Zobrazit minimální záznam

dc.contributor.authorDorda, Michal
dc.date.accessioned2016-06-15T07:52:11Z
dc.date.available2016-06-15T07:52:11Z
dc.date.issued2011
dc.identifier.citationSborník vědeckých prací Vysoké školy báňské - Technické univerzity Ostrava. Řada strojní. 2011, roč. 57, č. 2, s. 41-47 : il.cs
dc.identifier.issn1210-0471cs
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10084/111650
dc.description.abstractThe paper deals with modelling of a finite single-server queueing system with a server subject to breakdowns. Customer interarrival times and customer service times follow the Erlang distribution defined by the shape parameter k=2 and the scale parameter 2λ or 2μ respectively. It is considered that server failures can occur when the server is either idle or busy – operate-independent failures. Further it is assumed that the system empties when the server is broken (all customers are being rejected). Random variables relevant to server failures and repairs are exponentially distributed. In the paper the state transition diagram is shown, the system of linear equations describing the system in the steady state and the formulas for several performance measures computation are presented. At the end of the paper there are shown some graphical dependencies.cs
dc.format.extent476069 bytes
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.language.isoencs
dc.publisherVysoká škola báňská - Technická univerzita Ostravacs
dc.relation.ispartofseriesSborník vědeckých prací Vysoké školy báňské - Technické univerzity Ostrava. Řada strojnícs
dc.rights© Vysoká škola báňská - Technická univerzita Ostravacs
dc.titleModelling of E2/E2/1/m queueing system subject to breakdowns and customer rejection during failurecs
dc.title.alternativeModelování E2/E2/1/m systému hromadné obsluhy podléhajícího poruchám a s odmítáním zákazníků při porušecs
dc.typearticlecs
dc.description.abstract-enČlánek je věnován modelování konečného jednolinkového systému hromadné obsluhy s linkou podléhající poruchám. Časové intervaly mezi příchody zákazníků k systému a doby obsluhy zákazníků se řídí Erlangovým rozdělením s parametrem tvaru k = 2 a parametrem měřítka 2λ, resp. 2μ. Je uvažováno, že poruchy obslužné linky mohou nastat, buď když linka nepracuje nebo když obsluhuje zákazníka – poruchy jsou tedy nezávislé na provozu linky. Dále je uvažováno, že systém je prázdný, když je linka v poruše (všichni zákazníci jsou odmítáni). Náhodné proměnné vztahující se k poruchám a opravám linky jsou rozděleny exponenciálně. V článku je uveden přechodový graf, soustavu lineárních rovnic popisujících systém ve stacionárním stavu a vztahy pro výpočet vybraných provozních charakteristik. V závěru příspěvku jsou uvedeny grafické závislosti.cs
dc.rights.accessopenAccess
dc.type.versionpublishedVersioncs
dc.type.statusPeer-reviewedcs


Soubory tohoto záznamu

Tento záznam se objevuje v následujících kolekcích

Zobrazit minimální záznam