | cs |
dc.identifier.other | OSD002 | cs |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/10084/110572 | |
dc.description | Import 04/11/2015 | cs |
dc.description.abstract | Cílem této práce je na základě povedené analýzy vyhodnotit proces vzdělávání a rozvoje ve společnosti Stora Enso a následně navrhnout kroky směřující ke zvýšení efektivnosti a spokojenosti zaměstnanců se vzděláváním a rozvojem ve společnosti.
Po vypracování literární rešerše na téma vzdělávání a rozvoje zaměstnanců byla provedena analýza dostupných firemních materiálů a uskutečněno dotazníkové šetření. Výsledky byly statisticky zpracovány pomocí tabulek a grafů. Při vyhodnocování se ukázalo, že ve společnosti není vypracován systém vzdělávání a rozvoje zaměstnanců, nejsou aplikovány jednotlivé fáze vzdělávacího procesu. Zaměstnanci mají o vzdělávání a rozvoj zájem, avšak současný systém není příliš efektivní.
Na základě zjištěných skutečností bylo formulováno několik návrhů a doporučení. Bylo by vhodné objasnit všem zaměstnancům principy učící se organizace, vychovávat vlastní školitele a aplikovat více moderní metody jako je koučování či mentorování, provádět hodnocení uskutečněných vzdělávacích akcí, při plánování rozvoje a vzdělávání písemně vypracovat plán konkrétních postupů a zodpovědností za dílčí úkoly. Za zásadní návrh lze považovat zřízení pozice specialisty na vzdělávání, který by měl za úkol všechny výše zmíněné doporučení realizovat a koordinovat a především zavést funkční systém využívající všechny fáze procesu vzdělávání a rozvoje zaměstnanců. | cs |
dc.description.abstract | The aim of this study is to evaluate the process of education and development at Stora Enso Company and then propose steps to increase effectiveness and staff satisfaction with training and development in the company.
After writing a literature review on the topic of employee education and development, an analysis of the available corporate materials was done and a survey among employees carried out. The results were statistically analysed using tables and graphs. Evaluation of the data showed that the company has not developed functional system of employee education and development, various phases of the educational process are missing. Employees are interested in education and personal development, though the current system seems to be not very effective.
Based on the findings several proposals and recommendations were formulated. It would be useful to clarify to all employees the principles of a learning organization, to educate company trainers and apply more often modern methods such as coaching and mentoring, perform evaluation of educational events, develop personal planning of trainings and development in a written form including a concrete steps and responsibilities. As an essential proposal can be considered the establishment of the position Education specialist, who should be responsible for implementing all of the above recommendations and foremost for establishing of a functional system using all phases of training and employee development process. | en |
dc.format.extent | 6248820 bytes | cs |
dc.format.mimetype | application/pdf | cs |
dc.language.iso | cs | cs |
dc.publisher | Vysoká škola báňská - Technická univerzita Ostrava | cs |
dc.subject | vzdělávání zaměstnanců | cs |
dc.subject | rozvoj zaměstnanců | cs |
dc.subject | fáze procesu vzdělávání a rozvoje | cs |
dc.subject | identifikace vzdělávacích potřeb | cs |
dc.subject | plánování rozvoje a vzdělávání | cs |
dc.subject | efektivita vzdělávání | cs |
dc.subject | metody vzdělávání a rozvoje | cs |
dc.subject | employees education | en |
dc.subject | staff development | en |
dc.subject | phases of the process of education and development | en |
dc.subject | identification of training needs | en |
dc.subject | planning of development and education | en |
dc.subject | the effectiveness of education | en |
dc.subject | methods of training and development | en |
dc.title | Analýza procesu vzdělávání a rozvoje zaměstnanců ve vybrané organizaci | cs |
dc.title.alternative | Analysis of the Employee Education and Development Process in a Chosen Organization | en |
dc.type | Diplomová práce | cs |
dc.contributor.referee | Fojtík, Josef | cs |
dc.date.accepted | 2015-09-01 | cs |
dc.thesis.degree-name | Ing. | cs |
dc.thesis.degree-level | Magisterský studijní program | cs |
dc.thesis.degree-grantor | Vysoká škola báňská - Technická univerzita Ostrava. Ekonomická fakulta | cs |
dc.description.department | 115 - Katedra managementu | cs |
dc.thesis.degree-program | Ekonomika a management | cs |
dc.thesis.degree-branch | Management | cs |
dc.description.result | výborně | cs |
dc.identifier.sender | S2751 | cs |
dc.identifier.thesis | MAC0275_EKF_N6208_6208T037_2015 | |
dc.rights.access | openAccess | |