dc.contributor.author | Ferfecki, Petr | |
dc.contributor.author | František, Ondřej | |
dc.contributor.author | Rao, Pankaj | |
dc.contributor.author | Shah, Hardik | |
dc.date.accessioned | 2016-06-15T08:06:59Z | |
dc.date.available | 2016-06-15T08:06:59Z | |
dc.date.issued | 2011 | |
dc.identifier.citation | Sborník vědeckých prací Vysoké školy báňské - Technické univerzity Ostrava. Řada strojní. 2011, roč. 57, č. 2, s. 57-66 : il. | cs |
dc.identifier.issn | 1210-0471 | cs |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/10084/111653 | |
dc.description.abstract | The steady-state response of a two-crack rotor system is investigated by computational simulations in the paper. The rotor system supported by radial active magnetic bearings is excited by centrifugal forces of discs unbalances. A flexibility matrix of Bernoulli beam element takes into account coupling phenomena between directions of vibration. The phenomenon occurs in cracked rotors. The couplings express relations between vibration in different directions, i.e. bending-torsion, bending-longitudinal, and torsion-longitudinal. The flexibility matrix elements of the cracked rotor are derived using the concepts of fracture mechanics for transverse surface crack. Partial opening/closing of cracks implemented in motion equations is determined by sign of stress intensity factor for mode I. The factor is computed for the crack edge. The motion equations are nonlinear because the system response depends on breathing of cracks and nonlinear force coupling is introduced by radial active magnetic bearings. Parametric studies of the system response were carried out in order to examine influence of various angles between two cracks. Several recommendations for detection of cracks and monitoring of the cracked rotor are suggested. | cs |
dc.format.extent | 550372 bytes | |
dc.format.mimetype | application/pdf | |
dc.language.iso | en | cs |
dc.publisher | Vysoká škola báňská - Technická univerzita Ostrava | cs |
dc.relation.ispartofseries | Sborník vědeckých prací Vysoké školy báňské - Technické univerzity Ostrava. Řada strojní | cs |
dc.rights | © Vysoká škola báňská - Technická univerzita Ostrava | cs |
dc.title | Numerical simulations of steady-state of two-crack rotor system supported by radial active magnetic bearings | cs |
dc.title.alternative | Numerické simulace ustáleného stavu rotorové soustavy se dvěma trhlinami uložené v radiálních aktivních magnetických ložiskách | cs |
dc.type | article | cs |
dc.description.abstract-en | V této práci jsou užity výpočetní simulace ke zkoumání ustálené složky odezvy na buzení odstředivými silami nevyvážených disků rotorové soustavy se dvěma trhlinami, jenž je uložená v radiálních aktivních magnetických ložiskách. Matice poddajnosti Bernoulliho nosníkového prvku je upravena tak, aby se uvážily všechny vazby v kmitání, které existují v rotoru s trhlinou, tj. ohybově-torzní, ohybově-podélné a torzně-podélné. Prvky matice poddajnosti s trhlinou jsou odvozeny na základě teorie lomové mechaniky pro příčnou povrchovou trhlinu. Částečné otevření/zavření trhlin zahrnuté do pohybové rovnice je řízeno podle znaménka součinitele intenzity napětí I. módu zatížení vypočítaného na hraně trhliny. Pohybové rovnice rotorové soustavy jsou nelineární kvůli odezvě závislé na dýchání trhlin a nelineární silové vazbě zavedené radiálními aktivními magnetickými ložisky. Byla provedena parametrická studie s cílem zkoumat vliv různých hodnot úhlu mezi trhlinami na ustálený stav odezvy rotorové soustavy. Taktéž jsou prezentovány doporučení pro detekci a monitorování rotoru se dvěma trhlinami. | cs |
dc.rights.access | openAccess | |
dc.type.version | publishedVersion | cs |
dc.type.status | Peer-reviewed | cs |