dc.contributor.advisor | Machová, Zuzana | cs |
dc.contributor.author | Možnarová, Tereza | cs |
dc.date.accessioned | 2015-11-04T08:49:55Z | |
dc.date.available | 2015-11-04T08:49:55Z | |
dc.date.issued | 2015 | cs |
dc.identifier.other | OSD002 | cs |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/10084/110682 | |
dc.description | Import 04/11/2015 | cs |
dc.description.abstract | Cílem práce bylo zjistit, jaký vliv má rodina a prostředí, ve kterém jedinec vyrůstá, na jeho další vzdělávací dráhu, vnímání školy a rozvoj jeho osobnosti. K řešení problému byla použita metoda polostrukturovaného rozhovoru. Jako výzkumný vzorek byla zvolena čtyřčlenná rodina s vysokoškolsky vzdělanými rodiči a pětičlenná rodina, kde rodiče dosáhli neúplného středního vzdělání. U obou zkoumaných skupin byl potvrzen vliv rodinného a sociálního prostředí na budování osobnosti i volbu vzdělanostní dráhy potomků. Dále se mé výsledky odlišily od teorie zabývající se předáváním vzdělanostního statusu z generace na generaci. | cs |
dc.description.abstract | The aim of this bachelor’s thesis was to determine the impact of the family and home environment on further education, the perception of school, and personality development. Semi-structured interviews were used as the main research method. Two families were chosen as a research sample – a family of four members with university educated parents, and a family of five members where parents achieved secondary education without graduation. The influence of the family and social environment on personality development and the education paths of offspring was confirmed in both families. However, some of the results of my work vary from theory in regards to passing education status from generation to generation. | en |
dc.format.extent | 1559467 bytes | cs |
dc.format.mimetype | application/pdf | cs |
dc.language.iso | cs | cs |
dc.publisher | Vysoká škola báňská - Technická univerzita Ostrava | cs |
dc.subject | lidský kapitál, polostrukturovaný rozhovor, rodinné prostředí, sociální prostředí, vzdělanostní status | cs |
dc.subject | human capital, semi-structured interview, family environment, social environment, education | en |
dc.title | Vliv sociálního a rodinného prostředí na lidský kapitál | cs |
dc.title.alternative | The Influence of Social and Family Environment on Human Capital | en |
dc.type | Bakalářská práce | cs |
dc.contributor.referee | Macek, Rudolf | cs |
dc.date.accepted | 2015-06-04 | cs |
dc.thesis.degree-name | Bc. | cs |
dc.thesis.degree-level | Bakalářský studijní program | cs |
dc.thesis.degree-grantor | Vysoká škola báňská - Technická univerzita Ostrava. Ekonomická fakulta | cs |
dc.description.department | 156 - Katedra národohospodářská | cs |
dc.thesis.degree-program | Hospodářská politika a správa | cs |
dc.thesis.degree-branch | Národní hospodářství | cs |
dc.description.result | dobře | cs |
dc.identifier.sender | S2751 | cs |
dc.identifier.thesis | MOZ0010_EKF_B6202_6202R027_2015 | |
dc.rights.access | openAccess | |